עבריין מאשדוד נעצר בחשד לסחיטת קבלני בנייה

כנופיה של 31 עבריינים ובתוכם תושב אשדוד נעצרה בצפון והוגש נגדם כתב אישום בחשד לעבירות חמורות של סחיטת קבלנים ועבירות נוספות

פרקליטות מחוז הצפון הגישה היום (שישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד 31 נאשמים וחברות מאזורים שונים שהיו חברים בארגון פשיעה שגבה דמי חסות בהיקף של מיליונים. לנאשמים מיוחסות עבירות קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, עושק, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה, קבלת דבר במרמה והלבנת הון.

לפי כתב האישום, הנאשמים והחברות השונות מגיעים מהיישובים טובא זנגרייה, רומת הייב, עילבון, מגדל, קריית שמונה, קלנסווה, ג'לג'וליה, ראשון לציון ואשדוד. בין 2012 ועד לאחרונה התאגדו הנאשמים לארגון פשיעה, שהשתלט לאורך זמן על תחום גביית דמי החסות בצפון, ברמת הגולן ובגליל העליון והתחתון.

עוד נטען כי ראשי הארגון דאגו להפיץ את שמותיהם באמצעות מדבקות שעליהן נכתב "רעם" ומספרי טלפון. המדבקות הודבקו באתרי בנייה ועל כלים הנדסיים שזכו להגנת הארגון בתמורה לדמי חסות, והיו בעצם תחליף לשמירה בפועל, שמעולם לא סופקה. בכתב האישום נכתב כי המדבקות אפשרו לראשי הארגון לסמן כי הם שולטים במקום ולהרתיע גורמים עברייניים אחרים מלהתקרב לאתרים ולכלים שזכו לחסות.

מכתב האישום עולה כי כלים הנדסיים שעליהם לא היו מדבקות ניזוקו קשות, אך הנזקים פסקו ברגע שהחלו הקבלנים המפעילים אותם לשלם דמי חסות. באמצעות גרימת נזקים והטלת אימה, הצליחו ראשי הארגון להפיץ את שמו ולגרום לבעלי עסקים ולקבלנים לחשוש ולשלם דמי חסות, גם אם לא נפגעו או אוימו באופן ישיר.

עוד עולה כי הנאשמים פעלו כדי ליצור לדמי החסות חזות חוקית תחת מטריה של חברות שמירה ואבטחה רשומות. החברות היו, למעשה, בשליטת ארגון הפשיעה, ונופקו עבורן חשבוניות כוזבות. כך, לפי כתב האישום, הולבנו הכספים ששולמו כדמי חסות, בסך מיליוני שקלים, תוך שימוש בחברות האבטחה ובחברות קש נוספות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך