חשיפה: עבריין המין אורי ריבקין עלול להישלח ל-10 שנות מאסר

איש העסקים המוכר אורי ריבקין (53) המואשם כי תקף מינית 10 ילדות באזור גוש דן, איים לשים קץ לחייו בכלא ונשלח למעצר בפיקוח עם מצלמות המתעדות את מעשיו 24 שעות ביממה, בחודש הבא המשפט שלו יוצא לדרך, וכל הניסיונות שלו לשכנע את השופטת להוציא אותו לשיקום בכפר גמילה לעברייני מין, עלו בתוהו, בתוך כך, ריבקין עבר טרגדיה נוראית חודשיים לאחר מעצרו, בזמן ששני הוריו נפטרו בהפרש של ארבעה חודשים, והוא ישב שבעה בבית הכלא
חשיפה: עבריין המין אורי ריבקין עלול להישלח ל-10 שנות מאסר

אשדוד הוכתה בתדהמה יממה לפני ליל הסדר בשנה החולפת, עם פרסום הידיעה שאיש העסקים המוכר אורי ריבקין, נעצר בחשד למעשים פדופילים. ההלם היה מוחלט כי ריבקין הוא בדיוק הדמות ההפוכה, האנטיתיזה לפדופיל מבחיל שתוקף נערות וילדות חסרות ישע. מסתבר שמאחורי הדמות הנעימה והחייכנית הסתתרה מפלצת של ממש, מפלצת שאינה יודעת לשלוט בדחף המיני שלה.

מאז עברה שנה, ומעבר להגשת כתב אישום נגדו חודש לאחר המעצר המתוקשר, נרשמה דממת אלחוט ואיש לא ידע מה עובר על ריבקין מאחורי הסורגים. מערכת עיתון" המגזין" קיימה שיחות ארוכות עם בני משפחתו, מקורביו שעדיין שומרים עימו על קשר ואנשים המכירים היטב את החומר המשפטי, כדי לתת הצצה מה עבר על הפדופיל האשדודי בתקופה הקשה בחייו. נתחיל עם כתב האישום המקורי שהוגש נגדו בתחילת הפרשה. פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה נגד ריבקין כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר בגין מעשה סדום בקטינה, מעשים מגונים בנסיבות אינוס (ריבוי עבירות), מעשה מגונה בפומבי, מעשים מגונים, ניסיון למעשה מגונה והתפרצות לדירת מגורים. בכתב האישום המקורי צויין כי הנאשם ביצע את העבירות ב-21 קטינות בנות 10-17 בערים במרכז הארץ.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד פנינה לוי, במהלך השנים 2014-2016 ועד סמוך לפני מעצרו, ביצע ריבקין עבירות מין רבות בקטינות. במועדים רבים, ובתדירות גבוהה הגיע ריבקין לבתיהן של הקטינות, ברחבי הארץ, בשעות הצהריים, בהן הקטינות שבות מן המסגרות החינוכיות, וארב להן עד לכניסה לביתן. הוא נהג לפנות אל הקטינות, לשאול האם הן לבדן בבית ולרכוש את אמונן בהציגו את עצמו בכזב כמדריך, לרוב מתחום הספורט או השחייה.

ריבקין נהג לשאול את הקטינות היכן מתגורר הוועד של הבניין או היכן מתגוררת משפחה כלשהי בכתובת, לאחר שסרק לכאורה את תיבות הדואר בבניין וזאת כדי ליתן הצדקה למעשיו במקום. במהלך השיחה, בחדרי המדרגות, בביתן של הקטינות או בבית ספרן, התייחס הנאשם לפרטי הלבוש השונים אותן לבשו הקטינות ולמידותיהן וביקש מהן, באמתלות שונות, למדוד את היקף הירך או מידת החזה על גופן באמצעות ידיו.

לעיתים ביקש ריבקין מהקטינות לצפות בו בזמן שהוא מודד בגד ים או בגד תחתון, חשף בפניהם את איבר מינו, נגע באיבר מינו, ואונן בפניהן, לשם גירוי וסיפוק מיני. במהלך אותם מפגשים עם הקטינות, בחלק מהמקרים, ביצע הנאשם מעשה סדום ומעשים מגונים בנסיבות אינוס, בגופן של הקטינות ובפניהן, ללא הסכמתן. כמו כן, ריבקין נהג לעקוב אחר פרסומים שונים באינטרנט הקשורים למעשיו, ומשהבין שהצליח שלא להיתפס במקרה פלוני, המשיך המשיב לבצע את זממו בקטינות נוספות, במשך תקופה של שנתיים.

הפרקליטות ביקשה לעצור את ריבקין עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר עד תום ההליכים כתבה הפרקליטות: "עסקינן במי שמסוכנותו כלפיי ציבור הקטינות הינה יוצאת דופן בחומרתה ולמעשה מוגדר כ-"Sexual predator", במלוא מובן המילה. כעולה מחומר הראיות, המשיב אסף מידע רב על סביבת המגורים של הקטינות ועל עיסוקיהן, בכדי לרכוש את אמונן. בימי ביצוע העבירות ארב המשיב לקטינות בעת שיצאו ונכנסו אל סביבת מגוריהן, כשהוא מוודא שהן נמצאות בגפן בכדי לבצע את זממו".

עוד נכתב על ריבקין בבקשת המעצר עד תום ההליכים המשפטיים: "המשיב (ריבקין), שמודע היטב לדחפיו הפדופיליים החמורים, התחייב בפני בית המשפט בהרשעותיו הקודמות לקבל טיפול כימי המיועד לדכא את היצר המיני, וכך להקטין את מסוכנותו הרבה. המשיב, באופן מודע ומכוון הפסיק את הטיפול הכימי משך תקופות ארוכות עד שהטיפול הכימי הפך ללא יעיל. כך לדוגמא, בתאריך 7.4.16 נטל המשיב את הזריקה המיועדת לדיכוי היצר, ולאחריה ביצע שלושה אירועים בהם ביצע עבירות מין מן החמורות בכתב האישום. המשיב מודה בחקירותיו כי הפסיק ליטול את התרופה באופן ייזום, ורופאו אף מעיד כי מלבד טיפול אחד לא ביצע המשיב טיפולים נוספים".

גיליון ההרשעות של ריבקין מעיד על עבריין מין סדרתי אשר הסלים את פעילותו בשנים האחרונות, וניכר כי הוא אינו שולט כלל וכלל בדחפיו. לריבקין שלוש הרשעות קודמות בעבירות מין: מעשה מגונה בפומבי (2012), מעשה מגונה בפומבי (2001) ומעשה מגונה בקטינה (1996).

ההורים נפטרו בהפרש של ארבעה חודשים
ריבקין עבר שלושה חודשים ראשונים קשים מאוד בכלא. הוא נקלע למשבר נפשי חמור, ואף נפרד מבני משפחתו וחבריו באחת משיחות הטלפון והחליט לשים קץ לחייו. רגע לפני שהוא פגע בעצמו, עורך דינו פנה בבהילות לשב"ס ועדכן אותם על מחשבותיו האובדניות של מרשו. שב"ס העביר את ריבקין במיידית לתא מפוקח, עם מצלמות שתעדו אותו 24 שעות ביממה, כדי למנוע מקרה של התאבדות.

"אורי הבין שהכל סוגר עליו. המעצר, הפרסום בתקשורת, הישיבה בכלא, החברים הרבים שהפנו לו עורף, כל אלה הובילו אותו למצב נפשי רע מאוד והוא החליט לשים קץ לחייו. באחת השיחות הוא נשמע שבר כלי, גמור ועייף מהחיים. הוא ממש נפרד ממני ואמר למסור לכל החברים שהוא אוהב אותם. אמרתי לו שיפסיק לדבר שטויות והכל יהיה בסדר. מייד עדכנתי את אחותו, והם פעלו במהירות לפני שאורי היה פוגע בעצמו באמת", אומר אחד מחבריו של ריבקין.

שבועות קצרים לאחר שהחל להתאושש, ריבקין קיבל הודעה על מות אביו ונאלץ לשבת את ימי השבעה בכלא. בחלוף ארבעה חודשים גם אימו נפטרה, וזה שבר אותו סופית. "לאבד שני הורים בהפרש של ארבעה חודשים, בזמן שאתה יושב בכלא זה דבר בלתי נתפס. אורי ישב שבעה בבית הכלא ובכה כמו ילד קטן, הוא לא עיכל את זה שלא הספיק להיפרד מהוריו", אומרים חבריו.

ניסיון להגיע להסדר טיעון
את ריבקין מייצג בהליך המשפטי עו"ד שמעון אמיר, אחיינו של הפרקליט הכי מפורסם במדינה ציון אמיר. לפני מספר חודשים ריבקין זכה לבשורה משפטית מעודדת, לאחר שהוחלט לגרוע מכתב האישום המקורי 11 מקרים של עבירות מיניות חמורות, בהן ריבקין הואשם בתחילה. כך נותר כתב האישום בפגיעה ב-10 ילדות ונערות, וגם כך מדובר באישומים חמורים שהדעת אינה סובלת. מקורביו של ריבקין אומרים כי "חשוב להבהיר שלא מדובר במעשה אונס, אלא בעבירות מין יחסית לא חמורות. כמובן שהמעשים האלה בלתי נסלחים, אבל יש פער עצום בין מעשה אונס לבין מה שאורי מואשם".

בפרקליטות לא מתכוונים להקל על ריבקין בהליך המשפטי ובמהלך שיחות שקיימו הצדדים כדי לנסות ולהגיע להסדר טיעון, הפרקליטות דרשה להטיל על ריבקין 16 שנות מאסר. ריבקין ההמום לא הבין מהיכן נחתה עליו הבשורה הזו, ושוב נקלע למשבר נפשי. במהלך השיחות בין הצדדים, עלתה אפשרות להסכים על עונש מאסר של 10 שנים, אך בסופו של דבר לא נחתם הסדר טיעון.

ריבקין חזר לקבל סירוס כימי
בחודשים האחרונים ריבקין חזר לקבל סירוס כימי. אם היה ממשיך לקבל את הטיפול הזה בזמן שהיה בחוץ, כל המעשים המיניים החמורים שעשה היו נמענים. בעבר ריבקין הורשע שלוש פעמים בתקיפה של נערות חסרות ישע, וכבר אז הוא סומן כפדופיל מסוכן, וכפועל יוצא החל לקבל טיפול תרופתי, סוג של סירוס כימי, כדי להעלים את היצר המיני שלו.

"פעם בשלושה חודשים אורי קיבל זריקה שהייתה עושה את העבודה ומדכאת את החשק המיני, אך הייתה גורמת לו לתופעת לוואי קשות. המחיר שהוא שילם היה כבד, מאחר והוא לא יכל להביא ילדים לעולם, אבל המשיך לקבל את הזריקה כדי שיוכל להתנהל בחיי היומיום כרגיל", אומר אחד מבני משפחתו. חודשיים וחצי לפני שנעצר, אורי היה אמור לקבל את הזריקה הקבועה, אך הוא לא התייצב במרפאה, ואט-אט היצר המיני החל לחזור, וכך הפך ל"פצצה מתקתקת" המסתובבת ברחובות.

עתה הוא חזר כאמור לקבל את הטיפול הכימי, שגורם לו לתופעות לוואי קשות, ובמקביל הוגשה בקשה שלו להשתלב בכפר גמילה לעברייני מין, כדי שיוכל להשלים את תהליך ההחלמה שלו, ואז לחזור ולרצות את עונשו בכלא. בית המשפט סירב פעם אחר פעם להיענות בחיוב לבקשתו של ריבקין, בטענה כי מדובר בעבירות חמורות עם דפוס פעולה קבוע, ורק בסיום ההליך המשפטי, יהיה ניתן לבחון אפשרויות שיקום שונות.

חבריו של אורי אמרו לעיתון "המגזין": "אורי רוצה כבר עכשיו לעבור הליך טיפולי, והחלום שלו זה להיות מדריך שיסייע לעברייני מין. יש לו אינטליגנציה גבוהה, הוא אדם שעבר לא מעט בחיים, וברגע שהוא יחלים מהמחלה הנוראית שלו, בזכות הטיפול הכימי ופעולות נוספות שהוא יקבל בכפר הגמילה, אין ספק שהוא יוכל לתרום לחברה בהצלת עברייני מין. הרי גם למדינה עדיף שיהיה אסיר משתקם שיתרום את חלקו לחברה, במקום שאדם כזה יתלה את עצמו מאחר והוא מקבל מכה אחר מכה".

האישה החלה חיים חדשים והכירה בן זוג חדש
בת זוגו של ריבקין החלה חיים חדשים, והתנתקה לגמרי מאורי. זה לא היה תהליך פשוט כי השניים היו מחוברים במשך שנים, ולמרות שלא הביאו ילדים לעולם, בשל הסירוס הכימי שריבקין עבר, הם היו זוג מאושר. אורי החליט לעשות מעשה אצילי וויתר על החצי שמגיע לו מהבית המשותף שלהם ברובע י', וכך הדירה עברה על שמה. לאחרונה האישה הכירה בן זוג, המתגורר בסמוך לאשדוד, ומקורביה אומרים כי היא עברה את התקופה הקשה בחייה ועתה היא אט-אט מתאוששת.

בעבר: אורי התחבר ללא מעט סלבריטאים
אורי ריבקין נולד וגדל באשדוד, בבית בו עסקו בפוליטיקה 24 שעות ביממה. אביו היה אחד מבכירי מפלגת העבודה, וכפועל יוצא כל שרי וחברי הכנסת של המפלגה היו מבקרים בבית המשפחה. הוא נחשב בעבר לחבר קרוב של בוז'י הרצוג, פואד בן אליעזר ז"ל ואראל מרגלית, והיה נפגש איתם על בסיס קבוע. גם ראשי ערים שונים ברחבי הארץ זכו לביקורים מצד איש העסקים המבוסס, שהתעסק בפיתוח תשתיות, עבודות עפר ובעיקר בקידום פרוייקטים מול מינהל מקרקעי ישראל ושאר משרדי הממשלה. "כולם באשדוד יודעים שאם פונים לאורי ריבקין, במקום שתהליך מול המינהל יימשך חצי שנה, הוא עושה זאת בחודשיים, לכן שווה לשלם לו עשרות אלפי שקלים על קיצור ההליכים הבירוקרטיים. אורי היה סוג של מאכער, אבל מהסוג המסודר, האדיב והמוצלח", אומר אחד החברים הקרובים של ריבקין.

לריבקין היה סוג של קסם אישי שכל מי שבא עימו במגע, נטה להתחבר אליו. "אורי ידע לתחזק קשרים ביחס המיוחד שהוא העניק, בפרגונים הקבועים, בפוסטים בפייסבוק, במתנות לחג. פשוט היה לו את זה", הוסיף אותו חבר.

לאורי היה מנהג קבוע – לצאת לפחות פעמיים בשבוע למסעדות יוקרה אנינות טעם וליהנות ממופעים של כוכבים מוכרים. "אורי היה חולה על מסעדות, הוא הפך לחבר קרוב של השפים חיים כהן ואביב משה, היה מתארח במסעדות שלהם ולא היה עושה חשבון לכסף. הוא גם הפך לחבר קרוב של רותם כהן, נטלי דדון וידוענים נוספים, זה היה בשבילו דבר מיוחד", אומר חבר אחר של ריבקין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך