אילן בן עדי בכנסת: "לאפשר לנוסעי מוניות השירות תשלום ברב קו במחיר מסובסד על חשבון המדינה"

ד"ר לסרי במסר למשרד התחבורה: "גם מוניות פרטיות ושירות יורשו לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית"

אילן בן עדי, מנכ"ל עיריית אשדוד, השתתף ביום שני שעבר (27.2.17) בישיבת ועדת הכלכלה בכנסת אשר דנה בנושא הרפורמה במוניות השירות. בן עדי ביקש לשקף את צרכיהם של תושבי אשדוד לתחבורה ציבורית, ובפרט מוניות שירות. בן עדי הפציר בחברי ועדת הכלכלה ובנציגי משרדי האוצר והתחבורה, לכלול את מוניות השירות במערך רפורמת הרב קו המסובסד, כך שנוסעיהן יוכלו להנות מאותם מחירים ואפשרויות תשלום שנהנים נוסעי האוטובוסים והרכבות. בועדה אמר בן עדי : "השקענו כ 500 מיליון שקלים בתחבורה בת קיימא בקירדיגיטציה, כרטוס חכם, תשתיות, קווים, תדירויות, נוחות. כל מה שחלמנו על תחבורה ציבורית באשדוד. לצערי, מוניות השירות לא מקבלות את היחס נדרש, שלו הן זכאיות.

ראש העיר רואה את מוניות השירות כחלק משרשרת המזון של התחבורה הציבורית בעיר, והן אינן שונות שירות מאוטובוס, רכבת, מטוס או אניה. אני קורא לכן לתת להן ולנוסעיהן מעמד שווה בין שווים, ולכלול אותן ברפורמה בתחבורה הציבורית עם אפשרויות סליקת רב קו ומחירים מסובסדים על ידי המדינה".

דיוני ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ איתן כבל עוסקים ברפורמה בתחבורה הציבורית אותה מבקשת המדינה לקדם. לטעמה של ועדת הכלכלה הרפורמה שהציגו משרדי התחבורה והאוצר לועדה לא שיקפה את צרכי הנוסעים, ולכן נדרשו משרדי האוצר והתחבורה להציג מתווה שיכלול אפשרות לנוסעים לשלם ברב קו מסובסד במוניות השירות, בדומה לאוטובוסים ולרכבת. לחלופין ביקשה הועדה ממשרדי הממשלה לנמק מדוע לא יעשו כן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך