יום המשפחה – בתנועה

יום המשפחה - בתנועה

ביום שלישי האחרון 21.2, במתנ"ס ט, בחוג טרום הבלט של פולה רווח, מאמנת בכירה מאשדוד חגגו את יום המשפחה. יום המשפחה, שנקרא בעבר יום האם, הוא מועד המצוין בישראל ובמדינות נוספות בעולם, ומתמקד בציון המשפחתיות בכלל, האימהות בפרט ומקומם בחברה. ממנהגי יום המשפחה, נהוג לתת מתנות להורים ולאחים, כגון כרטיסי ברכה, פרחים או ממתקים. פולה ותלמידותיה לחוג, בחרו לתת מתנה אחרת לבני המשפחה – מתנה בדמות חוויה ותנועה. במהלך השנה, חוג טרום הבלט של פולה רווח מתמקד בפיתוח המוטוריקה, תנועה, התמצאות במרחב, גמישות, ריתמיקה, כוח, מימיקה, משחק, וכל זה – תוך כדי לימוד יסודות הבלט.

במהלך "מופע יום המשפחה", הרקדניות הקטנות לא רק הופיעו לבדן אלה גם שיתפו את ההורים ורקדו ביחד עמם. מטרת הפעילות הינה לקדם את הפעילות הגופנית גם בקרב הגיל הרך וגם בקרב ההורים. ההורים והילדים נהנו מפעילות משותפת המשלבת ריקוד, אלתור ותנועה.

הילדים המגיעים לחוג בהחלט נהנים מהיתרונות הבאים:
– שיפור היציבה
– חיזוק השרירים והגברת כוח ההתנגדות שלהם
– שיפור צפיפות העצם
– שיפור הזכרון
– לימוד מיומנות נכונה לכל התרגילים
– צמצום הסיכון לפגיעות גופניות וקיצור משך השיקום לאחר פציעה
– התווית בסיס איתן לחוג בלט / ג'אז / אקרובטיקה בשנה הבאה

צילום: חיים קאופמן

מניעת השמנה: אחוז ניכר מהילדים הנם בעלי עודף משקל ויהיו גם מבוגרים שיסבלו מהשמנה. לכך יש להוסיף את הסיכונים והסיבוכים הנלווים לעודף משקל זה. ילדים הסובלים מהשמנה הם בסיכון רב יותר לפתח הפרעות בפעילות הורמון גדילה, בעיות במערכת הנשימה, בעיות אורטופדיות ברגליים, זיהומים וגירויים בעור ותופעות פסיכולוגיות. קיים קשר ישיר בין השמנה לבין חוסר פעילות גופנית במהלך תקופת הינקות, הילדות והבגרות. תרומת הפעילות הגופנית למאזן האנרגיה של הגוף באה לידי ביטוי בכמה מישורים: העלאת ההוצאה האנרגטית, הפחתה בגדילת תאי שומן, ירידה בתיאבון ואף עלייה מסויימת בקצב חילוף החומרים הבסיסי של הגוף.

בניית מסת עצם אצל ילדים: פעילות גופנית הכרוכה בנשיאת משקל הגוף ובהפעלת עומס על השלד כגון: הליכה, ריצה, קפיצות, ריקוד, תורמת להגדלת מסת העצם ולעליה בצפיפות העצם אצל ילדים ומתבגרים. השפעתה של הפעילות הגופנית על בניית העצם משמעותית בעיקר בתקופת גיל ההתבגרות. בעת שמתרחשת הפחתה במינון הפעילות הפעילות הגופנית אצל ילדים תהיה ירידה במסת העצם.

טרשת עורקים כלילית: השמנה, רמה גבוהה של שומנים בדם ויתר לחץ דם מהווים את גורמי הסיכון העיקריים להיווצרות טרשת עורקים ומחלות לב בגיל המבוגר ולא בגיל הצעיר. עם זאת, מסתבר שכבר בגיל הילדות ניתן להשפיע על גורמי הסיכון להופעתה של תרשת עורקים. פעילות גופנית מתאימה תסייע בשיפור משמעותי של פרופיל השומנים בדם בכל גיל, וחשיבות לא מעטה בכך בגיל הצעיר.

מניעת סוכרת סוג 2: סוכרת מסוג 2 ניתנת למניעה והיא שכיחה בעיקר אצל מבוגרים, אך שכיחותה עולה בהדרגה גם בקרב ילדים ובני נוער. עליה זו קשורה ככל הנראה בנטייה לירידה בפעילות גופנית בקרב ילדים בעולם המערבי. במנגנון התהוות הסוכרת מסוג 2 ישנה ירידה ברגישות לאינסולין ופעילות גופנית המתבצעת באופן סדיר תסייע להעלות את הרגישות לאינסולין ובעקבות זאת ישתפר פינוי הסוכר מהדם.

תרומה לבריאות הנפשית: פעילויות גופניות עשויות להיות יעילות במיוחד לילדים הלוקים במחלות כרוניות. הפחתה במידת החרדה ובמתח השרירים ושיפור מצב הרוח מהווים רשימה חלקית של ערכי מוסף הנובעים מעצם העיסוק בפעילות גופנית לילדים אלה. לטווח הרחוק, ההשפעות כוללות שיפור במצב הרוח ובתחושת הביטחון וההערכה העצמית.

אתם מוזמנים להגיע לשיעור ניסיון חינם בכל יום ג' שעה 18:00. מתנ"ס ט, שד' ראשון לציון 4 אשדוד, קומה 2 סטודיו למחול

פרטים על חוגים נוספים
https://ashdodonline.co.il/?page_id=33434

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך