הדור הבא בקהילה נגישה

במסגרת פיילוט של תכנית "הדור הבא" בקהילה נגישה, הוכשרו פעילים גם בתחומים חדשים של מוגבלויות. הפעילים למדו על עצמם, על החוזקות שלהם ומהי מוגבלות, כיצד לעמוד על זכויותיהם וכיצד להתמודד עם אתגרים שהקהילה מציבה ביניהם. אשדוד מעצימה ומחזקת את כל חוליות הקהילה.
הדור הבא בקהילה נגישה

בתחילת השבוע הסתיים באשדוד קורס ייחודי ומיוחד – הכשרת פעילים עם מש"ה (מגבלה שכלית התפתחותית) ופעילים על ספקטרום האוטיזם. ההכשרה הינה חלק מתכנית פיילוט הנקראת "הדור הבא" של קהילה נגישה.

קהילה נגישה היא תכנית המופעלת בכ-44 רשויות מקומיות ברחבי הארץ ומבוססת על תושבים מקומיים עם מגבלות שונות, הפועלים בשותפות עם אנשי מקצוע ברשות המקומית ובקהילה העירונית, לצורך הגברת הנגישות הפיזית, החברתית והשירותית ולקדם את השתלבותם בקהילה. באשדוד מופעלת התוכנית ע"י מחלקת שיקום מוגבלויות במינהל לשירותים חברתיים בעיר.

קהילה נגישה, בהגדרתה, נוסדה להיות תכנית רב-נכותית ורב-תרבותית, אלא שעד היום הצטרפו לתכנית רק פעילים עם מגבלות מוטוריות, מגבלת ניידות ומגבלות חושיות. הפיילוט של תכנית "הדור הבא" נועד להרחיב את מעגלי הפעילות של הקהילה הנגישה, באמצעות הכללה ושילוב פעילים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם ומתמודדי נפש, העצמתם וקידומם להיות שותפים לתהליכים של קבלת החלטות בקידום צרכים הנוגעים למגבלה שלהם.

במהלך מחצית השנה האחרונה התקיים באשדוד קורס ייחודי על מנת להכשיר את הפעילים החדשים, ללמד אותם לסנגר על עצמם, להכיר להם את קהילה נגישה ולהכשיר אותם כפעילים עתידיים של התוכנית. במהלך הקורס למדו המשתתפים על החוזקות שלהם – מה פירוש המילה חוזקה תוך כדי חיפוש החוזקות שלהם. הם למדו גם על מגבלות – מה פירוש המילה "מגבלה" ומהי סטיגמה, הכירו סוגים שונים של מגבלות, מהם האתגרים איתם מתמודדים אנשים עם מגבלות ואיזה פתרונות קיימים לסייע להם, והכירו אנשים עם מגבלות שונות אשר עוסקים במקצועות חשובים.

משתתפי הקורס גם למדו על נגישות, מה פירוש המילה ומהי "אפליה", למדו על ערכים – כבוד| שוויון| סבלנות| רגישות| עצמאות ולמדו איך להסביר לאחרים שסבלנות, קצב דיבור איטי ושימוש בשפה פשוטה יכולים לסייע להם בהבנה.

הקורס הסתיים בטקס חלוקת תעודות מרגש, בו הציגו משתתפי הקורס את התכנים אותם למדו בקורס בפני ההורים, הצוותים של מערכי הדיור והתעסוקה והעו"סים של מחלקת השיקום. בשלב הבא, יצוותו הפעילים החדשים למנטורים שילוו אותם במהלך הקורס, מקרב פעילי קהילה נגישה הוותיקים, ויצאו יחד לערוך הסברות במערכת החינוך וכך יהיה כעת ייצוג בהסברות גם למגבלות הנסתרות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך