המשטרה עצרה 2 דייגים שהסתננו לנמל: "לא רחוק היום וזה יסתיים באסון"

משטרת ישראל פועלת לאחרונה ביתר שאת נגד תופעת הסתננות והסגת גבול של דייגים למקומות אסורים, ביניהם נמל אשדוד ומתקנים ביטחוניים באזור אשקלון. פרט לעבירה הפלילית בכך, מסכנים אלו את עצמם באופן ממשי במעשיהם. במשטרה מזהירים כי לא רחוק היום ומקרה כזה עלול להסתיים באסון.
המשטרה עצרה 2 דייגים שהסתננו לנמל: "לא רחוק היום וזה יסתיים באסון"

בשבוע החולף נעצרו לחקירה שני חשודים, תושבי אשדוד בשנות ה-50 לחייהם, שנתפסו לאחר שחדרו אל מתחם נמל אשדוד לשם דייג, וזאת על אף המקום מתוחם בגדר ושילוט המורה על איסור כניסה. השניים עוכבו לחקירה במשטרה ושוחררו לאחריה בתנאים מגבילים שכללו הפקדת ערבות כספית. מקרה זה מצטרף למקרים נוספים שאירעו לאחרונה גם באזור אשקלון, בין היתר גם בסוף השבוע האחרון, בהם נתפסו מספר דייגים שנכנסו אל תחום אסור לשם דייג בניגוד לחוק.

דייגים אלו במעשיהם מפרים את החוק מאחר ונכנסים למקומות אסורים תוך ביצוע עבירה של הסגת גבול, עבירה של הפרת צו אלוף שטח סגור גורמים, במעשיהם אף גורמים לפגיעה כלכלית משמעותית, אך יתרה מכך דייגים אלו מסכנים באופן ממשי את חייהם מעצם המעשה והכניסה אל מתחמים מאובטחים תוך התעלמות מוחלטת וזלזול בקריאות אזהרה הנקראות לעברם.

במסגרת שיתוף פעולה בין משטרת ישראל למתקנים מאובטחים, דוגמת נמל אשדוד, נערכה השבוע פעילות להידוק שיתוף הפעולה בין אלו בנושא האבטחה ואופן הטיפול במקרים של הסגת גבול לשם דייג ועוד, מקרים שהבדל ״דק כחוט השני״ עובר בין הסגת גבול שכזאת לבין אירוע על רקע חבלני עויין. במשטרה מתריעים בעקבות מקרים אלו כי הסיכון הרב שניטל על ידי הדייגים החשודים, עלול בבוא היום להפוך למקרה בו ישלם על כך אחד מהם בחייו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך