יו"ר ההסתדרות בניסיון אחרון להחזיר את השליטה בנמל אשדוד

חודשיים לפני הבחירות על ראשות ההסתדרות - יושב ראש ועד התפעול בנמל אשדוד, המזוהה עם ניסנקורן, ערך אסיפה והזמין אליה את נציגי העובדים שעברו להסתדרות הלאומית ושם דנו החברים על האפשרות לחזור להסתדרות החדשה בראשותו של ניסנקורן
עובדי נמל אשדוד מגישים תביעות אישיות נגד הנהלת הנמל
נמל אשדוד.

חודשיים וחצי לפני הבחירות על ראשות ארגון העובדים בהסתדרות, והיו"ר ניסנקורן מנסה בכל כוחו להשיב את השליטה בנמל אשדוד להסתדרות הכללית ולשים את הסכסוך בין העובדים מאחוריו.

בימים האחרונים קיים יושב ראש ועד התפעול בנמל גדי בוטבול אסיפה בה קרא לעובדים — המפולגים בין ההסתדרות הכללית בראשות ניסנקורן להסתדרות הלאומית בראשות יואב שמחי — להפסיק לריב ולאחד את השורות. לאסיפה, שנערכה על דעת הנהלת הנמל, הוזמנו חברי ועד התפעול וכן נציגים מכלל ועדי הנמל. בוטבול נחשב למזוהה עם ניסנקורן.

כזכור, הסכסוך בנמל אשדוד החל לפני כחודש וחצי, אז הודיעה ההסתדרות הלאומית כי החתימה 600 מתוך 1,300 עובדי הנמל. בעקבות כך פנה ניסנקורן לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לקבוע כי ההסתדרות הכללית היא הגוף היציג בנמל, אך עד כה בית הדין לא הגיע להחלטה סופית בנושא.

אתר 'כלכליסט' מפרסם הבוקר כי עובד שנכח באסיפה של בוטבול, ונחשב לאחד המורדים בהסתדרות הכללית, טוען כי חלק מהדוברים קראו לכלל העובדים לחזור להסתדרות של ניסנקורן. לדבריו, הדוברים נתנו הבטחה כי ההסתדרות הכללית תדאג לכלל העובדים, לרבות עובדי דור ב' שנשארים לכאורה ללא ביטחון תעסוקתי בתחילת העשור הבא, זאת בשל בניית הנמל הפרטי באשדוד. "היו שם עשרות רבות של אנשים", הוסיף אותו עובד. "כרגע אין החלטה לחזור אליו (אל ניסנקורן) אף אחד לא פוצץ את האספה, ואולי גם זה משהו".
 
לדברי בוטבול, רוב עובדי הנמל רוצים באיחוד השורות. "עשיתי שיחה לעובדי התפעול וחלק מהמזוהים עם המורדים הגיעו להשתתף", סיפר. "היו שם קרוב ל־140 איש בסך הכל, ודיברנו על מה שעברנו ועל מה שהולך להיות. אני רוצה לאחד את השורות, כדי שקודם כל העובדים יהיו חברים, כי האווירה שסועה. יש רצון טוב — אולי לא אצל כולם אלא אצל רובם — אך אני מאמין שנצליח להביא את כולם לדרך".

בינתיים, ניסנקורן, שיתמודד במאי הקרוב על קדנציה נוספת בראשות ארגון העובדים, מנהל קמפיין תוך שהוא צובר הסכמים בחברות שונות. כך, למשל, הוא סגר הסכם קיבוצי נדיב במספנות ישראל ובשטראוס. כך לפחות נראה שניסנקורן פועל לטובת העובדים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך