מנציחים את זכרו של קובי שמש ז"ל

חבריו ומשפחתו של קובי שמש ז''ל שנהרג בתאונת דרכים מנציחים את זכרו וכותבים ספר תורה לעילוי נשמתו, הציבור מוזמן להשתתף במצווה ולתרום
מנציחים את זכרו של קובי שמש ז''ל

לפני כשנתיים וחצי, בתאריך ה-14.11.2014, נהרג הצעיר האשדודי קובי שמש (23), כחודש לפני יום הולדתו, בתאונת דרכים מחרידה בכניסה לאשקלון. קובי וחברו חזרו ביום שישי לפנות בוקר מהעיר באר שבע, מבילוי במועדון "הפורום". רכב המאזדה שבו נהג קובי, איבד שליטה ופגע בעוצמה רבה בעץ, וכתוצאה מהפגיעה חדר העץ לתוך הרכב. כוחות חילוץ של כיבוי והצלה פעלו לחלץ את קובי ואת חברו, וצוותים של מד"א ניסו להציל את חייו של קובי, שנפצע אנושות, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום. חברו פונה לבית החולים ברזילי במצב קשה מאוד עם פגיעה רב מערכתית.

קובי היה צעיר אחראי, שעבד כל יום עד עשר בלילה, סייע למשפחה כשנזקקה, ואף פעם לא ראה רק את טובתו מול עיניו. הוא גדל ברובע ו' באשדוד יחד עם הוריו אמזר וליאנה ושתי אחיות. הגדולה בהן התחתנה חודש וחצי לפני שנהרג. קובי היה בוגר מקיף ז', שירת בצבא בכפיר ועבד לאחר שחרורו בגינון. קובי היה דמות מוכרת בקרב צעירי העיר, והיה ידוע כאיש חסד ומעשים טובים שהירבה להתנדב במוסדות שונים. הבשורה הקשה על מותו היכתה בהלם את משפחתו ואת חבריו, שסיפרו על בחור עם לב זהב, שעזר רבות לזולת, גם לאנשים שלא הכיר. מנחמים שהגיעו אל בית המשפחה סיפרו כי נהג לעזור להם לסחוב את הסלים עם הקניות עד הבית, וכי "היה לו אור בפנים, תמיד אהב לעזור".

ב־25 בדצמבר היה אמור קובי לחגוג יום הולדת 23 יחד עם אחותו סוזי שנולדה באותו היום בהפרש של שנתיים. לאחר מותו, כמו שקורה במקרים רבים, ניסתה אחותו לאתר סימנים מוקדמים שרמזו כביכול על מה שעמד להתרחש, כמו למשל שקובי התעקש להעניק לה את מתנת יום ההולדת שלה ארבעה ימים לפני מותו. "למרות שיום ההולדת בעוד כחודש קובי כנראה הרגיש, לא יודע למה, והקדים את המתנה ונתן לה טבעת", סיפר אז בעלה של סוזי, מאור.

לאחר מותו הבינו חבריו כי מלבד מעשי גמילות החסדים עליהם ידעו שעשה, הוא נהג גם לתרום בסתר באופן קבוע וסייע למשפחות רבות להתקיים בכבוד. כעת החליטו חבריו ומכריו להנציח את זכרו ולהכניס ספר תורה לעילוי נשמתו. כתיבת הספר עשויה להימשך כשנה וחצי, ועלותה עומדת על 85,000 ש"ח. הם מארגנים אירועי התרמה שונים, ביניהם ערכו ביום שני האחרון טורינר קט-רגל במושב בית עזרא בו הצליחו לגייס 3,000 שקלים. חבריו מזמינים את הציבור ואת מוקירי זכרו להשתתף במצווה ולתרום כפי יכולתם.

לפרטים נוספים ותרומות ניתן לשוחח עם דוד אביטבול שמרכז את גיוס הכספים בטל': 053-2231443 או עם אחותו הגדולה של קובי, סוזי אברג'יל בטל': 050-2465775. תרומות ניתן להעביר לחשבון – 696758 על שם סוזי שמש, מספר סניף – 766 בנק הפועלים אשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך