ביה"ד לעבודה: נמל אשדוד הפלה עובדות

2 עובדות טענו כי עובד גבר המועסק בתפקיד מקביל אליהן מקבל שכר גבוה יותר. בית הדין לעבודה קיבל את תביעתן והורה לנמל לפצותן ולהשוות את שכרן
נמל אשדוד מבפנים

בית הדין לעבודה בבאר שבע קיבל את תביעתן של 2 עובדות בנמל אשדוד שלטענתן הופלו בשכר לעומת עובד גבר וחייב את הנמל להשוות את שכרן לשכרו של העובד המקביל אליהן בתפקידו. העובדות מועסקות בחטיבת הלקוחות בנמל אשדוד, אחת מהם מנהלת מכירות בנמל והשנייה מנהלת שיווק. 2 העובדות דרשו כי שכרן ישווה לשכרו של מנהל מחלקת שירות לקוחות, שדרגתו גבוהה יותר והוא מועסק בהסכם קיבוצי ולא בחוזה אישי.

השופט צבי פרנקל בדק וקבע כי מדובר בעבודות שוות ערך ולכן יש להשוות את שכרן לשכרו. השופט פרנקל קבע שהזכות לשכר שווה בין עובדת לעובד היא זכות יסוד בדיני עבודה ואין לפגוע בה, המעסיק חייב להשוות את השכר מיוזמתו גם ללא דרישה מצד העובד. בית הדין קבע גם כי על נמל אשדוד להעביר את העובדות לעבודה בהסכם קיבוצי וחייב להשלם לתובעות הפרשי שכר ולהשוות את שכרן למנהל מחלקת שירות לקוחות.

בנוסף חייב בית הדין את הנמל לשלם פיצוי של כ-15 אלף ש"ח את העובדות בגין פגיעה בחוק שכר שווה לעובדת ולעובד וחייב את הנמל בהוצאות משפט בסך של 12,000 ש"ח לכל אחת מהעובדות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך