מכס אשדוד עצר אדם שהבריח 100 אלף חפיסות סיגריות בבולי עץ

מתגברת התופעה של ניסיונות הברחת סיגריות וטבק לארץ, יבואן נעצר בחשד כי ניסה להבריח באופן מתוחכם כ- 100,000 חפיסות סיגריות
מכס אשדוד עצר אדם שהבריח 100 אלף חפיסות סיגריות בבולי עץ
צילום: רשות המיסים

רשות המסים מתמודדת לאחרונה עם גל גובר של ניסיונות הברחה של סיגריות וטבק. בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה ויחידת הסמים של מכס אשדוד נעצר יבואן, בחשד כי ניסה להבריח כמות מוערכת של כ- 100,000 חפיסות סיגריות, שהמע"מ בגינן הוא כמיליון ₪, שהוסלקו באופן מתוחכם בבולי עץ שיובאו במכולה. מעצרו של היבואן הוארך בבית משפט השלום בחיפה, כב' השופט זיו אריאלי. זהו ניסיון ההברחה הרביעי שמסוכל בחיפה בשנה האחרונה.

כמפורט בבקשת המעצר, ליבואן, אליהו קטין מחולון, תיק במע"מ בענף מסחר סיטוני בעץ. לפני כשבוע הוגש למכס אשדוד רשימון ייבוא על שם קטין תחת הצהרה כי המשלוח מכיל עץ לנסורת מאוקראינה, בפעילות משותפת של חקירות מכס ומע"מ חיפה ויס"מ (יחידת סמים) מכס אשדוד נערכה בדיקה יסודית במכולה ונמצא בה כמות גדולה של חפיסות סיגריות שהוסלקו בבולי העץ שאוחסנו במכולה.

אתמול (יום א') נערך חיפוש בביתו של החשוד ובבית גרושתו ונמצאו מסמכים הקושרים את החשוד לחשדות. לאחר החיפושים, נחקר החשוד ונמצא כי "טביעות אצבעותיו" נמצאות בכל שרשרת הטיפול במשלוח, דהיינו תשלומים, פעילות מול עמילות מכס, מוביל המכולה ועוד. למרות זאת, החשוד מעדיף בשלב זה להטיל את האחריות על אחר שלא ניתן לאתרו.

בשנה האחרונה עדים בחיפה למגמה הולכת וגוברת של ניסיונות של הברחת סיגריות במכולות, כאשר סוכלו ארבעה ניסיונות הברחה בהיקף כולל של כ- 600,000 חפיסות סיגריות. גם בתחום הטבק ישנה עלייה בניסיונות ההברחה בחיפה, ובשנתיים האחרונות נתפסו שם עשרה משלוחים בהיקף כולל של כ- 46 טון טבק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך