נמל בית: הסרט שצולם באשדוד ועורר מהומה

ביום חמישי (23/3) ייצא אל בתי הקולנוע סרטו של הבמאי ארז תדמור "נמל בית". הסרט, המבוסס כולו על נמל אשדוד וצולם בעיר עורר אמוציות רבות אמש בהקרנת טרום הבכורה שהתקיימה בקולנוע גלובוס שבקניון סימול.
נמל בית: הסרט שצולם באשדוד ועורר מהומה
השחקנים יורם חטב ושמיל בן ארי בסרט 'נמל בית'. צילום: יח''צ

רגע לפני צאתו של הסרט "נמל בית" לבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ, התקיימה אמש (19/3) הקרנת טרום בכורה בקולנוע גלובוס שבקניון סי-מול אשדוד לאנשי התקשורת של העיר.

סרטו של הבמאי ארז תדמור צולם כולו בעיר אשדוד ומבוסס על סיפורי הנמל, לאחר תחקיר מעמיק של 8 שנים לדבריו. בסרט מתוארות דמויות מפתח אשר עוסקות בשחיתויות וטובות הנאה אל מול איש ים שמנסה להשתלב בעבודה בנמל ולטהר את המלוכלך.
זהו אומנם לא סרט המוגדר כדוקומנטרי, אך קשה לצפות בו ולא לקשר את העלילה לסיפורים הנשמעים בעיר במשך שנים על אלימות פיזית ומילולית, קומבינות, הפגנות, שביתות, גיוס בני משפחה לעבודה ללא קשר לכישורים מתאימים, מעטפות כספים ועוד.

בעת הקרנת הסרט ובסופו, בזמן שהבמאי ניהל שיח עם הקהל – הדעות היו חלוקות. היו שכעסו מאוד וטענו כי העלילה רחוקה מאוד מהמציאות ובאה להשחיר את העיר ולהוציא לנמל אשדוד שם רע יותר ממה שכבר גם ככה קיים ומנגד, היו שצחקו ואמרו כל הכבוד ליוצרים על האומץ להציג את האמת כפי שהיא ללא מסכות ושאולי בזכות הסרט הזה דברים ישתנו.

כך או כך, נראה ש"נמל בית" עתיד לעורר מהומות באשדוד ומחוצה לה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך