נשארה לכם ירושה? כמה זה עולה?

קיבלתם בירושה תכשיטים ישנים, תמונות בלויות, ריהוט עתיק ועוד חפצי אומנות? רגע לפני שאתם מוסרים אותם לנזקקים או זורקים את התמונות הישנות תנו לנו להציע לכם לבצע הערכה של החפצים שבידיכם על ידי מומחים להערכת אומנות ותכשיטים, אולי תמצאו שם מציאות.

ערכנו למען תושבי אשדוד סקירה של כל מה שיש למעריך אומנות להציע לכם, ותתפלאו, יש להם הרבה להציע.

הערכת אמנות
לעיתים קרובות ניתן למצוא בירושות או בעיזבונות חפצי אומנות בעלי ערך רב, זאת בשל העובדה כי לרוב ערכם של יצירות עולה לאחר מותו של האומן. הערכת עבודות אמנות מתחלקת לשני תחומים: הערכת אמנות פלסטית והערכת אמנות דקורטיבית וחפצי נוי.

בתחום עבודות האמנות הפלסטית, נדרש המעריך לזהות את האמן, לקבוע האם העבודה מקורית, ולהעריך את שוויה בשוק. כאשר מדובר באמנים ישראלים, ישנם מומחים רבים היכולים לערוך את ההערכה בדיוק נמרץ, אך כאשר מדובר באמנים בינלאומיים, ההערכה היא מסובכת יותר ודורשת ידע רב יותר.

הערכת פריטים דקורטיביים ייחודיים נעשית בעיקר מתוך סקרנות של בעלי הפריט לבדוק האם הוא באמת מקורי, מהו גילו ומהו שוויו של הפריט אשר נמצא בידם. בדיקה ראשונית של ירושה או עיזבון היא זולה יחסית ורק חפצים שנראה כי הם בעלי ערך יקבלו הערכה מעמיקה יותר.

הערכת שטיחים
לשטיחים עתיקים או איכותיים במיוחד יכול להיות ערך כספי רב, והערכתם נדרשת, לעיתים קרובות, במחקרי חלוקת רכוש או לפני רכישת שטיחים כאלה על ידי הקונים. מוצאו של השטיח הוא הגורם המכריע לגבי ערכו, ויש לבדוק היטב את המאפיינים הטכניים של האריגה, סוג הקשר, צפיפות החוטים, מאפייני עיצוב שונים ועוד. כאשר מדובר בשטיחים עתיקים, יש להתחשב בגילו של השטיח, מצבו, מידותיו, הדוגמא שעליו ועוד.

הערכת ריהוט עתיק
ריהוט עתיק הוא תחום אהוב על אספנים, ופריטים אותנטיים, שמקורם מלפני 1850, מתומחרים בסכומים גבוהים. הסכומים גבוהים יותר, כמובן, ככל שמצב הרהיט טוב יותר. כדי לקבוע את מקוריות הרהיט וערכו יש לבצע בחינה מדוקדקת למדי, וזהו התחום הקשה ביותר להערכה מדויקת. ישנה רשימה ארוכה של פרמטרים שעל המעריך לבדוק, ולא מעט פעמים ישנה חוסר הסכמה בין מעריכים שונים לגבי מקורו ומקוריותו של רהיט זה או אחר.

הערכת תכשיטים ואבני חן
הערכת תכשיטים, אבני חן ושעונים נדרשת במקרים שונים, כמו קביעת ערכם של תכשיטים בעת חלוקת רכוש של זוג בהליכי גירושין, אך עיקר השימוש בשירות הערכת התכשיטים הוא לפני רכישת תכשיטים יקרי ערך. הערכת התכשיטים לפני הקנייה חיונית כדי לדעת שהתכשיט אכן תואם את הצהרת המוכר לגבי טיבו וערכו. מומלץ לגשת להערכת תכשיטים גם כאשר אתם מעוניינים למכור בעצמכם תכשיטים שנמצאים ברשותכם, כדי למנוע אפשרות שסוחרים ממולחים ירמו ויעשקו אתכם.

המידע באדיבות חברת אסטים הערכות, האשדודית בהנהלת עירד יוגב ודוד ברוך.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך