זהירות נוכלים: שטרות מזויפים שוב מסתובבים במרכזי מסחר ברחבי העיר

שוב פעם זה קורה. באיזה אזורים ? ומה המקום המועד ביותר ?… היכנסו לכתבה המלאה
זהירות נוכלים: שטרות מזויפים שוב מסתובבים במרכזי מסחר ברחבי העיר
צילום: דוברות המשטרה

היום לפנות ערב התקבלה הודעה במערכת אתר 'אשדוד אונליין' על כך שברשת המסרונים WhatsApp מופצת בשעה האחרונה הודעה ממספר בתי עסק בעיר ע"כ ששוב השטרות המזויפים חזרו להסתובב ברחבי העיר לאחר מספר תלונות ע"כ ששטר 200 החדש התקבל כמזויף מספר פעמים במוקדי מסחר שונים ברחבי העיר.

תחילה הובהר לנו כי באזורי המסחר ברובעים ג' – ח' – ז' – ו', נתפסו שוב שטרות מזויפים, וזאת לאחר שלפני מספר חודשים פרסמנו כאן ע"כ שישנו חשש כי בעיר אשדוד פועלים בארגון משותף להפצת שטרות וכספים מזויפים.

בהודעת ה- WhatsApp שפורסמה ועליה חתומים בעלי העסקנים נכתב כך:
???
בעלי עסקים באשדוד: שימו לב!
קיבלתי הודעה מכמה בעלי חנויות ברובעים באשדוד, שבשעות האחרונות נעקצו משטרות מזויפים….
מסתובב כעת אדם עם הטריק המוכר – קונה מוצר זול, משלם 200 מזוייף ומקבל עודף מקורי. בחנות אחרת נעקץ בעל הבית במאות ש"ח
אשדודים, יהיו עירניים!

בתמונה ניתן לראות שטר מזויף שהתקבל בעסק פרטי ברובע ז', עסק נוסף ברובע ו' שקיבל שטר דומה ניגש לתחנת המשטרה ע"מ להגיש תלונה, ושם נאמר לו כי מתבצעות בדיקות לאחר שזוהי לא התלונה הראשונה, ולכן הציבור צריך להיזהר במיוחד השווקים שם הכסף עובר מיד ליד במהירות גבוה וללא שימת הלב.

אמנם בנק ישראל משקיע רבות בהסברה על זיהוי שטרות מזויפים, וישנם גם אמצעים אלקטרונים שמסוגלים לזהות זיוף, לרוב האנשים שמקבלים לידם שטר מזויף אין את המיומנות או המודעות כדאי לאתר זאת.  "ייקח למוכרים עוד כמה שבועות ואולי חודשים להתרגל לבדוק כל שטר של 200 שקל", אומר סנ"צ אריאלי. "לא כולם רכשו את העט שמזהה את הזיוף. רובם מכניסים אותו למחזור במהירות בגלל עומס בקופות. מה שקורה הוא שלפעמים בעלי עסקים שגילו שהשטרות מזויפים לא רוצים לספוג הפסדים ומגלגלים אותם הלאה לספקים ולאזרחים תמימים".

בינתיים בעלי המעבדות הם המרוויחים העיקרים מהתעשייה הזו. "אני ממשיך לקבל הזמנות מלקוחות קבועים שלי לקנות שטרות מזויפים. מה המשטרה תעשה לבעל מונית או פיצוציה שמחזיק בשטרות כאלה ויספר לחוקרים שהם קיבלו מאזרחים? כלום", טוען משה, "יש המון שטרות שמסתובבים באילת, אשקלון, נתניה, בבאר שבע ואפילו בחברון ודהריה. המשטרה לא יכולה לעשות כלום. אני כל שבועיים, גג חודש עובר למקום חדש. יש לי מספיק אמצעי זהירות, כולל מצלמות, כדי למנוע פשיטה על המעבדה שלי".

הסימנים לזיהוי השטרות מופיעים כאן – בקישור של בנק ישראל – לחצו כאן לקבלת סימני הזיהוי של בנק ישראל לשטרות החדשים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך