סוף-סוף: שוק ב' יעבור מהפך!

גג חדיש עם תאורה, חזית אחידה ומטופחת לכל החנויות, החלפת תשתיות מהיסוד. שוק ב' יעבור מתיחת פנים משמעותית בעלות של 4 מיליון שקל
סוף-סוף: שוק ב' יעבור מהפך!

אין אשדודי אחד שלא עשה סיבוב בשוק המיתולוגי ברובע ב' במהלך חייו. הריחות הממכרים, הפירות הטריים, הסוחרים החייכנים והאווירה השכונתית, הם כרטיס הביקור של השוק הכי ותיק בעיר הנמל. למרבה הצער, משנה לשנה השוק המיוחד הזה הולך ודועך. הדור שערך קניות שבועיות בשוק האותנטי הולך ונעלם, והדור הצעיר יותר לא מצליח להתחבר לשוק בגלל ההזנחה והלכלוך שמככבים בכל פינה. לשוק יש פוטנציאל מדהים, כי גם בשנת 2017 יש לא מעט אנשים שלא רוצים להסתובב בסופר הקר והמנוכר כדי לקנות תותים, אננס ותפוח אדום, אלא רוצים לעשות זאת בשוק של פעם, בדיוק כמו שההורים שלנו עשו קניות.

החוויה מול הסוחרים בשוק ב' היא בלתי נשכחת. מול הקופאית בסופר הגדול אי אפשר להתווכח למה עגבנייה עולה 5 שקל לקילו. היא גם לא תוותר לך על שקל, ותצטרך לחזור לרכב ולפשפש בתא הכפפות ולהתפלל שיש שם עודף… הסוחרים הוותיקים חיים על השיח מול הלקוחות, על הויכוחים הפוליטיים, על ההתמקחות הנעימה שבסופו של דבר תמיד הלקוח מנצח. את כל אלה אי אפשר למצוא באף מקום אחר.

הבעיה הכי גדולה בשוק ב' נעוצה בכך שהוא איבד מערכו עם השנים, בעיקר בגלל המראה שלו. חוויית הקנייה נעלמה לגמרי בשל ההזנחה והלכלוך, הביוב והמים זורמים מסביב בגלל תשתיות ישנות וחלק מהדוכנים נראים רע מאוד.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ערך לא פעם סיורים בשוק ב', ובכל פעם מחדש ניסה להיות איש בשורות. ד"ר לסרי המתין בקוצר רוח לסיוע חיצוני מצד משרדי הממשלה, בתקציב משמעותי כדי להפוך את פניו של השוק הישן. בשבוע החולף התקבלה הבשורה המשמחת – המשרד לפיתוח הנגב והגליל אישרו הקצבה של 3 מיליון שקל לטובת שיקום השוק המיתולוגי, כאשר עיריית אשדוד תגייס מיליון שקל נוספים, והעבודות יצאו לדרך. מנכ"ל העירייה אילן בן-עדי, כבר החל לגבש את התוכניות הראשוניות לשיפוץ ושיקום השוק, וכל פעולה תתקיים בשיתוף פעולה מלא מול הסוחרים.

החברה לפיתוח אשדוד, שבראשה עומד המנכ"ל הנמרץ יהודה אבידן, היא זו שתבצע את העבודות בפועל. בשיחה שקיימתי עם אבידן ביום שני האחרון הבנתי כי אכן מדובר במהפך של ממש. אבידן: "אנחנו כבר שוקדים על תוכניות העבודה, והכוונה היא להחליף את הגג המיושן והדולף בגג מודרני וחדיש עם תאורה מתקדמת, כל החנויות יזכו לחזית אחידה, התשתיות יוחלפו כדי למנוע הצפות של מים וביוב, ובכלל השוק יזכה למתיחת פנים משמעותית, הכל בתיאום מלא עם הסוחרים. זו בשורה של ממש ונעשה הכל כדי להוציא את התוכניות לפועל במהירות האפשרית".

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך