"שאלתי אותו לשלומו, והוא ענה 'כוכבה, תצילי אותי אני עומד למות'"

כוכבה בלמיס, אחות במרפאת מכבי שירותי בריאות באשדוד, זיהתה תגובה אלרגית אצל מטופל והצילה את חייו. "אני מכירה את המטופלים שלי, יש לי איתם קשר מאוד טוב. אני יודעת הכול עליהם. את כל הצרות שלהם, ומסתבר שזה יכול להציל חיים", היא אומרת
"שאלתי אותו לשלומו, והוא ענה 'כוכבה, תצילי אותי אני עומד למות'"

משה (שם בדוי), תושב אשדוד, סובל ממחלת הסוכרת כבר שנים רבות, ומגיע מידי פעם למעקב במרכז הרפואי של "מכבי" ברובע ד'. לפני כשבועיים הוא הגיע למרפאה עם כאבים בחזה, וסיפר לאחיות כי בלילה לא הרגיש טוב ולקח כדור אנטיביוטיקה. האחיות מדדו לו לחץ דם וראו שהכול תקין.

כוכבה בלמיס אחות ב"מכבי" מכירה היטב את משה מתוקף תפקידה כאחות של רופא אישי המלווה את המטופלים החולים במחלות כרוניות. באותו בוקר היא עבדה בחדר אחר, וקיבלה את המטופלים של רופא המשפחה ד"ר דן שינדלר. לפני שהתחילה את המשמרת שלה, נכנסה להכין קפה וראתה את משה באמצע בדיקת אק"ג, והרגישה שמשהו לא תקין אצלו. "הוא לא טיפוס שסתם מתלונן, רק אם משהו באמת קרה", מספרת כוכבה. "שאלתי אותו לשלומו ולהפתעתי הוא ענה 'כוכבה, תצילי אותי'. פתאום ראיתי שהשפתיים שלו מתנפחות והוא התחיל להזיע בצורה חריגה".

כוכבה הזעיקה את הרופא שהבין את חומרת המצב. השניים התחילו לייצב את המצב שלו ונתנו לו טיפול תרופתי והחלו בהחייאה עד שמד"א הגיע לפנות אותו לבית החולים. הערנות של כוכבה הצילה את חייו. "הרופא אמר שאם לא היית מסבה את תשומת ליבו, היינו יכולים לאבד אותו", היא מציינת.

לאחר שמצבו של משה התייצב והוא שוחרר לביתו, הוא הגיע למרפאה עמוס במגשי עוגות ושתייה להודות לכוכבה ולרופא שהצילו אותו. הוא סיפר שגם בבית חולים אמרו לו שהוא קיבל טיפול בזמן, אחרת לא היה שורד את הנסיעה באמבולנס. מתברר שהוא הגיב בצורה אלרגית לתרופה שלקח, מה שיכול היה לעלות לו בחייו. עיקר הטיפול כבר נעשה במרפאה מה שללא ספק הציל אותו.

"הוא היה בהלם ממה שקרה, ושוב ושוב אמר לי בהתרגשות 'את הצלת אותי'", מספרת כוכבה ומוסיפה "אני מכירה את המטופלים שלי, יש לי איתם קשר מאוד טוב. אני יודעת הכול עליהם. את כל הצרות שלהם, ומסתבר שזה יכול להציל חיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך