400 עובדי בית הזיקוק באשדוד הכריזו על סכסוך עבודה

הסכסוך הוכרז על רקע דרישת ההנהלה לבטל לחלוטין את מנגנוני ההגנה של העובדים נגד פיטורים ואת מנגנוני קידומי העובדים וכן סחבת והתבצרות מצד ההנהלה. בעוד כשבועיים יוכלו העובדים לפתוח בצעדים ארגוניים. ועד העובדים: "מקווים שההנהלה לא תאלץ אותנו לפגוע באספקת דלק וגז ביתי"

עובדי בית הזיקוק באשדוד הכריזו היום על סכסוך עבודה בבית הזיקוק באשדוד המעסיק כ- 400 עובדים. המתקן באשדוד מייצר כ- 40% מכמות הדלק הנצרכת בישראל וכן  40% מתצרוכת גז הבישול. בית הזיקוק באשדוד נמצא בבעלות חברת "פז" שהיא חברה ציבורית שעד לאחרונה נשלטה על ידי בינו צדיק.

בוועד העובדים מסבירים שהנהלת החברה מסרבת לדרישת הוועד בעניין תוספות שכר והטבות כלכליות אחרות. הועד דורש לבטל את דור ג' שמעמדו התעסוקתי נמצא בשפל. יתרה מכך, ההנהלה אף דורשת מצידה לבטל את מנגנוני הביטחון התעסוקתי של העובדים, כך שהם יהיו חשופים לפיטורים שרירותיים. ההנהלה אף רוצה לבטל את טבלאות הקידום.

שלווה אלישקשוילי, יו"ר העובדים אמר היום כי "אנחנו לא רוצים לפגוע בציבור הרחב בשביתות ועיצומים ומקווים שההנהלה תתעשת ולא תאלץ אותנו להגיע לזה. במשך זמן רב ניהלנו מו"מ וגילינו אחריות גדולה מאוד. לצערנו ההנהלה מנצלת זאת ולא מתקדמת במו"מ. ההנהלה אף דורשת דרישות שמבחינתנו הם קו אדום כמו ביטול מנגנון הפיטורים והדרגות. 

אלישקשוילי הוסיף כי "כאשר החברה הייתה בבעיות כלכליות העובדים נרתמו. בהסכם 2011 הועד הקודם ויתר על מעל 30% מהזכויות הכלכליות של העובדים בטענה שהחברה מפסידה. כרגע החברה מרוויחה, ואפילו טוב כבר שנתיים רצוף, החברה מסרבת לאפשר לעובדים להנות מהרווחים כפי שבעלי המניות והמנהלים נהנים בדיבידנדים ושכר גבוה. גם אם הדרישות שלנו יענו במלואן זה אפילו לא יכסה את מה שהפסידו העובדים בהסכם 2011. במקום זה אף דורשים מאתנו לבטל את מנגנון הפיטורים שמשמעותו ויתור על העבודה המאורגנת. לא נאפשר להנהלה להפוך אותנו לעבדים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך