רן בן שמעון: "כל עוד אני על הקווים, כל משחק בליגה הזו אשדוד תרצה לנצח"

רן בן שמעון, מאמנה החדש של מ.ס אשדוד, שפתח את העונה בבית"ר ירושלים, יודע בדיוק מדוע הביאו אותו, "להביא את אשדוד לחוף מבטחים". הוא יודע שיש פה שחקנים מוכשרים: "חומר שחקנים מגרה למאמן". ולא שולל כלל עוד עונה באשדוד: "לא חותם על חוזה ארוך טווח, וכל עוד רוצים אותי, אני נשאר". ראיון עם מאמן שכבר בעבר רצו לראות על הקווים באשדוד
רן בן שמעון: "כל עוד אני על הקווים, כל משחק בליגה הזו אשדוד תרצה לנצח"
בן שמעון (צילום: TOTO FOTO)

רן, הפתעת את כולם… חשבת שתגיע לאשדוד?
"זו אופציה שעלתה בעבר כמה פעמים ומעולם לא פסלתי אותה. היו לי הצעות מחו"ל וממועדון גדול באותה תקופה שהייתה ההצעה מאשדוד. אני לא חושב שזה מפתיע שהגעתי למועדון המצוין הזה. אנשים נוטים לייחס בטעות הבדל גדול בין מועדונים".

אמרת שסגרת מיד. איך זה קרה?
"זה בהחלט נסגר מהר מאוד. הייתה לי ברירה בין לשבת בבית ולחכות להצעות לבין לקחת את ההצעה של אשדוד. החומר פה הוא חומר די מגרה למאמן ולא חשבתי פעמיים. לקחתי את האתגר הזה והחלטתי לקחת בלב שלם".

לכמה זמן אתה פה? לא סיכמת לעונה וחצי כפי שהיו נוהגים אולי מאמנים אחרים.
"אני לא יודע מה לגבי מאמנים אחרים, אני מכבד כל מאמן ודרכו. אני לא אוהב לחתום על חוזה ארוך טווח. וכל עוד שרוצים אותי אני נשאר. אני לא רוצה לקחת כסף מבעלים ולהישאר בבית. אין ספק שאם הכל יילך כשורה וירצו אותי, בהחלט אמשיך פה לעוד עונה".

יש פה התרגשות רבה מבואך. כולם מרוצים, אומרים שאתה מקצוען. מה עשית להם?
"אני עוד לא התחלתי את העובדה שלי, אני עדיין בתהליך של למידה והכרה של המועדון ולא נותן לכל רעש רקע להפריע לי. אני מכבד מאוד את מה שהם מרגישים".

אגב מקצוענות, אסרת לדבר בנייד בחדר ההלבשה ולאחר… כבר באסיפה הראשונה.
"אני לא יודע על מה אתה מדבר. אני לא מכיר מאמן אחד שיסכים שיאחרו לו. אני לא רואה את בזה שום דבר חדש. בעניין הטלפונים, אני לא נגד, זו תפיסתי. אחרי הכל, הדור הזה הוא דור שכל הזמן חייב להיות מחובר. יש להם שעתיים ביום שהם צריכים להיות בקשר, להיות אחד עם השני, זו המהות של קבוצה. להסתכל אחד לשני בעיניים, לדבר, לראות מה עובר על החבר שלהם. את השעתיים האלה אני רוצה שהם יהיו בשקט".

אולי פה תהיה עדנה עבורך אחרי סיר הלחץ בירושלים…
"אני אומר את זה כל הזמן, לחץ אני שם על עצמי. אני הולך בדרך שלי. כשאדם שלם עם דרכו, הלחצים פחות מגיעים אליו ואני שלם עם הדרך שלי ב-100 אחוזים. הלחץ שיש לי באשדוד הוא גדול מאוד. אני שם על עצמי את הלחץ, להביא את אשדוד לחוף מבטחים".

מה קרה בשבת שהורחקת? זה נראה ההיפך מהתדמית השקטה שלך.
"שנה לא הורחקתי. שאלו את שדר הקווים אם היה אופסייד בגול המשווה של סכנין. הוא אמר אופסייד גדול. זה הוציא אותי משלוותי. לקבוצה הזו אין את היכולת לתרום שערים. אני יודע, לקחת אחריות על המעשים שלי, לא אמרתי לקוון אפס, אמרתי את זה באמירה סתמית. השופט הרביעי שמע והעביר את זה. לא היה שום דבר כלפי הקוון, לא היה שום עלבון. גם אנחנו לפעמים מוציאים אמוציות על עצמנו. אני מקבל את החלק שלי וזה לא יקרה יותר".

אתה כבר מעל שבוע בקבוצה, מה אתה יכול להגיד עליה?
"ששחקנים פה אוהבים לעבוד, האווירה במועדון הזה היא טובה. צריכים למצוא את הדרך להיות מעט יותר תחרותיים ולצמצם את הפער בין היכולת לתוצאות. אבל כל עוד אני עושה את זה עם חבר'ה שאוהבים לעבוד, שבאים ביום החופשי שלהם, אז הכיוון טוב. יש לי צוות מאוד איכותי. האנשים במועדון מאוד אוהבים אותו, אני מאמין שהרבה דברים טובים עומדים לקרות לאשדוד בתקופה הקרובה".

מה צריך לקרות בכדי שהקבוצה תישאר?
"זה אוסף של דברים שצריך שיקרו, אבל הבסיס הוא עבודה קשה. יש הרבה מה לעשות וצריך להבין שלא כל הדברים תלויים בנו".

ובמוצ"ש מכבי חיפה. משוכה לא פשוטה.
"אין משחק בליגה הזו שהוא פשוט. אני סומך על הקבוצה שלי והשחקנים שלי. כל עוד אני על הקווים כל משחק בליגה הזו אשדוד תרצה לנצח".

אם כך, תישארו בליגה?
"לא יודע, נחכה ונראה ביחד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך