סיכום פסטיבל בסטייל פרינג'

פסטיבל הפרינג' בהפקת החברה העירונית לתרבות הפנאי נפתח עם שלושה מופעים במסדרונות מרכז תרבות מונארט, שנתנו טעימה לשבוע עמוס בו נערכו מופעים שונים ברחבי העיר אשדוד- במרחב הציבורי ללא עלות!
סיכום פסטיבל בסטייל פרינג'
פסטיבל פרינג'

זוהי הפעם הראשונה שמתקיים בעיר אשדוד פסטיבל פרינג' בהובלתה של נעמי אדר הופמן המשנה למנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי ומנהלת מוסדות האמנות  ובניהולו האמנותי של ג'רום ארוש, מנהלה של קבוצת 'ברמוזה' המקומית לתאטרון רחוב. תאטרון פרינג' אומנם נתפס בתור תאטרון שוליים, אולם ניתן לומר שזהו הדבר האמיתי-תאטרון בגובה העיניים, שמתאים לכל קהל, יוצא מהקופסה ונותן ליוצרים חופש יצירתיות אמנותית.  מיד לאחר קבלת הפנים הלבבית של טקס פתיחת הפסטיבל בה נהנו הנוכחים ממשקה קאווה , שוקולדים משובחים ושלושה מופעים: רועי פדידה שניגן ושר כשהוא כמו להקה שלמה, מהאמן גבריאל רענן שצייר בעודו הולך ועומד על חבל ומופע מחול תאטרלי-  של שלושה אמנים מקבוצת המחול של מיכל פל (מחול דה- ארטה). הטקס שנערך באודיטוריום מונארט נפתח בהקרנת סרטון שצולם עם אמני הפסטיבלים בלוקיישנים שונים ברחבי העיר והכריז על "ימים של שמחה באשדוד".                              

לדבריה של נעמי אדר הומפן, "השבוע הזה התאפשר לנו על ידי שותפות נהדרת ומקסימה של ד"ר יחיאל לסרי כחלק ממדיניות עירונית להנגיש תרבות לקהילה ברובעים הוותיקים יותר. במשך כל השבוע ייערכו פעילויות ללא תשלום  . לפני כחודשיים ישב איתי במשרד ג'רום והצענו לו להיות מנהל אמנותי והוא לא היה בטוח… הוא תמיד חלם על פסטיבל כזה ומהרגע שהחליט לקחת את התפקיד עמל כמו "טורבו" -עם כל הלב והנשמה".  ג'רום ארוש עלה לבמה וכפי שרק הוא יודע, בתאטרליות משעשעת הודה לכל העוסקים במלאכה בראשם לאורן טואיל מנכ"ל החברה העירונית ולנעמי אדר הופמן המשנה למנכ"ל. ארוש סיפר שהרגיש בילדותו כברבור שחור ומצא עצמו דרך האמנות ותאטרון הרחוב וצמח והתפתח.

"אשדוד היא המולדת שלי בה גדלתי, יש לנו זוגיות מופלאה ואנחנו רוקדים כל פעם מחדש. הכול התחיל לפני 25 שנה מהמרכזים הקהילתיים למרכז הבמה… למדתי משחק בצרפת, ייסדתי את תאטרון 'ברמוזה' ועוד. אם יוצאים מגיעים למקומות מופלאים. חלמתי תמיד בבית, באשדוד ואני שמח ללמד ולהעביר ערכים וליצור אמנות. כדי להעניק לקהילה תרבות, פסטיבל הפרינג' הוא בגדר חלום שמתגשם", אמר ארוש כשהוא נרגש על הבמה והודה בסיום למפיקות ימית שמעון ושרון קנטור ולכל האמנים שלוקחים חלק בפסטיבל. לאחר מכן עלה על הבמה דניאל "מים" זפרני במופע פנטומימה ייחודי ,שהשאיר את הקהל מרותק ופעור פה .זפרני, תושב העיר מככב ומופיע בקברטים ופסטיבלים ברחבי העולם.   המיוחד בשבוע הפרינג' באשדוד היא העובדה שהאמנים הכי טובים בתחומם הגיעו אל התושבים, בתוך הרחובות, במרכזים הקהילתיים ובשכונות בתחומים: תאטרון מיצגי, מחול, תיאטרון רחוב, ליצני רחוב ופעלולנים, לוליינים, "kamino"- מופע פלמנקו ברחוב עם זמר בינלאומי שמגיע במיוחד מספרד, "גולם נח"- מופע בן ארבע שעות בו מקימים מקרטונים מעין רובוטים עליהם מקרינים וידיאו ארט ייחודי ועוד.
במהלך כל השבוע הגיעו אירועי הפרינג'סטייל לכל רחבי העיר תוך שאפשר להבחין בקורת הרוח הגדולה של התושבים שהתגודדו סביבב האירועים כשהם משועשעים ומלאי שמחה וחיוך. לילדי העיר זו הייתה חגיגה של ממש: ההומור והצחוק עוררו אצלם  תחושה של ריענון, התחדשות ושמחה ואפשרה להם להיות מעורבים ולגלות יצירתיות. שבוע אירועי פסטיבל הפרינג'סטייל באשדוד טשטש את הגבולות שבין החיים לאמנות, בין אמנות גבוהה לאמנות שברחוב ובחיי היום יום. מוזיקה, תאטרון רחוב, אמנות חזותית , מחול וקרקס, יוצרים מקומיים ושאינם מקומיים-כל אלו התערבבו לחגיגה מלאת חיים ושמחה.

אירועי הפסטיבל ינעלו בסוף השבוע ביום שישי, 31.3 בשעה 11:00, ירצה יונתן הירשפלד  במוזיאון אשדוד על אמנות השוליים של הרנסנס, מופע מחול דל-ארטה-  מיכל פל עם מופע מחול בהשראת הקומדיה דל-ארטה ייערך במרכז המסחרי של רובע א', בין השעות 11:30-13:00 , ברחבת המרכז המסחרי ברובע ב' בין השעות  12:30, 13:15, ייערך מופע פלמנקו Camino- A Site-Specific Flamenco Performance– אדוה ירמיהו, יהודה 'שוקי' שוויקי ו- Alvaro Ramirez Romero, במרכז המסחרי ברובע ו', בשעה 12:30  ייערך המופע של שמבוקי- רפי ויטיס במופע ליצנות ולהטוטים בהשתתפות הקהל,  במרכז מסחרי ד' ,בשעות 12:30,13:00,13:30 ייערך מיצג 60 שנים לאשדוד בביצוע שחקני תאטרון ברמוזה. מופע היפ-הופ המוקדש לתרבות הפרינג' בבית אריה קלנג ייערך בין השעות 13:00-17:00 וינעלו במוצ"ש בחוף הקשתות, החל מהשעה 22:00 "פיקוח אירוני" סטנגה – תאטרון רחוב ישראלי, בהשתתפות דודי בראשי ויוסי רחמני במופע רחוב קומי ואירוני בשיתוף הקהל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך