אנשים טובים באמצע הדרך

לא רק העמותות הגדולות מתגייסות לספק סלי מזון לנזקקים לקראת חג הפסח. הרבה אנשים טובים לוקחים על עצמם את המשימה לעזור ולספק למשפחות נזקקות סלי מזון מדי שבוע לקראת שבת ובימים אלה, לקראת ליל הסדר. צמד שכזה הם אבי ואסנת, הוא מאשדוד והיא מאשקלון, שקרובים למטרתם לחלק 65 סלים
אנשים טובים באמצע הדרך

בימים אלה רבים מאיתנו נרתמים ותורמים עבור סלי מזון למשפחות נזקקות. קמחא דפסחא הוא מושג שאנו נתקלים בו רבות כעת. מידי שנה עולה לצערנו מספר המשפחות מעוטות היכולת, ולצד העמותות המוכרות והגדולות, פועלים הרבה אנשים טובי לב, שפשוט רוצים לעזור ללא תמורה.

צמד שכזה הם אבי מאשדוד ואסנת (50), אם חד הורית מאשקלון, שחברו יחדיו באמצעות הפייסבוק. הם אפילו מתעקשים לא לפרסם את שם משפחתם, מי שמכיר אותם קורא בפייסבוק או דרך הוואטסאפ על העזרה שהם מגייסים. כך הם עצמם הכירו. "אבי פרסם שהוא זקוק למשהו בשביל משפחה, ולי הייתה לי האפשרות לעזור, וכבר יותר משנה אנחנו דואגים למשפחות", מספרת אסנת, "מחלקים אוכל, בגדים, מכשירי חשמל והכל על ידי הפצת הודעות בפייסבוק ודרך אנשים מפה לאוזן".

גם הם עומלים במרץ לגייס סלי מזון לפסח. "המשפחות שלנו, שנמצאות איתנו ואנו עוזרים להם אינן מטופלות ברווחה", היא אומרת, "מדובר במשפחות שכמעט כולן חד הוריות, הרוב אימהות, אבל יש גם אבות. במספר מועט של משפחות יש שני בני זוג. כל המשפחות מרובות ילדים, לפחות חמישה, והם אינם מהמגזר החרדי. ההורים האלה לא פונים לרווחה כי הם לא רוצים שיוציאו להם את הילדים מהבית. ברגע שאימא כזו פונה לרווחה, היא אוטומטית מסומנת. השבוע ישבתי עם אימא חד הורית, אימא לשניים שהקטן בן 8 חודשים, שסיפרה לי שהיא התחננה לקבל מעון בסבסוד כדי שתוכל לצאת לעבוד, וברווחה הציעו להוציא את הילדים לאומנה לשנה אחת עד שתוכל לעמוד על הרגליים. לכן אנחנו מחפשים דרכים להקל כדי שהם לא יוציאו כסף על ביגוד, הנעלה אוכל ומוצרי חשמל. בזכות אנשים טובים שתורמים, אנחנו מצליחים לעזור. אם לא הם, לא היינו מסוגלים".

המטרה של אסנת ואבי היא לחלק 65 סלי מזון, שיכללו את המוצרים שמרכיבים את שולחן החג. "אנשים תרמו כסף, ואנחנו יכולים לקנות דגים ועוף. בקבוקי שמן – השגנו כמעט הכול, יש יין, קופסאות שימורים, מצות, קמח תפ"א, קמח מצה, וכל תרומה תעזור להשלים 65 סלים".
לצד הפעילות של קמחא דפסחא ממשיכים השניים לחלק אוכל למשפחות באשדוד ובאשקלון מידי שבוע לקראת שבת. "אנחנו מתחילים את ההכנות לחלוקה כבר מיום רביעי, שבו אני אוספת מצרכים מאנשים שרוצים לתרום. יש מי שנותן לי כסף, ואז ביום חמישי אני הולכת לקנות מוצרים. ביום שישי בצהריים אני מקבלת אוכל מוכן מאולם אירועים באשקלון ואבי מקבל אוכל חם ביום חמישי מאולם באשדוד, ובשישי אנחנו עסוקים בחלוקה".

מי שרוצה לתרום או להצטרף לעזרת השניים, מוזמן להתקשר לאוסנת: 052-6200247

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך