לירן דוד משגע את הרשת: ממדינת אשדוד למדינת תל אביב

זו בהחלט הולכת להיות השנה של לירן דוד. הוא מככב בסדרת הרשת "במדינת תל אביב" שאותה הוא הגה ויצר עם חבריו השחקנים גיל כהן ומיכאל גבעתי, הוא משחק בסרט באנגלית, הוא משתתף בסדרה החדשה "כבודו", שתעלה במוצ"ש הבא ב-yes, ויש לו גם תפקיד בסדרה חדשה של אילן פלד בשם "בר מצווה". לצד כל העשייה, תוכלו עדיין למצוא אותו מעביר שיעורי משחק באשדוד
לירן דוד משגע את הרשת: ממדינת אשדוד למדינת תל אביב

את השחקן לירן דוד (28) האשדודי הכרנו דרך הפקות מקומיות וצפינו בו בתפקידים בסדרות "אופוריה" ו"החממה", ועכשיו אם תרצו ואם לא תרצו – לא תוכלו להתעלם ממנו. בחודשים האחרונים הוא כובש את הרשת בסדרה שיצר עם חבריו גיל כהן ומיכאל גבעתי בשם "במדינת תל אביב", ובמוצ"ש תעלה הסדרה החדשה והמסקרנת של yes, "כבודו", בכיכובם של יורם חטב ולוסי אהריש, שגם בה יש לו תפקיד. הסדרה, בת 12 הפרקים, מספרת על שופט בית משפט שלום בבאר שבע (חטב), מועמד לקידום בבית המשפט המחוזי, שנקלע לסיטואציה מורכבת כאשר בנו מעורב בתאונת פגע וברח. העניינים הולכים ומסתבכים כאשר הנדרס בתאונה מתגלה כבן למשפחת פשע מדרום הארץ. הסדרה, אגב, כבר נמכרה ל-cbs, שתשדר גרסה אנגלית שלה.

ואם כבר אנגלית, גם בשפה הזו תוכלו לשמוע את לירן. הוא השתתף בסדרה בשם tyrnt, ובסרט קצר בשם “blood of Jerusalem”, שעלילתו מתרחשת בזמן שליטתה של האימפריה הרומית בישראל. הסרט הקצר יצא ביוני, והוא אמור לעבור עיבוד לסרט באורך מלא תוך שנתיים.

סדרה נוספת האמורה לעלות, אך כרגע לא ידוע מתי, היא הסדרה "בר מצווה" של אילן פלד וגל אוחובסקי, שאותה ביים איתן פוקס. מי שאחראי על ההפקה היא חברת "רשת" בשיתוף חברת הפקות צרפתית. לירן משחק שם שוטר, וגם כאן הוא מדבר באנגלית.

אבל נכון לרגע זה, עיקר ה"באזז" נמצא בסדרת האינטרנט "במדינת תל אביב", המספרת על שני חברים מהדרום, לירן וגיל, שטסים למדינת תל-אביב לטיול משותף. "הם נורא מתרגשים, וכמו כל אחד שמגיע למקום חדש, גם הם רוצים להכיר את המקום בצורה הטובה ביותר", מספר לירן. "בתל אביב הם נתקלים בכל מיני דברים שהם לא מכירים, אם כי אני בעברי הייתי בטיול בר מצווה בתל אביב, ולכן אני חושב שאני יודע הכול".

 

כיצד נולדה הסדרה?
"במדינת תל אביב נוצרה ונכתבה יחד עם שני חברים שלי. מיכאל גבעתי שהכרתי בסדרה 'החממה', וגיל כהן שהכרתי דרך מיכאל, והוא משחק את פרטוק בסדרה תאג"ד. שניהם אשקלונים, ובאחת הפעמים שנפגשנו, עלה הרעיון ליצור סדרת רשת על שני חברים מדרום הארץ, שמגיעים למדינת תל אביב. זה התחיל בקטן, ותפס. קיבלנו הרבה תגובות חיוביות מאנשים בתעשייה. פתאום אדריאנו חובל בא לביים פרק, תומר פישמן ביים פרק ושחקנים צעירים שמככבים בסדרות מוכרות גם הגיעו להשתתף ולעזור כדי שהפרויקט יצליח, כך שתוכלו לראות בסדרה את ניב רז, אייל שיקרצי, ספיר בן רובי ועוד רבים וטובים".

 

תיארתם לעצמכם שהסדרה תצליח?
"לא ידענו למה לצפות. שני הפרקים הראשונים הגיעו למאה אלף צפיות, מאות שיתופים ברשתות החברתיות, ובעצם כל פרק זו עליית מדרגה. המטרה העיקרית שלנו היום היא להפוך את זה מסדרת אינטרנט לסדרת טלוויזיה, שאנחנו יצרנו ושאנחנו נשחק בה. מלכתחילה עשינו הכול בצורה מקצועית, אבל לא ידענו איך זה יתקבל. את הפרקים הרביעי והחמישי כבר צילמנו עם צוות הפקה מטורף  מהסדרה 'פול מון' ומ'ארץ נהדרת'. הרבה מלהקים ובמאים צפו בפרקים, ופרגנו לנו. אנחנו במו ידינו צילמנו והשקענו כסף בפרויקט, והם אמרו שזה מדהים. יש עניין בתעשייה, יש שחקנים שרוצים להשתתף. אנחנו שואפים להוציא שני פרקים בחודש. נכון לעכשיו אנחנו לא רוצים לסיים את העונה הראשונה כי יש לנו המון רעיונות חדשים. אנחנו גם רוצים להאריך את זמן הפרקים. התחלנו בשלוש דקות וחצי, וכל פרק גדל במספר דקות. כדי לעשות סדרת רשת מקצועית, פרק צריך להיות בן 10 דקות- רבע שעה. אני מאמין שיהיו 15 פרקים בעונה, יש לנו בערך עוד חצי שנה, וזה תלוי כמובן בקהל. בינתיים מפרגנים לנו. ראיינו אותנו ברדיו, שיתפו את האתר, ויש לנו דף פייסבוק בשם 'במדינת תל אביב' עם תמונות מאחורי הקלעים".

עם כל העשייה מול המצלמה עדיין תוכלו לפגוש את לירן מעביר שיעורי משחק ודרמה אחרי הצהריים במקיף ו'. "זו כבר שנה שלישית שהחוג פועל, ובסוף השנה ההפקה שלנו תעלה באודיטוריום של מקיף ז'", הוא מספר, ויש לו גם מסר לשחקנים בתחילת דרכם. "החלטנו לקום ולעשות, לקדם את עצמנו", הוא אומר, "לא צריכים לחכות לעבודה, יכולים לייצר עבודה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך