חייל מאשדוד נהג שתוי ונהרג, המדינה תפצה את משפחתו ב-1.1 מיליון שקלים

משרד הביטחון פיצה את משפחת בסקין מאשדוד ב- 1.1 מיליון ש"ח לאחר שבנם נהרג בשנת 2008 בתאונת דרכים, במסגרת הפשרה ויתרה המשפחה על הדרישה להכיר בם כמשפחה שכולה
חייל מאשדוד נהג שתוי ונהרג, המדינה תפצה את משפחתו ב-1.1 מיליון שקלים
מקסים בסקין ז"ל(צילום: אתר יזכור)

בשנת 2008 נהרג החייל מקסים בסקין מאשדוד לאחר שיצא מבסיס בית הספר לחי"ר שבנגב, בו שירת, בניגוד לנהלים ולאחר שצרך, לטענת צה"ל, משקה אלכוהולי. לאחרונה הוזגה פשרה דיי חריגה בין משרד הביטחון למשפחת החייל בה הועבר סכום של 1.1 מיליון שקל לפיצוי המשפחה. במקביל, הסכימה המשפחה לוותר על דרישתה להכיר בה כשכולה, לטובת קבלת תגמולים לפי חוק.

השופטת העניקה למהסכם מעמד של פסק דין, כשהשופטת ציינה את הדגש העיקרי שליווה את משרד הביטחון בפרשה הכואבת הזאת "נהיגתו של המנוח תחת השפעת אלכוהול מהווה התנהגות רעה וחמורה, השוללת הכרה בהתאם לסעיף 16 לחוק משפחות חיילים שנספו במערכה". במידה והמשפחה היתה מוכרת כמשפחה שכולה, הוריו היו מפוצים בקצבה של אלפי שקלים מדי חודש עד סוף חייהם, וכן מזכויות נוספות, בדומה לפיצוי שמקבלות משפחות חללי צה"ל.

משפחת בסקין ניהלה מאבק משפטי ארוך כשטענתה של המשפחה היא שעל המשרד להכיר בבנם מקסים כחלל צה"ל באופן מלא, מאחר שנפל בעת מילוי תפקידו, כאשר יצא מבסיסו ברכב צבאי ובאישור קצין. הדרישה נשללה על הסף במשרד הביטחון בעקבות מציאת רמה בינונית של אלכוהול בדמו. המשפחה ערערה על ההחלטה בבית המשפט וזה קיבל את הבקשה. לאחר מכן משרד הביטחון עירער על החלטת בית המשפט כשלבסוף הוחלט על פשרה של 1.1 מיליון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך