התחתנו לפני שבע שנים וכעת מתברר שהנישואין לא תקפים

זוג תושבי אשדוד שביקשו להתחתן בבית הדין נמצאו כאסורים כיוון שהם כהן וגרושה, אך לאחר שהלכו לבית הדין של 'צהר' הותר להם להתחתן, וכיום כשבאו להתגרש בבית הדין, נדהמו הדיינים והחליטו כי לבדוק האם בכלל חתונתם הייתה תקפה או שעקב המורכבות הם נחשבים כזוג שמעולם לא נישאו

העיתון הדתי 'כל ישראל' מבית קוו עיתונות דתית מפרסם אמש שערורייה חדשה מבית עמותת 'צהר': סיפור שנידון בימים אלה בבית הדין הרבני באשדוד, מעלה כי 'בצהר' אפשרו לכהן ולגרושה להינשא לפני כשבע שנים וכעת כשהם באו להתגרש חתונתם מוטלת בספק רב, זאת למרות שרב העיר אשדוד ובית הדין המקומי הכריזו כי הבעל הוא כהן.

הסיפור המקומם מתחיל בקיץ תש"ע, אז פונה מ' לרבנות אשדוד במטרה להינשא לט', אלא שהרבנות מסרבת לאפשר לבני הזוג להירשם לנישואין, שכן מ' הוא כהן וט' הינה גרושה. אביו של מ' מחליט ללכת לבית הדין הרבני האזורי, על מנת שזה יכריע שהוא אינו כהן, אלא שלאחר שהדיינים שומעים את דבריו של האב ומעיינים בחומר שבתיק, כולל מכתבו של הרב הגאון רבי חיים שמעון פינטו, רבה הראשי של אשדוד, קובעים הדיינים כי "המבקש בחזקת כהן ולפיכך גם בנו בחזקת כהן ונאסר להינשא לאיסורי כהונה כגון גרושה"'.

הוריה של ט', כך עולה מפסק הדין שיצא בימים אלה בעקבות גירושי הזוג, לחצו על מ' שיישא את בתם לכלה, וזאת למרות פסק הדין הקובע כי מ' הוא כהן וכי הוא אינו יכול לישא גרושה. משפחת הכלה פנתה לרבני צהר בלוד, כדי שאלה יראו למשפחתו של מ' שנישואי השניים כשרים. "הנתבעת ובני משפחתה פנו לרבני צהר בלוד והראו למעשה למשפחת הבעל כי אין כל מניעה להינשא, אף באמצעות רבנים, וכך נקבע מועד לחתונה כאשר רב מרבני צהר השיא את בני הזוג, כאשר יש אף ספק בכשרות העדים, אשר אחד מהם אינו שומר שבת", נכתב בפסק הדין.

דייני בית הדין הרבני, שדנים כאמור בימים אלה בתיק הגירושין של הזוג, נדהמו מהשתלשלות העניינים וקבעו באופן חד משמעי כי "מכל מקום, ללא קשר לנפקות הנישואין אם תקפים אם לאו, עניין שהתברר בבית הדין הרבני בהמשך, בכל מקרה מדובר בנישואי כהן-גרושה אסורים, ויש להורות לפסק דין לחייב בגט על כל המשתמע בכך".

עיתון 'כל ישראל' כתבו כי למרות פניות חוזרות ונשנות בחרו בארגון 'צהר' שלא להגיב לידיעה, ולאחר שניסו ללא הצלחה למנוע את פרסום הדברים, הודיעו כי "לא נגיב ואם נמצא דברים שלא היו ולא נבראו – נשקול לפנות לערכאות משפטיות".

למצולמים אין כל קשר לנאמר בכתבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך