"הכלב קרע לי את השד ושבר לי את היד"

מיכל גואטה (25) יצאה בשישי אחר הצהריים לטיול עם כלב הפקינז שלה בפארק ברובע י"א, ולא שיערה לעצמה שזה יהיה טיול שלא תשכח אותו לעולם. כלב מסוג פיטבול, שהיה משוחרר מרצועה וללא מחסום, רץ לעבר הכלב הקטן שלה, מיכל הרימה אותו בידיים במטרה לגונן עליו ושילמה מחיר יקר - הפיטבול קרע לה את השד, ולאחר מכן ננעל על יד שמאל שלה וגרם לה לשבר ולפגיעה קשה. מיכל מתארת את רגעי האימה: "הייתי בטוחה שאני לא אצא בחיים מהתקיפה הזו, הוא ננעל על השד שלי וקרע אותו לגזרים, לאחר מכן עבר ליד ושמעתי איך הוא שובר לי את העצם. אני מודה לאלוהים שיצאתי בחיים מהסיפור הזה"
"הכלב קרע לי את השד ושבר לי את היד"

מיכל ביטון עוברת ימים קשים מאוד של כאב פיזי ונפשי שקשה לתאר, בזמן שהיא מאושפזת בבית החולים קפלן, ועברה שני ניתוחים מורכבים. "אני עדיין לא מעכלת שאני בחיים", היא אומרת לעיתון "המגזין" בשיחה שקיימנו איתה ביום רביעי בבוקר, חמישה ימים לאחר הטראומה שעברה.

זה קרה ביום שישי בשעה חמש אחר הצהריים. מדובר ביום נעים, עם שמש מחממת ומיכל החליטה לרדת עם הכלב פקינז הקטן שלה פונץ' ועם החברה נוי לפארק בלב רובע י"א. מדובר במקום אליו מיכל הלכה באופן קבוע עם הכלב הקטן שלה, אבל את הביקור הזה בשישי האחרון היא לא תשכח לעולם.

מיכל משחזרת: "מדובר בפארק בו מתאספים הרבה אנשים, חלקם מגיעים עם כלבים ותמיד כיף להיות שם. ישבנו אני והחברה שלי נוי על ספסל, בזמן שראינו אישה מגיעה עם שני כלבים מסוג פיטבול כשהם קשורים. בדרך כלל בן הזוג שלה מגיע עם הכלבים, וכבר ראיתי אותם בעבר. בשלב מסוים האישה שחררה את הכלב הזכר, וכבר באותם רגעים הבנתי שיש כאן פוטנציאל לסכנה, כי הוא לא הפסיק להסתכל לכיוון הכלב שלי. אמרתי לנוי שעדיף שנלך משם, קמנו לכיוון המדרכה ותוך שנייה הכלב רץ לעברנו ועמד מולי. הרמתי את פונץ' בידיים שלי והתחלתי לרוץ. בעלת הכלב אמרה לי לעצור, ועוד לפני שהספקתי לעשות משהו הפיטבול קפץ עלי ותפס את מה שבלט מול העיניים שלו, זה את השד שלי".

מיכל ממשיכה לתאר את רגעי האימה: "נפלתי על הרצפה, הפלאפון שלי נשבר והרגשתי כאילו 6 גברים תופסים אותי. הוא פשוט ננעל על השד ונגס בו באכזריות, דם ירד בלי הפסקה, ולא הרגשתי כאבים כי האדרנלין טשטש כל תחושה. למזלי נזכרתי שאבא שלי הסביר לי פעם שאם כלב ננעל, צריך להכניס לו שתי אצבעות לאף, ואז הוא מפסיק לנשום ומשחרר את הנעילה. אני לא יודעת מאיפה היו לי את הכוחות, אבל הצלחתי להכניס לו אצבעות לאף והוא שחרר את השד שהיה קרוע לגמרי. חשבתי שזה נגמר, אבל תוך שניות הוא עבר ליד שמאל ונשך אותה באכזריות. הרגשתי שהוא מפרק לי את העצם והיד נשברה תוך שנייה. במשך שתי דקות הוא ננעל על היד, ובשלב מסוים בעלת הכלב הצליחה להזיז אותו ממני. נשארתי בתוך שלולית דם, המומה וכואבת".

כוחות הצלה הגיעו תוך דקות ספורות למקום, ופינו את מיכל לבית החולים קפלן כשהיא במצב בינוני. כבר באותו היום היא עברה ניתוח לשחזור השד, וקיבלה מנות דם רבות. שלושה ימים לאחר מכן היא עברה ניתוח מורכב ביד, וכבר עתה ברור שהיא תסבול מנזק בלתי הפיך.
מיכל אומרת לסיכום: "אני סובלת מכאבים אדירים, עברתי שני ניתוחים מורכבים, ולקחו חתיכות של עור מהעכוז כדי לשחזר את השד הקרוע. אני צפויה לעבור תהליך החלמה ממושך, ולמרות הכל אני מודה לאלוהים שיצאתי בחיים מהמקרה הזה. אני מאמינה גדולה ונוסעת כל שנה לקברו של רבי נחמן. עברתי את הניתוח הגדול ביום הולדת של הרב, והוא השגיח עלי שאעבור בשלום את הימים האלה".

מבית החולים קפלן נמסר בתגובה: "המטופלת בשנות העשרים לחייה הגיעה ביום שישי בערב לחדר המיון בקפלן עם פציעה בפלג גוף עליון ובגפה העליונה במצב בינוני. היא עברה ניתוח כבר באותו ערב לשחזור, סגירה ותיקון הפציעה. היא מאושפזת במחלקה הכירורגית להשגחה וקבלת אנטיביוטיקה ועברה ניתוח נוסף בהמשך השבוע לקיבוע השבר באצבע".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "הכלב נמסר למחלקה הוטרינרית ע"י הבעלים ונכנס להסגר לעשרה ימים. בבדיקה ראשונית מדובר בכלב מחוסן, מסורס ומסומן הרשום במאגר המידע של המחלקה. במהלך ימי ההסגר ייערכו בדיקות ותצפית על הכלב, בסופן יושב לבעליו או תינתן החלטה אחרת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך