האם חוסר שיתוף פעולה בין מד"א לאיחוד הצלה גרם למותה של אישה באשדוד?

סיפור מזעזע שנחשף הבוקר מעיד על מקרה שהתרחש באשדוד בו נפטרה אישה שסבלה מקשיי נשימה, זאת לאחר שנאמר לכונן איחוד הצלה שהיה בדרכו למקום וביקש פרטים ממד"א על המקרה כי "אין אירוע חירום במקום" והוא חזר על עקבותיו. במד"א מכחישים שהעניין נעשה באופן מכוון.
שריפה משתוללת ברובע ח' פצוע במקום (תמונות מהזירה)
צילום: דניאל דרובישבסקי

רובכם שמעתם מין הסתם על המלחמה שמתנהלת בין מד"א לאיחוד הצלה בחודשים האחרונים, ומי מכם שלא שמע ע"כ, נאמר בקצרה שהיחסים בין שני גופי ההצלה הללו מנותקים והקרב על "הלקוח" עלה מדרגה, זאת בעקבות חוסר שיתוף הפעולה המחייב בין שני הגופים הללו שמוכרחים ע"פ החלטת משרד הבריאות להעביר מידע אחד לשני על קריאות לטיפול שמגיעות אליהם, בכדי להגיע כמה שיותר מהר ולבצע טיפול, אך בפועל הם מסתירים מידע זו מזו ומי שנמצא בסכנה זה הציבור.

בתחנת הרדיו של רשת ב' מתפרסמת הבוקר הוכחה מדאיגה להיעדר שיתוף הפעולה בין מד"א ל"איחוד הצלה" שהתרחשה במהלך השבוע האחרון ברחוב ביאליק בעיר אשדוד ונגמר באסון שאולי היה יכול להימנע.

חובש מסניף "איחוד הצלה" באשדוד יצא השבוע למקום שבו נזקקה אישה הסובלת מקשיי נשימה לסיוע רפואי דחוף, האחרון ביקש ממוקד מד"א פרטים על האירוע אך שם נאמר לו שאין אירוע חירום המצריך סיוע רפואי והוא החליט לותר על הגעתו לשם למרות שבאמת התרחש מקרה כזה אך הוא אינו ידע.

אלא שהסיפור אינו מסתיים כאן, כי בסופו של דבר הגיעו למקום צוותי מד"א לאחר זמן מה, לטענת המשפחה חלפו כ-25 דקות עד הגעתם. האישה עליה ביצעו קריאה כי היא עם קשיי נשימה נזקקה להחייאה ולאחר מכן נקבע מותה.

ממד"א נמסר בתגובה כי הטענה שהארגון נמנע ביודעין להעביר מידע היא שקר גס. עם זה מודים שם כי ככל הנראה מדובר בטעות אנוש וכי העניין בבדיקה. משרד הבריאות מסר כי הוא רואה בחומרה רבה את חוסר שיתוף הפעולה בין שני הגופים, ופועל להביא להפעלה מיטבית של כוננים באירועי חירום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך