הבעל חשש כי נדבק באיידס, וגילה לאשתו כי בגד בה

זהו סיפור הזוי על בעל שקיים יחסי מין בלתי מוגנים עם נערת ליווי, חשש כי נדבק באיידס, ולאחר שלקה בחרדה, החליט לשתף את רעייתו בחשש הכבד. לשמחתו, הבדיקה גילתה כי הוא בריא לחלוטין, אך הוא נאלץ להיפרד מ-180 אלף שקל, ולתת גט לאישה הנבגדת
הדרכים המוזרות ביותר לגילוי בגידה

הבעל חשב שהוא עובר ממש עוד מעט לעולם שכולו טוב, החליט לעשות מעשה ולפתוח את ליבו בפני רעייתו, אך מסתבר שהוא עשה זאת מהר מידי ושילם על כך מחיר כבד, הן כלכלית והן נפשית.

במרכז מאבק גירושין מכוער שניטש בבית הדין הרבני, נמצא סיפור בגידתו של הבעל, אשר נחשף רק בעקבות התקף חרדה קשה בו לקה, לאחר שחשד כי לקה באיידס. לדברי עורך דינה של האישה הנבגדת, היא לא חשדה כלל כי בעלה בוגד בה, אך כאשר ערב אחד הוא התקשר אליה מבית חולים, וביקש ממנה למהר לעזרתו, היא נחשפה באחת לחייו הסודיים. לדברי הבעל הוא לקה בהתקף חרדה קשה, במסגרתו הגיע לבית החולים וביקש לבודקו, מחשש כי לקה באיידס, מאחר שנערת ליווי, איתה קיים יחסי מין לא מוגנים, התוודתה לפניו כי לקתה במחלה, ובשל כך היא פורשת מהמקצוע העתיק בעולם. "היא אמרה לי שהיא נדבקה באיידס, כי שכבה עם מאות גברים ללא אמצעי מניעה. הבנתי שעשיתי טעות חמורה והתחלתי להרדיש רע מאוד. הייתי בטוח שהנה אני הולך למות, ולכן החלטתי לשתף אותך", אמר הבעל בקול רועד לאשתו ההמומה.

הגבר שחשש שלא רק שנדבק במחלה, אלא הדביק בה גם את האישה והילדים התמוטט נפשית והתוודה כאמור על מעשיו. רק לאחר ימים ארוכים של חרדה, הסתבר כי הייתה זו אזעקת שווא, וכי הגבר כלל לא לקה במחלה. אך חייו הסודיים של הבעל לא הניחו לאישה, והיא פנתה, בצר לה, לעורך דין, אשר הגיש בשמה תביעה לגירושין, לבית הרבני, במסגרתה צירף ראיות רבות לבגידתו של הבעל. בימים אלה, החליטו הדיינים להתיר לאישה להתגרש מבעלה, ואף פסקו שהבעל ישלם לה את מלוא כתובתו, על סך 180 אלף שקלים. "האישה לא יכלה לחיות באותה דירה עם בעל שבגד בה עם נערת ליווי, וחששה כי מדובר במקרה לא חד פעמי, אלא בדפוס שחזר על עצמו. ברגע שהבעל הודה, האישה חשה הקלה לאחר שחששה בעבר כי אכן הוא אינו נאמן, וברגע שזה הגיע ממנו, בווידוי שלא מותיר מקום לספקות, כל התמונה השתנתה לחלוטין", אמר עורך דינה של האישה.

בכל מקרה, עורכי דין המתמחים בסוגיות דומות, אומרים כי ביה"ד הרבני תר תמיד אחר האשם בפירוק התא המשפחתי, ועשוי להשית על בני הזוג חלוקת רכוש שאינה שיוויונית, וזאת תחת מספר רב של סעיפים ותירוצים, שעיקרם הענשת האשם בגירושין, והטבה עם בן או בת הזוג הנבגדים. על כן, ברוב הפעמים בהן קיימות ראיות כה חותכות לבגידה, טוב יעשה בן הזוג הנבגד, אם יפנה לסעדו של בית הדין הרבני.

על-פי הדין העברי, אם בעל בוגד באישתו, וקיימות ראיות קבילות להוכיח זאת, הוא ייחשב ל"רועה זונות", ובמקרים מתאימים הוא יחויב בתשלום הכתובה, ויש עילה לחיוב בגט. עילת הגירושים הנפוצה היא טענת "מאיס עליי" (אישה שטוענת שנמאס לה מכך שבעלה מקיים יחסים עם נשים אחרות, והיא לא יכולה להמשיך לחיות עימו). בשונה מבגידתה של אישה (שזהו מעשה בלתי הפיך), במקרה שהבעל הוא זה שבגד, הוא יכול "לחזור בתשובה", לבקש מחילה, להביע חרטה, לבקש שלום-בית, ויש סיכוי שבית הדין ייעתר לבקשתו. בשנים האחרונות קיימת שינוי מגמה בהתייחסות של בתי הדין לבגידה מצד הבעל "שחוזר בתשובה". הנטייה היא שלא לקבל טענה זו ולחייבו מיידית במתן הגט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך