וחכם סידי אומר..

אשדוד, סרט מלחמה...

אני לא אוהב את ההגדרות שקוראות לכל משחק כדורגל "מלחמת עולם", בטח לא כמורה להיסטוריה (כן, כן, אני גם מורה להיסטוריה ולא רק…). מלחמת עולם יש לה קונוטציה של משהו רע, משהו שאחריו זה סוף העולם, שאין חזרה ממנו.

אז סוף העולם לא הגיע לאשדוד והוא רחוק מזה. לפחות על פי התחזית האסטרולוגית של הגיליון שבידכם… או אם את מאמינים שהכל בידי שמיים (מר יאיר גרבוז, גם אני מנשק מזוזות…), אבל אין ספק שהמשחק במחזור הקרוב מול הפועל עכו, הוא ההגדרה הכי קרובה למלחמת עולם… ועכשיו אני כועס על עצמי שהשתמשתי בביטוי הזה שוב.

למרות התקופה הלא טובה של אשדוד, וזה באמת בלשון עדינה, ניצחון על הפועל עכו בעוד שבועיים הוא בבחינת חובה. אין תוצאה אחרת, לא תיקו ולא תוצאה מכובדת אחרת. שיהיה לא יפה, שכל העולם יחתוך את הקבוצה, שאח"כ יתארו את המשחק כאנטי כדורגל, התוצאה חייבת להיות שאשדוד תהיה בצד המנצח. בתום המחזור, אשדוד צריכה לרשום לעצמה 30 נקודות בצד השמאלי של המאזן בטבלה.

sidi1

כל זאת למה? ניצחון על עכו, יפתח פער של 8 נקודות ממנה וכנראה יוריד את עכו. כל זאת כי עכו תשחק שני משחקי ליגה אחר כך, מול קבוצות שמעליה, הפועל חיפה והפועל פ"ת וכל תוצאה ביניהן תסבך אותן, או תוריד את עכו סופית.

הפועל פ"ת, השנייה מתחת לקו האדום, תצא למשחק מול סכנין וגם אם תאסוף נקודות (וקשה לי לראות את פ"ת מצליחה בסכנין), היא בצרות, כי תפגוש מיד אח"כ את הפועל ת"א, שתרצה להישאר בליגה ולחתוך לחוף הצוק בתל אביב (וזה כישלון גדול יותר מאשדוד השנה), את עכו והפועל חיפה, שנלחמות על מקומן בליגה, וגם כאן כל איבוד נקודות יסבך אותה או אותן. כך יוצא שכמעט כל תוצאה תהיה טובה לאשדוד.

ואשדוד, גם אם לא תצליח מול נתניה במחזור הבא, בוודאי אם תאסוף נקודה ומעלה (והיא יכולה, עם הצרות הכלכליות של נתניה, מול השקט הכלכלי באשדוד), תשחק אח"כ בבית מול הפועל חיפה ושם יכול הסיפור להיגמר.


רק שקט יוביל לניצחון על עכו
אם אני יכול ללחוש על אוזנו של ג'קי בן זקן (טוב, ללחוש לא, אבל לכתוב כן…), אני עושה שקט מסביב לקבוצה בימים הקרובים, אפילו מרחיק לכת ומרחיק את השחקנים מאשדוד, כי כל מילה בעיר, בעד או נגד, רק יכולה להלחיץ יותר. כי ההוא אמר להוא שיגיד להוא, שצעק להיא… ויאללה בלאגן. בן זקן וקלינגר צריכים להביא ככל הניתן את הקבוצה להכנה אופטימאלית, בכדי שלקראת המשחק הם יגיעו כמו למלחמת עולם (עוד פעם הביטוי הזה, מה יהיה?), ינצחו ויעשו הרבה שקט וביטחון.

בן זקן אסף את השחקנים בתום התבוסה ברעננה במגרש והרגיע אותם. כמובן שהיה מי שביקר מדוע ירד למגרש ומדוע קלינגר שתק, אבל כמי שניהל קבוצה, אומנם בליגה ב' ו-ג', אני יכול להגיד לכם, ששחקנים הם בני אדם (למי שעוד חשב שלא…), וגם הם צריכים ברגע הזה מילה טובה. גם ככה ספגו עכשיו מקלחת קרה, מה זה קרה? קפואה, מה קפואה? קרחון (טוב הבנתם את הרעיון) על הראש. רק שקט וביטחון יוציאו את אשדוד מהצרה שנקלעה אליה. טוב עשה בן זקן שהרגיע. ומראש אני כבר אחסוך ממני ביקורת… אני לא החלפתי עם ג'קי ולו מילה לעולם.

sidi2

על פרגיות, כנפיים והליגות הנמוכות…
ולאוהדים. אני אוהד ומייסד מכבי קביליו יפו, בליגה א' דרום (עוד תשמעו את זה פה הרבה), שלצערי גם היא נמצאת בסכנת ירידה לליגה ב'. בואו, אני מזמין אתכם לראות את המגרש בעמישב, שם שיחקה יפו. הנה תיאור קצר של מה שהיה שם בשישי האחרון, ליד המגרש בו אין חומה, עשתה משפחה נחמדה, אבא אמא, שתי בנות, תינוק וסבתא חביבה, על האש. נדמה לי זהיתי שם פרגיות וכנפיים או שזה היה קבב, לא ראיתי טוב בגלל העשן שנכנס לי לעיניים. הבנתם את העניין? זה לא מקום שאוהד כדורגל רוצה לראות את קבוצתו ואין לי מילה רעה על עמישב.

ולמי שלא הבין עדיין, ביקורת היא דבר טוב ורק בצפון קוריאה או בסעודיה או בכל דיקטטורה שתבחרו, לא מבקרים. מותר וראוי לבקר, אבל תיזהרו שלא תשפכו את התינוק עם המים. חכו שאשדוד תישאר בליגה ואח"כ תבקרו עד פתיחת העונה הבאה.

או שאתם מעדיפים פרגיות? אני, אגב צמחוני.

 

וחכם סידי אומר: מאז שגיליתי שחיים רק פעם אחת אני לא חושב תמיד פעמיים….

להערות, הארות, ביקורת וסתם עצבים

Sidi1967@015.net.il

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך