מועדון סטודנטים הורים יצא לדרך בקמפוס אשדוד

במסגרת מועדון או"פל'ה של אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה נערכה הרצאה מרתקת של פסיכולוג הילדים גיל ונטורה. חלק מהמשתתפים הגיעו עם ילדיהם.
מועדון סטודנטים הורים יצא לדרך בקמפוס אשדוד
לילך חייבי מנחם מאגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה. צילום: יהורם גלילי.

בסוף השבוע האחרון נערכה לראשונה בקמפוס אשדוד של האוניברסיטה הפתוחה פעילות של מועדון סטודנטים הורים "או"פל'ה" של אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה, שכללה הרצאה מרתקת של הפסיכולוג ההתפתחותי גיל ונטורה בנושא: "איך עושים ילדים אינטליגנטיים". מטרת ההרצאה, שבה השתתפו מספר סטודנטים וסטודנטיות עם ילדיהם, הייתה להעשיר ולהעניק זוויות חדשות ומרתקות להתמודדות עם המציאות הנוכחית, שבה הורים רבים בישראל מנסים להקפיץ את הילד שלהם מעלה בסולם ההישגים והאינטליגנציה וכמובן על ההשלכות שנובעות מכך.

ההרצאה נערכה יומיים בלבד לאחר חזרתה מפינלנד של משלחת בת 20 סטודנטים וסטודנטיות החברים במועדון או"פל'ה, כחלק מסמינר מיוחד שכלל פעילות עם סטודנטים הורים צעירים ומפגשים עם אנשי ציבור, חינוך ודיפלומטיה. מטרת המשלחת הייתה להכיר את מערכת החינוך והרווחה הפינית וללמוד את התנאים והזכויות לה זוכים סטודנטים וסטודנטיות הורים בפינלנד ולנסות ולבדוק כיצד ניתן ליישם, לפחות את חלקם, בישראל.

משלחת הסטודנטים ההורים היא רק חלק מהפעילויות השונות המתקיימות במועדון או"פל'ה לסטודנטים הורים ולילדיהם במרכזי הלימוד השונים של האוניברסיטה הפתוחה הפזורים ברחבי ישראל כמו: הרצאות שונות בנושא הורות, ריכוז זכויות והטבות לסטודנטים הורים תוך שילוב פעילויות לילדים ופעוטות על מנת לייצר שוויוניות פעילויות פנאי ובידור למשפחות ועוד. לאחרונה אף נערך יום "כנסת צעירה" במשכן הכנסת עם נציגי אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה וממוסדות אקדמיים נוספים. אחד הדיונים המרכזיים שנערכו היה בוועדה לקידום מעמד האישה, אותו ניהלה בשיתוף עם יו"ר הוועדה, יו"ר האגודה לילך חייבי מנחם, והוקדש לנושא זכויות סטודנטים הורים.

מועדון או"פל'ה נחשב לייחודי וראשון מסוגו בישראל ומיועד, כאמור, לסטודנטים הורים באוניברסיטה הפתוחה. הפרויקט מתקיים בשיתוף פעולה מלא עם דיקנט הסטודנטים ד"ר מושיק לביא, ורכזת ההורות לשיפור זכאות תנאי הלמידה באוניברסיטה הפתוחה, ירדנה יפרח, שבמסגרתו הוקמה קבוצה ייעודית בנושא חינוך, מגדר ושילוב קריירה, לימודים ומשפחה, הפועלת בנושא מיצוי זכויות סטודנטים הורים.

ההרצאה בקמפוס אשדוד, צילום: יח"צ.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך