מחמם את הלב: 'קמחא דפסחא' בחברה העירונית לתרבות הפנאי

קמחא דפסחא: בחברה העירונית לתרבות הפנאי דאגו לתרומות ולחלוקה של מצרכי מזון לנזקקים.
מחמם את הלב: 'קמחא דפסחא' בחברה העירונית לתרבות הפנאי

'קמחא דפסחא' בחברה העירונית לתרבות הפנאי: קמח לפסח הוא מנהג עתיק יומין בו נהגו “מוסדות” צדקה בערים השונות לאסוף כסף בעבור אפיית מצות לנזקקים.
כיום המנהג 'קמחא דפסחא' המוכר גם לחלקנו כבשמו העתיק “מעות חיטין” (אשר פירושו הוא כסף למען רכישת חיטים), הוא מנהג אותו נוהגים לקיים לקראת חג הפסח אשר במסגרתו נוהגים אנו לאסוף מצרכי מזון כשרים לפסח ו/או לערוך מגבית של כסף בעבור אותם נצרכים שידם אינה משגת לרכוש מצרכים ומזון לשולחן חג הפסח. חשוב להבין ולפתוח את הלב והכיס, שכן משפחות רבות בישראל נמצאות כיום במצב כלכלי קשה ואינן יכולות לאפשר לעצמן שולחן חג חגיגי עם מצרכי מזון בסיסיים.

שלום לוטטי, מנהלו של מרכז קהילתי 'טנה' (רובע ה') מוסר כי החלוקה מתבצעת ע״י המד"צים (מדריכים צעירים) של המתנ"ס בשיתוף של מתנדבי גמ"ח 'חסדי מאור מאיר', שהוקם ע"י שמעון לזכרו של בנו מאור בן שימול, שנהרג בתאונת דרכים והיה בעצמו מדריך צעיר במרכז הקהילתי, האב שמעון בן שימול פועל כאיש של חסד ותורם כל השנה מזמנו ומכספו  לנזקקים, המדריכים ומתנדבי גמ"ח 'חסדי מאור מאיר' אספו מוצרים וכספים, האב שמעון גייס תרומות ותוצאת הפעילות המרשימה:חלוקת 100 ארגזי מזון למשפחות נזקקות מהעיר. תושבים המעוניינים להשתתף בפעילות יפנו לשמעון בן שימול לטלפון 050-5928035. חג שמח לכל בית ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך