לקראת ליל הסדר בנק ישראל מזהיר "היזהרו מזייפנים"

ערב חג הפסח, בבנק קוראים לציבור להחליף את השטרות הישנים ולהיכנס לחג עם שטרות חדשים, עד כה הוחלפו כ-90% משטרות החמישים הישנים וכ-60% משטרות המאתיים הישנים

בנק ישראל הודיע אתמול (א') כי במסגרת ההיערכות להשקת השטרות החדשים של עשרים ומאה שקלים, במחצית השנייה של השנה הלועזית, הוא מתקדם להשלמת החלפת סדרת השטרות. במסגרת זו נמסרו, בסוף שנת הכספים הקודמת, דוגמאות של השטרות החדשים ליצרנים, ספקים ומפעילים של מכונות ממכר, ספירה ומיון הנדרשים לכייל את המכונות שברשותם.

בבנק עוקבים אחר פעילות הכיול של מכונות הממכר במשק, וממשיכים לפעול באמצעות מסירת מידע, הדרכה וסיוע מקצועי לגורמים הרלוונטיים על מנת לאפשר להם להיערך בזמן מבחינה טכנית ותפעולית לכיול המכונות שבאחריותם. ערב חג הפסח, בבנק קוראים לציבור המחזיק שטרות של חמישים ומאתיים שקלים מסדרה ב' של השקל החדש להחליפם בשטרות מהסדרה החדשה, ללא עמלה, בקופות הבנקים המסחריים, חברת הדואר ובקופת הציבור בבנק ישראל.

בבנק מדווחים כי קצב החלפת השטרות מהסדרה הישנה בשטרות מהסדרה החדשה מתקדם בהתאם לתחזיות: מאז השקת השטר החדש של חמישים שקלים, באלול תשע"ד, הוחלפו כ-90% מהשטרות שבמחזור. מאז השקת השטר החדש של מאתיים שקלים, בכסלו תשע"ה, הוחלפו כ–60% מהשטרות שבמחזור. מכשירי המשיכה האוטומטיים בכל הבנקים, מוציאים לציבור שטרות מהסדרה החדשה בלבד.

בבנק אומרים כי במהלך תקופת החלפת השטרות, מנסים זייפנים וגורמים עבריינים להפיק רווחים אסורים על ידי הפצת העתקי ותצלומי שטרות, תוך ניצול חוסר היכרותו של הציבור עם השטרות החדשים ועם סימני הביטחון שלהם. לכן, מזמין הבנק את הציבור ללמוד על שטרות הסדרה החדשה ועל סימני הביטחון המשולבים בהם, הזהים לכל השטרות החדשים, באתר הבנק תחת הקישור:
http://www.boi.org.il/he/Currency/BanknoteSecurityFeatures/Pages/DefaultNew.aspx

בהמשך, יפרסם בנק ישראל את המועד המדויק להשקת שני השטרות הנוספים, פרטים אודות סימני הביטחון המשולבים בהם, וכן את לוחות הזמנים להחלפת השטרות מסדרה ב' בשטרות החדשים, בסניפי הבנקים המסחריים, בחברת הדואר ובבנק ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך