עובדי חברת נמלי ישראל האחראים על בניית הנמל החדש באשדוד פתחו בשביתה

עובדי החברה פתחו בשביתה על רקע ויכוח עם ההנהלה סביב ההסכם הקיבוצי, חברת נמלי ישראל בתגובה: "מצפים לסיים את השיחות עם העובדים במהרה ולשוב לשגרה. - 14 עובדי נמל אשדוד פרשו לגמלאות, ובנמל מתכוננים להכרעת בית הדין בנושא הסתדרות העובדים
עובדי חברת נמלי ישראל האחראים על בניית הנמל החדש באשדוד פתחו בשביתה
צילום: חברת נמלי ישראל

עיתון כלכליסט מפרסם הבוקר כי עשרות עובדי חברת נמלי ישראל שאחראים בין היתר על בניית הנמל החדש באשדוד פתחו בימים האחרונים בשביתה מכל פעילות בשל טענתם כי ההנהלה מסרבת לקיים עמם מו"מ לקראת הסכם קיבוצי חדש.

חברת נמלי ישראל היא הרגולטור של כלל הנמלים במדינה ובימים אלו היא מקדמת בניית שני נמלים חדשים – בחיפה ובאשדוד – בהיקף כולל 7.3 מיליארד שקל.

לטענת העובדים, הנהלת חברה ניהלה מו"מ ממושך להסכם קיבוצי כחלק מיישום הסכמי השכר שנחתמו במגזר הציבורי, אולם לטענת ההנהלה מחייבת אותם ב"רשימת מכולת" שמגיעה לכאורה לעובדים באופן טבעי. כבר היום תתקיים אסיפה של קרוב ל-80 עובדי החברה שנכללים בהסכם הקיבוצי.
 
מחברת נמלי ישראל נמסר בתגובה לעיתון 'כלכליסט' שהיא "אינה רואה סיבה לשביתת עובדי ההסכם הקיבוצי, משום שהחברה הייתה ועודנה נכונה להשלים את הדיונים שקיימה עם נציגי העובדים וההסתדרות במטרה להגיע להסכם חדש, תוך שמירה על צרכי החברה כמו גם על תנאי עובדיה. החברה ערוכה למנוע פגיעה במיזמי פיתוח הנמלים". עוד טוענים שם שהשביתה כוללת כ-60% מהעובדים בלבד.

בתוך כך, חברת נמל אשדוד נפרדה מארבע עשרה עובדים הפורשים לגמלאות בטקס חגיגי שהתקיים בתחילת החודש בנמל. העובדים הפורשים הם: מוחמד חסונה, מרדכי נחמיאס, מקסים וזנה, יחיא שמחי, אברהם צוציאשווילי, מרדושה עיש, מכלוף צרפתי, ז'ק ממן, משה רסוני, יהודה גנות, יצחק לוי, אפרים סמחי, אסתר מרש ואהרון בן גיגי.
 
יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, מסר כי "חברת נמל אשדוד מוקירה ומעריכה את העובדים הפורשים על שנים של עבודה מסורה והיותם חלק ממשפחת נמל אשדוד. חברת הנמל רואה את המשאב האנושי כגורם המהותי ביותר בהצלחת הארגון. אנו מודים לכם על שנות העשייה הרבות, ומאחלים לכם פרישה נעימה, בריאות והנאה בהמשך דרככם".

בעניין אחר הקשור לנמל אשדוד, בית הדין צפוי להכריע עד סוף החודש הקרוב על זהותה של ההסתדרות שתחזיק את עובדי הנמל. כזכור, עובדי הנמל החליטו להתפצל וחלקם עברו להיות תחת חסותה של ההסתדרות הלאומית כאשר החלק האחר עדיין נמצא תחת חסותה של ההסתדרות החדשה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך