באיזה גיל חשוב להתחיל עם טיפולים להצערת עור הפנים?

ד"ר אינס ורנר נשיאת החברה לכירורגיה דרמטולוגית, מייעצת מתי כדאי להתחיל טיפולים להצערת עור הפנים? וטיפים ועצות כיצד ניתן להשיגם?
באיזה גיל חשוב להתחיל עם טיפולים להצערת עור הפנים?
צילום: יח"צ פרומדיקס

כיום, האופנה מכתיבה קודים נוקשים של מראה חיצוני, תוך העדפת המראה הצעיר, השדוף והחלק, אך האם זה מתאים לכל אחת באופן אישי?

ד"ר אינס ורנר, נשיאת החברה לכירורגיה דרמטולוגית ויועצת לחברת פרומדיקס, אומרת "נשים רבות חשות שהן חייבות ליישר קו עם הדרישות הללו מבלי להקדיש מחשבה למשמעות העניין. לפני הכל, על האישה להפנים שטיפולים להצערת עור הפנים אינם בגדר חובה, אלא רשות בלבד וטיפולים אלה גם לא מתאימים לכולן". אם הוחלט לבצע טיפולים, הרי שיש משמעות לעיתוי תחילת התהליך. ככלל, ככל שמתחילים בטיפולים מוקדם יותר, כך מושגת תוצאה טובה יותר. אישה שמתחילה בטיפולים, לאחר שתהליכי ההזדקנות החלו לצבור תאוצה, תיהנה פחות מתוצאות הטיפול. תהליכים טיפוליים בשלב מתקדם זה נועדו בעיקר לתקן פגמים שכבר נוצרו. לעומת זאת, אישה שהחלה את הטיפולים "בזמן" תיהנה ממניעת הזדקנות עור הפנים ועיכוב תהליכי הזדקנות העור. תהליכים טיפוליים בשלב מוקדם מתמקדים במניעת נזקים שטרם נוצרו, ולא בטיפול בנזקים קיימים".

כיצד נדע מהו אותו "בזמן" ומתי להתחיל בטיפולים:
אינס אומרת כי "זה אינדיבידואלי מאוד ותלוי במצב עור הפנים של האישה ובגורמים נוספים כגון חשיפה לשמש ועישון. ישנן מטופלות שמתחילות כבר בגיל 20. אבל באופן עקרוני, ניתן לומר שמומלץ להתחיל בראשית ועד סוף שנות ה-30, אלא אם מתעוררת בעיה קודם לכן, שהאישה מרגישה צורך לפתור, ואז אין טעם להמתין לגיל מבוגר יותר."

עוד מוסיפה ד"ר ורנר: "בשלב שבו הנזק טרם נוצר, או שהוא בראשיתו, עין לא מקצועית לא תזהה את השינויים. אבל אישה שתגיע לטיפול אצל מטפל בעל ידע, כלים, ניסיון ומומחיות – תהנה מכך שהמטפל יזהה מיד את נקודות התורפה בעורה וייתן להן מענה, שימנע את הפיכתן לבעיות בולטות לעין."

בשנות ה-30 לחיים מתחילים בדרך כלל שינויים ברקמת העור כגון, מרקם העור מתחיל להשתנות ונעשה פחות חלק, צבע העור משתנה ונעשה לא אחיד, יש התחלה של התרופפות העור והופעה הדרגתית של רפיון, איבוד נפח בפנים והתחלה של התקמטות. מטפל שמזהה תהליכים אלו, ונותן להם מענה מבעוד מועד, יכול למנוע את התפתחותם ואת החמרתם וכך למנוע מבעוד מועד חלק מתהליכי ההזדקנות בעור הפנים והצוואר.

לסיכום, טיפולים אסתטיים לשיפור מראה עור הפנים והחלקת קמטים הם בגדר רשות ולא חובה. אין חוק מתי "מוכרחים" להתחיל לטפל, אך אם החלטת לעבור טיפולים אלו, כדאי להתחיל מוקדם. חשוב להקפיד על תיאום ציפיות מלא בין הרופא המטפל לבין המטופלת. באופן אישי, אני דוגלת בגישה ש"פחות זה יותר" כלומר, יש להימנע מטיפול בכמויות מופרזות של חומר שמחליק את הפנים לחלוטין ויוצר מראה לא טבעי". בגיל צעיר צריך פחות טיפולים מאשר בגיל מבוגר יותר וכל טיפול נותן תוצאות טובות וארוכות טווח הרבה יותר מאשר בגיל יותר מתקדם.

ד"ר אינס ורנר ממליצה על טיפולים להשגת עור פנים צעיר וחלק:
נפח מחודש למרכז הפנים – הטיפול המומלץ הוא חיזוק אמצע הפנים. כל שינויי הגיל, עייפות וצניחה מתחילים מאזור אמצע הפנים. הדרך היעילה לטפל בתופעות אלו היא באמצעות מילוי נפחים במקומות שהתרוקנו. זאת עושים ע"י טיפול בהזרקת חומצה היאלורונית. אחת מהחומצות המוכרות והיעילות לטיפול כזה הינה חומצה היאלורונית BELOTERO (בולטר), המיועדת למילוי נפחים ולהפחתת סימני ההזדקנות הטבעית של העור על ידי החלפת החומצה היאלורונית הטבעית שאבדה לאורך השנים.

בחלוף השנים, כחלק מתהליך טבעי של ההתבגרות, מאבד עור הפנים מגמישותו, צונח ונעשה דק ורפוי. כמו-כן, מופיעים קפלי עור, קמטי ההבעה מעמיקים והעור מקבל מראה עייף ומבוגר. אחד הפיתוחים החדשניים והמהפכניים ברפואה האסתטית הינו טיפול בחוטים שמרימים את הפנים בשיטת אפטוס. השיטה המהפכנית, משתמשת בחוטים נספגים (חוטי אפטוס) לשם הרמת וחידוש עור הפנים ומיצוקו.

טיפולים נוספים המתאימים לגיל צעיר ולמניעת תהליכי ההזדקנות הינם טיפולים על ידי מכשור הממצק את רקמת העור ומאחד את צבע ומרקם העור. שילוב של טיפולים לא פולשניים קטנים מאפשרים לרופא לטפל בעור ובסימני ההתבגרות בצורה טובה ויעילה ולשמור על מראה צעיר ורענן לאורך זמן. הטיפול תורם למראה עור חלק, חיוני ובריא, המביא לתוצאות מידיות הנשמרות לאורך זמן ומסייע להאט ולמנוע את המשך הזדקנות העור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך