ילדה בת 10 שאפה פקק של עיפרון לריאות

ילדה כבת 10, תושבת אשדוד, הגיעה השבוע לבית החולים קפלן לאחר שיעול טורדני ומחשיד ולאחר שעברה צילום ריאות מצאו הרופאים פקק פלסטיק של עיפרון מכני בריאה.
ילדה בת 10 שאפה פקק של עיפרון לריאות

פעולה מהירה בהרדמה מלאה של הצוות הרפואי בקפלן, בניהולו של מומחה הריאות, ד"ר אביגדור חברוני, ומומחה אף אוזן גרון, ד"ר יצחק פוריה, הצליחה להביא לשליפתו של הגוף הזר במלואו ומניעת סיבוכים בהמשך. הילדה אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים ליממה אחת ולאחר מכן הועברה לאשפוז במחלקת הילדים.

הילדה סיפרה שמספר ימים לפני שהגיעה לקפלן תוך כדי כתיבה בעיפרון מכני ושליפת הפקק היא החלה להשתעל ומתוך הרגל כיסתה את פיה עם היד האוחזת במכסה הפלסטיק השקוף של העיפרון ואז שאפה בטעות את הפקק. "לא הייתי בטוחה שהפקק נשאף לתוך קנה הנשימה והשתעלתי כדי לירוק אותו", היא מתארת. "היום, אחרי שהרופאים בקפלן שלפו בהצלחה את הפקק ובעצם הצילו אותי, אני פונה לילדים שיחזירו את הפקק למקום מיד אחרי השימוש במחק".

מיד עם הגעתה של הילדה לחדר המיון בקפלן אובחן שיעול טורדני וירידה בכניסת אויר שהעלה חשד גבוה לשאיפת גוף זר. ד"ר אביגדור חברוני, מומחה ריאות ילדים, אמר כי בצילום חריאות נראתה דלקת ריאות מימין וביחד עם הסיפור היה החשד גבוה כי מדובר בשאיפת גוף זר שעלול לגרום נזק קבוע לריאה. הילדה הועברה לחדר הניתוח לצורך ברונכוסקופיה בהרדמה מלאה בה הודגם הגוף הזר בסמפון הימני הראשי (תמונה). הכיסוי נשלף בפעולה אנדוסקופית עדינה בהצלחה בסיוע מומחה בהרדמה, ד"ר אלכסנדר דוחן, ואחות היחידה לאשפוז יום כירורגי, נעמה כברה. "השליפה בוצעה באמצעות מלקחיים שנועדו לשלוף גופים זרים באופן בטוח ", הוא מתאר.

הוריה של הילדה ביקשו להודות לצוות הרופאים בקפלן שטיפל במסירות ובמקצועיות בבתם. "רק כשהרופאים הסבירו לנו את ההשלכות של שאיפת גוף זר לתוך הריאה, הבנו עד כמה היינו ברי מזל", היא מסבירה. "אני מודה מכל הלב לרופאים המעולים שטיפלו בילדה שלי והצילו אותה. הם גם הסבירו כל העת על המצב והרגיעו אותנו". היא מבקשת מההורים להסביר לילדים על הסיכון הקיים בשאיפת כיסוי העיפרון התמים.

רופאי מחלקת ילדים בקפלן מבקשים להעלות את המודעות למקרי שאיפת מכסים ומחקים של עפרונות דרך הפה. "הורים ומחנכים, התריעו בפני הילדים והתלמידים שזה מסוכן מאוד וכי עלול להביא לאסון. בכל מקרה שבו מתרחש אירוע כזה יש להגיע באופן מידי לחדר המיון הקרוב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך