זוג בזיג-זוג

בתקופה האחרונה שלפני הבחירות, ובמיוחד בשבוע האחרון לאחר שכל אחד מימש את זכותו הלאומית, היינו עדים להתבטאויות קיצוניות כאלה ואחרות ולהשתלחות ללא רסן של אנשים, שמבחינתם הדעה שלהם ומי שהם, הם הראויים להיחשב כטובים או כמוצלחים יותר.

לקבל את האחר

מציאות שבה אנשים מרשים לעצמם להקטין אחרים ולהחשיב את עצמם "שווים" יותר. זה קורה בין ילדים ומתבגרים, זה קורה בין נבחרי הציבור, בין צוותי עבודה, וזה קורה כמובן גם בזוגיות.
הצד הפוגע לא תמיד מודע לכך שהוא פגע, ואם כן, אז הוא לא תמיד רואה לנכון להתנצל. והצד הנפגע, מגיב לעתים בשתיקה כואבת או בתקיפה חזרה. שניהם אינם מניבים את התוצאה הרצויה והמיטבית.
לא פעם הגיעו אליי, אנשים שהעידו על עצמם שאינם מעריכים מספיק את בני זוגם וזה גורם להם לזלזל בהם.

המודעות לכך שהם פוגעים באחר, הפריעה להם מאוד והם ביקשו ממני סיוע כדי לעשות שינוי ולשחזר את הבחירה שלהם בבן הזוג, עם כל החסרונות שהם חושבים שיש בו. ומאידך, הנפגעים. אלה שחווים השקם וערב יחס מזלזל ומרגישים חסרי ערך מול אמירות ציניוֹת, מתיחת ביקורת ועקיצות מעליבות מצד בני זוגם, מבלי שהם בכלל "סופרים אותם ממטר" ואינם מרגישים את כאבם.

אנחנו משתדלים לקבל את האחר, השונה או הדומה לנו, ומצפים מאחרים לקבל אותנו, ככה, כמו שאנחנו. אבל האם עצרנו פעם לחשוב באמת על המשמעות של המושג "לקבל את האחר" ועל ההשלכות של השימוש בו?
אנחנו הרי מתעסקים כל כך הרבה בסיווג, בשיבוץ אנשים לתוך תבניות, ואז "מקבלים" או "דוחים" את מי שמתאים לנו לאותן תבניות. האם אי אפשר לראות בכל אחד, פשוט אדם? תחשבו על זה, כמה זה פשוט! כל אחד מאיתנו הוא אדם ייחודי, אחד ויחיד, שלא דומה לאף אחד אחר. אדם החי את חייו, עם רגשות, תחושות, מחשבות וכשרונות, אדם עם שאיפות וחלומות. אדם בדיוק כמו כל אחד, רק עם מאפיינים חיצוניים ופנימיים שונים.

כשזוג מתחיל את דרכו, התבנית לכאורה "מושלמת". בוחרים להסתכל על הצדדים הטובים ועל ההשלמה. עם הזמן ישנן מערכות יחסים שמקבלות תפנית משמעותית, שמוציאה מאנשים צדדים רעים. אלה המקרים שבהם ינהג האחד באחר, זה שפעם הוא עוד אהב, או לפחות חשב שהוא אוהב, בבוז ובהשפלה ללא טיפה של אמפתיה, ללא שום יכולת לזכור למה בכלל רצה אותו פעם. ואם זה המצב באופן קבוע, אין סיבה להשלים איתו!

זוגיות מיטיבה תורגש, כשיש תמיכה הדדית גם בשעת מריבה, תהיה היכולת לעצור את הריב אם הוא מתחיל להידרדר, יתאפשר תיקון, ובסך הכל, רוב האינטראקציות יהיו חיוביות. יש לזכור, שבן הזוג נמצא שם יותר לטובת התחושה שאנחנו לא לבד בעולם, מאשר בשביל המטרות האינטימיות.

לקבל את בן הזוג, זה אומר להיות בשבילו. ככה, כמו אז, כשבחרנו אותו.

שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך