מוזיקת עולם: גנאווה דה חביב

הרכב מוזיקת עולם מאשדוד יערוך מופע רחוב במרכז רובע ב' במסגרת המיזם "באים בטוב"
מוזיקת עולם: גנאווה דה חביב
צילום סלבה רודניצקי

מיזם "באים בטוב" של החברה העירונית לתרבות הפנאי מגיעה אליכם אל הרחוב אחת לשבוע עם פעולת תרבות במרחב הציבורי. ביום שישי, 3 במרץ, יתארח במסגרת הפרויקט יניב נחמני עם ההרכב "גנאווה דה חביב", במופע הכולל שעה של חומרים מקוריים ברוח צפון אפריקה, בלוז ומוזיקה שורשית. "גנאווה דה חביב" הוא הרכב מוזיקלי בניהולו של יניב נחמני ובהשראה של מוזיקת ה"גנאווה", שמגיעה ממרכז וצפון אפריקה. מדובר בצליל ישן שמאופיין בכלים מסורתיים ועתיקים, ובשירה בקולות ובמנטרות מתגברות המהוות חלק משמעותי ביצירה. יחד הם מתמזגים למקצבים הייחודיים של מדבר הסהרה ולאפריקה בכלל. המיוחד בהרכב של נחמני הוא נגיעות הבלוז ביצירות המתכתבות עם הברברים במרוקו ועם הקלסיקות המרוקאיות. את מוזיקת הגנאווה ניתן לפרש בכמה אופנים, המקור שלה לא מוחלט, אך יש האומרים שהיא מגיעה מגאנה שבאפריקה, מוזיקה של עבדים שברחו, והפיצו אותה כביטוי לחופש הן בצלילים והן בווקאליות.

יניב נחמני (39), מוזיקאי, יוצר ומבצע בן העיר אשדוד הוציא אלבום בכורה לפני כשמונה שנים עם הסינגל המצליח "נערה צפון אפריקאית". בארבע השנים האחרונות הוא אמון על פרויקט הגנאווה. נחמני, שר בשלוש שפות: עברית, מרוקאית וג'יבריש, ומשתמש במוטיבים של הגנאווה העתיקה בחיבור מודרני שנוגע בכולם. להופעה יגיעו נחמני יחד עם שני נגנים מהאנסמבל, והם יתנו נופך אותנטי בשילוב כלי נגינה כמו: עוד מרוקאי, קראקב (ה"קסטנייטות המרוקאיות"), כלי הקשה ושירות. כחלק מהאלבום שבדרך, עובד נחמני בימים אלו על סינגל ראשון עם המפיק המוכר פטריק סבג (שעשה בין היתר פרויקטים בחו"ל ובארץ: יובל דיין, עידן עמדי, ארז לב- ארי ואחרים…).

גנאווה דה חביב: יניב נחמני: שירה, גיטרה, עוד. דניאל קריאף: שירה, דרבוקה, קרקב. רונן הרוניאן: בס, שירה. מיכל אהרון: כלי הקשה. נדב פאסט: כינור, סופיה טון- כלי הקשה.

יניב וההרכב המוזיקלי יופיעו במרכז המסחרי של רובע ב' החל מהשעה 12.00 בצהריים. הכניסה חופשית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך