יום המעשים הטובים באשדוד

עמותת "רוח טובה", היוזמת והמפעילה של המיזם הארצי "יום המעשים הטובים", מרחיבה השנה את פעילותה ואשדוד, כמו בכל שנה, מרימה את הכפפה ונענית לאתגר החדש. "השנה יושם דגש על פעילויות שמתקיימות למעשה כל השנה, כאשר האתגר שלנו הוא למנף אותם ולבסס את הפוטנציאל שלהם כך שימשיכו להתפתח בעתיד" אומרת חנה בן איון, מנהלת היחידה להתנדבות באשדוד.
יום המעשים הטובים באשדוד
צילום: לימור אדרי

לאשדוד כידוע יצאו כבר מוניטין של עיר ההתנדבות וזכתה כמעט בכל תואר אפשרי בתחום זה. למעלה מ-40,000 איש ואשה באשדוד פעילים במסגרת התנדבותית כלשהי ותורמים את חלקם לחוסנה של הקהילה. אפשרויות ההתנדבות מגוונות ומקיפות את כל תחומי החיים והעיר כך שכל אדם מוצא את עצמו במקום ובמסגרת המתאימה לו ביותר. ב"יום המעשים הטובים" ניתנת לציבור המתנדבים, הזדמנות מצוינת לבטא את פעילותם למען הקהילה, תוך שהיא מקבלת נראות רחבה. אבל יום זה אינו מיוחד רק לציבור המתנדבים הקבועים והוא מאפשר לכל תושב בעיר להצטרף לפעילות כלשהי ולתרום את חלקו לקהילה.

"השנה נפעיל כ-110 פרויקטים מגוונים ברחבי העיר, פרויקטים לוגיסטיים, חברתיים, סביבתיים וקהילתיים, ולמעלה מ-15,000 מתנדבים יטלו בהם חלק" אומרת בן איון ומביאה דוגמאות לפעילות שתתקיים השנה, במסגרת הדגש שעמותת "רוח טובה" הבליטה: פעילות למען קשישים ולחיזוק הקשר הבין דורי, פעילות זהירות בדרכים, הפעלות משותפות עם אוכלוסיות מיוחדות, עושים טוב בגינה קהילתית, מבשלים עם ניצולי שואה, פרויקט "ילדים יוצרים שינוי", "הכר את האחר", "מדברים בסימנים", יצירת שוק "קח תן", קמחא דפסחא, הפנינג ניקיון שכונתי, סיירת תיקונים ועוד.

"יום מעשים טובים" הפך למסורת וכבר ביסס עצמו כאירוע קבוע בלוח השנה. אשדוד מפעילה את המיזם זו השנה השמינית ברציפות ובכל פעם רושמת הישגים חדשים. השנה כאמור יישבר שיא משתתפים שיצדיק את מה שיודעים כולם על ההתנדבות בעיר. "יום זה מאחד את כולנו בעשייה למען הזולת והסביבה" אומרת בן איון ומשבחת את אלפי המתנדבים אשר פועלים כל השנה ובכך מקדמים את רוח ההתנדבות, הערבות ההדדית והשייכות הקהילתית בחברה הישראלית.

רשמו לכם: 28/3/17 הוא יום המעשים הטובים. כל המעוניין לקחת חלק בפעילות זו או להתנדב לפעילות קבועה כל השנה, מוזמן להירשם ביחידה להתנדבות, חנה בן איון – 08-8545880/811. כמו כן, צוות היחידה מזמין אתכם להעלות הצעות ורעיונות למיזמים מיוחדים בתחום ההתנדבות. אשדוד – עיר ההתנדבות של ישראל! נקודה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך