גידל שתי מעבדות סמים בדירות שונות ברובע ד' ונשלח לכלא

גזר דינו של ניקולאי יז'כין מאשדוד נגזר ע"י השופט אבשלום מאושר, שלמרות המאסר שנתן לנאשם נחשב העונש קל בשל התחשבותו של השופט ביז'כין עקב רפורמת הקנאביס של השר ארדן
גידל שתי מעבדות סמים בדירות שונות ברובע ד' ונשלח לכלא

בית משפט השלום באשקלון גזר 14 חודשי מאסר בפועל על ניקולאי יז'כין (41) מאשדוד, שהורשע בגידול מריחואנה בשתי מעבדות שהפעיל בשתי דירות נפרדות באשדוד – האחת ברחוב רוגוזין והשנייה ברחוב בן אליעזר.

במעבדה ברחוב רוגוזין, שהתפרסה על פני שלושה חדרים, נמצאו 237 שתילי קנאביס בגדלים שונים ובמשקל של 9.96 ק"ג. לצד השתילים אותר ציוד רב שכלל מערכת מאווררים ומנורות במקומות שנועדו לגידול. כמו כן נתפסו במקומות שונים בדירה 68 גרם של מריחואנה.

המעבדה ברחוב בן אליעזר התפרסה על פני שני חדרים, ושם גידל יז'כין 185 שתילים בגדלים שונים ובמשקל כולל של 6.56 ק"ג. במהלך החיפוש במקום איתרה המשטרה גם ציוד לגידול הסמים.

לאחר משא ומתן בין הפרקליטות לבין סנגורו של יז'יכין, עו"ד עמית ויצמן, הגיעו הצדדים להסדר טיעון מקל, למרות שיז'יכין, בעל הרשעות קודמות בעבירות סמים, אלימות ורכוש, ועל אף שהיה תלוי ועומד נגדו מאסר על תנאי.

הפרקליטות עתרה להטיל עליו בין שישה ל-24 חודשי מאסר על כל אחת מהמעבדות, מאחר שמדובר בשתי דירות שונות. כמו כן עתרה הפרקליטות להפעיל במצטבר את עונש המאסר על תנאי שהיה נגדו.

מנגד, עו"ד ויצמן הפנה לרפורמה האי-הפללה אליה צפויה המשטרה לנקוט בקרוב הודות שינויי חקיקה, וטען כי מרשו גידל את הקנאביס עבור אחרים. לדבריו, הוא "האחרון בשרשרת" שבסך הכל ביקש להרוויח כמה פרוטות. יז'כין עצמו הביע צער על מעשיו וביקש להתחשב בו, על מנת שיוכל להציל את חייו ונישואיו.

השופט אבשלום מאושר לקח בחשבון את החרטה של הנאשם, החיסכון בזמן שיפוטי, נסיבותיו האישיות והיקף הגידול הלא גדול במיוחד, ועל רקע זה הטיל עליו שמונה חודשי מאסר בפועל. כמו כן הוא הפעיל מאסר על תנאי של שנה, וקבע כי מתוך תקופה זו הנאשם ירצה מחצית בחופף ומחצית במצטבר, כך שבסך הכל ירצה 14 חודשי מאסר בפועל. כמו כן, הטיל עליו השופט מאסר על תנאי וחתימה על התחייבות כספית של 10,000 שקל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך