ועד נמל אשדוד דורש להעסיק מנופאים בלי מנוף – והרכבות ייתקעו בים

בשבוע הבא תגיע לנמל אשדוד אונייה ועליה קרונות דו־קומתיים החדשים של רכבת ישראל, הפריקה תתבצע בידי צוות האוניה אך ועד עובדי הנמל דורש להעסיק במשמרת 5 עובדי מנוף גם אם הם לא ישתתפו בעבודה, הנהלת הנמח סירבה ויו"ר הוועד הודיע בתגובה כי לא יתיר את הפריקה. כך פירסם הבוקר אתר דה מרקר
פריקת מכולות בנמל אשדוד
ארכיון.

האם אנו נמצאים לפני שביתה נוספת בנמל? אתר דה מרקר מפרסם הבוקר כי בשבוע הבא צפוייה לעגון בנמל אשדוד אונייה ובה קרונות דו־קומתיים החדשים שישמשו בקרוב את רכבת ישראל, בגלל משלם הרב של הקרונות, לא ניתן לפרוק אותם באמצעות המנופים בנמל — אלא באמצעות מנופים מיוחדים שמותקנים על גבי האונייה. בעקבות כך, לא ידרשו מנופאים מהנמל למשימה זאת.

הנהלת הנמל ביקשה להציב 6 עובדים למשימה הזאת, אך הועד ביקש להעסיק 13 עובדים כפי שהיה נהוג בעבר. כך, נוסף על השישה, הוועד דורש לשבץ ביום רביעי לעבודה גם שלושה מפעילי מנוף ושני אתתים. זאת, על אף שלא תהיה להם עבודה, מכיוון שלא יופעלו מנופים בנמל — אלא על גבי האונייה הפרטית.

הנהלת הנמל יחד עם הוועד וההסתדרות ניסו להגיע לפיתרון אך לא הגיעו לעמק השווה, והוועד הזהיר כי ימנעו את פריקת הקרונות מהאונייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך