עמותת החסד "אוהל עמרם דוד ומשה" תחלק גם השנה למעלה מ-1,500 סלי מזון לחג

כמדי שנה, מחולקות אלפי חבילות סיוע ברחבי העיר אשדוד, ומספר המבקשים הולך וגדל מחג לחג * עמותת החסד "אוהל עמרם, דוד ומשה" תחלק גם השנה כ-1,500 סלי מזון לעילוי נשמות החיילים שמעון דהן, בן וענונו, מיקי מיקי, טל אמגר וניסים בן דוד הי"ד, אל מבצע ההתרמה התגייסו גם ילדי הגנים בחינוך הממלכתי דתי. "לאור ההיענות הרבה בגני החינוך הדתי, נהפוך את מבצע ההתרמה למנהג", אומרים בעמותה
עמותת החסד "אוהל עמרם דוד ומשה" תחלק גם השנה למעלה מ-1,500 סלי מזון לחג

בין עמותות החסד הפועלות באשדוד, ומחלקות מזון לנזקקים מדי שבוע ולקראת ראש השנה ופסח, נמצאת עמותת "אוהל עמרם, דוד ומשה", אשר הוקמה לפני 13 שנה לעילוי נשמתו של שמעון דהן ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה. מי שנמנה על מקימי העמותה הוא חברו הקרוב משה בן זקן. מדי שנה יוצאת העמותה במבצעי גיוס תרומות מוצלחים, הרותמים אליהם אלפי תושבים, וכך מאפשרים למשפחות רבות לחגוג את ערב החג בכבוד.

לאחרונה מונה בן זקן, ליועצה הפוליטי הבכיר של השרה מירי רגב, ומי שנטלו את ההובלה הם אביו, אלי בן זקן, וחברו יצחק מלקו. ההתגייסות החלה כבר לפני פורים, והשנה גם ילדי הגנים בחינוך הממלכתי דתי (חמ"ד) הצטרפו למאמץ.

"זרם הפונים אלינו הוא אדיר", מספר יצחק, "ממדי המצוקה עצומים. אלפים פנו לבקשה עזרה, ומנגד אלפים התגייסו לעזור. בזכות ההירתמות הגדולה של החברים והמתנדבים נספק השנה מעל ל-1500 סלי מזון לקראת חג הפסח". מלקו (29) יליד אשדוד, גדל והתחנך בעיר, וכבר מהיותו ילד התנדב בעמותות שתורמות לנזקקים. את בן זקן הוא הכיר לפני 13 שנה, וכך הגיע אל הפעילות בעמותה. "משה ואני חברים, והכרתי דרכו את שמעון ז"ל. שמעתי הרבה על מעשי החסד שעשה. מכיוון שהיה לי זמן פנוי בעבר, התחלתי להגיע באופן קבוע לגמ"ח. אחרי תקופה המעגל התרחב, ומאנשים ספורים הגענו אל מאה מתנדבים, שכל אחד מכיר את המשפחות שלהם הוא עוזר, מה חסר לכל משפחה, האם היא נזקקת לעזרה נוספת מלבד מזון. יש מי שנזקק לעזרה בביגוד, יש מי שצריך עזרה מול הרשויות. הפעילות שלנו הולכת וגדלה ולקראת פסח אנחנו מוצפים באלפי פניות. לאור ההצלחה של מבצע ההתרמה בגנים, ועל כך מגיעה תודה ענקית לגננות המובילות בחינוך הדתי, נעשה לנו מנהג ונשתף את ילדי הגנים בהתגייסות לעשיית המצווה".

לקראת מבצע הקמחא דפסחא, פנו בעמותה לגני חמ"ד, וביקשו שכל ילד יביא מוצר אחד. "יש מי שהביא סוכר, יש מי שהביא יין. לנו זה נראה מובן מאליו שיש סוכר בבית, אבל לצערנו יש כאלה שלא", אומר יצחק. "ההתגייסות של כל אחד ואחד הגיעה לאלפי מוצרים. אותו ילד שהביא מוצר לגן, גרם להוריו לעשות מעשה טוב, והילד בעצמו מרגיש שהוא עושה מצווה. הגננות הסבירו לילדים מה מטרת האיסוף, והם למדו מהי תרומה לקהילה ותרומה בכלל".

לאנשי העמותה חשוב לציין כי מדובר בעמותה רשומה כחוק, לא למטרת רווח וכי איש אינו מקבל שכר. "כולם מתנדבים על חשבון זמנם הפנוי", אומר יצחק, "בלילות, בבקרים ובחופשות. יש לנו תורמים קבועים, שכבר שנים תורמים לנו בהוראת קבע. העמותה גדלה ופעילותה מתפתחת כל הזמן. בכל פסח אנחנו מגיעים לכ-1500 סלי מזון, ולקראת ראש השנה תשע"ז אנחנו מתכוונים לתת מענה ליותר משפחות נזקקות".

"תמיד הייתי עם משה מאחורי הקלעים. הפעם לאור קידומו המקצועי, אביו אלי, שמוביל את הגמ"ח, ואני מנווטים את החלוקה", אומר יצחק. "משה עדיין צמוד, מלווה ומדריך אותי. אני חלק מהפאזל שמרכיב את התמונה. בלי אלפי התורמים וההיענות של ילדי הגנים והוריהם, לא היינו יכולים לעשות זאת".

 

לתרומות: בנק פועלי אגודת ישראל, מספר סניף 187, מספר חשבון 409854522.

מספר נייד: 050-2161771

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך