ראש העיר לתושבים: "קיבלתי החלטה ציבורית לא פשוטה ואמיצה, למנוע את משבר התחבורה בעתיד"

הבוקר מפרסם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי פוסט בפייסבוק בצירוף סרטון בו הוא מתייחס בעיקר לפרוייקט התחבורה הירוקה "אני מבין ומכיר את הקושי בתקופת העבודות, גם אני כמו כולם חווה זאת. אך עם זאת, צריך לזכור שמדובר בפרוייקט שהוא כולו לטובת עתידנו ועתיד ילדינו." כותב ראש העיר ומסיים ב "עוד שנה וחצי בע״ה, תהיה לנו באשדוד תחבורה ציבורית יעילה, זמינה, בטוחה וזולה, שתגיע לכל פינה בעיר."
ראש העיר לתושבים: "קיבלתי החלטה ציבורית לא פשוטה ואמיצה, למנוע את משבר התחבורה בעתיד"

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי פירסם הבוקר פוסט בדף הפייסבוק שלו, בו הוא מתייחס בין השאר על הצמיחה שעוברת העיר אשדוד בשנים האחרונות, פרוייקט התחבורה הציבורית, הפקקים והעתיד: תחבורה ציבורית יעילה, זמינה, בטוחה וזולה, שתגיע לכל פינה בעיר.

"אשדוד עוברת בשנים האחרונות תהליכי צמיחה חסרי תקדים – פתיחת בית החולים “אסותא” אשדוד בחודש מאי הקרוב, החתימה הצפויה על הסכם המסגרת לתוספת 30,000 יח”ד לעיר ובניית רובעים חדשים, בניית הנמל החדש, קריית הספורט, המרינה וטיילת החוף, הקמת הקריה האקדמית ופארק ההייטק ברובע המיוחד ועוד.

במקביל להתפתחות העיר, מדינת ישראל חווה משבר חמור בתחום התחבורה. בשנת 2016 לבדה התווספו נטו כ-150,000 מכוניות חדשות לכבישי ישראל, ואשדוד נמצאת במקום הראשון בישראל בתוספת כלי רכב לעיר בעשור האחרון.

זה אומר שהפקקים הקשים שפוקדים היום את ת״א והערים הגדולות בישראל, יגיעו גם אלינו בטווח של העשור הקרוב. אשדוד אמנם נהנתה לאורך השנים מכבישים רחבים ונוחים, אך בשנים האחרונות, עוד לפני התחלת העבודות על הפרוייקט, חווינו פקקים בינוניים בשעות השיא, ובימי שישי לקח חצי שעה לפחות לחצות את העיר ברכב ממתחם הסטאר סנטר לרובע ט״ו .

המשמעות עבורי הייתה לגלות מנהיגות ולצפות פני עתיד, בניגוד למה שהתרחש בערים אחרות, ולכן קיבלתי החלטה ציבורית לא-פשוטה ואמיצה, להקדים תרופה למכה ולמנוע את משבר התחבורה והפקקים שצפויים היו להגיע אלינו בשנים הקרובות.

וזה לא רק פקקים, זה גם יותר זיהום אויר, ופגיעה קשה בתושבים שזקוקים לתחבורה ציבורית כמו: בני נוער, קשישים, סטודנטים וחיילים וכל מי שאין לו יכולת כלכלית לרכוש רכב פרטי.

17 ערים אחרות רצו מאוד לזכות בפרוייקט, עם תקציב עתק שכולו מהמדינה, ורק אשדוד זכתה! ובעוד שנה וחצי בע״ה, תהיה לנו באשדוד תחבורה ציבורית יעילה, זמינה, בטוחה וזולה, שתגיע לכל פינה בעיר. בנוסף לפיתוח התחבורה, אנו מנצלים את ההזדמנות, להחליף ולשדרג את תשתיות העיר מתחת לכבישים של מים,חשמל, ותקשורת-חלקם בפעם הראשונה מזה 60 שנה, בהשקעה חיצונית של החברות האלה בסך עשרות מליוני שקלים.

דוגמא קטנה שחשוב מאוד לתת: ציר הרצל הינו ציר מוביל המים המרכזי של העיר,עם צינורות מים מאסבסט שהוחלפו כעת כחלק מפרוייקט התחבורה בצנרת חדישה מפלדה העומדת בכל התקנים!

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי

בסוף התהליך, נקבל נתיב תחבורה ציבורית מהיר ויעיל לאורך שדרות הרצל ובגין, בין הרכבת לתחנה המרכזית, למכללה להנדסה, ולמסוף אוטובוסים חדש בצפון העיר. בנוסף, שדרות הרצל ובגין יזכו למתיחת פנים, ייבנו קילומטרים רבים למסלולי אופניים ומסלולי הליכה חדשים ברחבי העיר, ויוכנסו טכנולוגיות חדישות לתחנות האוטובוס ועוד.

אני מבין ומכיר את הקושי בתקופת העבודות, גם אני כמו כולם חווה זאת. אך עם זאת, צריך לזכור שמדובר בפרוייקט שהוא כולו לטובת עתידנו ועתיד ילדינו.
כאשר משפצים את הבית, לא נוח בתקופת השיפוצים, ואשדוד היא הבית של כולנו ואנחנו משפצים אותה עכשיו לטובת כולנו, ובסוף נקבל עיר יפה יותר, מודרנית יותר, ומחוברת יותר, שתסב לכולנו גאווה גדולה. "

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך