הניצחון של בר

בר כהן (21), המנצחת הגדולה בעונה הרביעית של "אייל גולן קורא לכם", הפסיקה ללמוד בכיתה י"א, נפרדה מצה"ל לאחר שנה אחת בלבד ולמרות זאת הצליחה להגשים את החלום ועובדת על אלבום בכורה

ביום ראשון בבוקר נפגשתי עם בר כהן בקפה ליון בסטאר סנטר. היא מגיעה לפגישה בשעת בוקר מוקדמת, רעננה ומחייכת, נטולת פוזה וחפה מדאווין. רואים שיש לה יסודות טובים מבית משפחת כהן, והיא משדרת סגנון נעים ומרגיע. מעבר לחזות הנעימה הזו מסתתרת נערה שעברה מסלול לא פשוט כלל ועיקר, עם בעיות במסגרת החינוכית, בעיות קשות יותר במסגרת הצבאית וניסיונות כושלים לצלוח אודישנים של כל תוכנית מוסיקלית מוכרת.

עד שהגיע העונה הרביעית של "אייל גולם קורא לכם". בר כלל לא תכננה לגשת לאודישנים למרות שאחד המלהקים "חיזר" אחריה וביקש ממנה ארבע פעמים להגיע, היא השיבה בחיוב אך המשיכה בחייה כרגיל. בוקר בהיר אחד האח של בר התארגן ליציאה לעיר הגדולה ואמר לה שהוא יוצא לאודישנים לתוכנית של אייל גולן. בר החליטה באותה שנייה שהיא מצטרפת אליו וכל השאר היסטוריה… היא צלחה אודישן אחר אודישן, עד לגמר הגדול בו רשמה ניצחון מדהים ומרשים, כשהיא מותירה את שאר המתחרים הרחק מאחור וזוכה לקונצנזוס סביב השופטים, שפשוט התאהבו בנערה מגן יבנה.

בר גדלה באשדוד. אביה אהרון עובד בחברת חשמל, האם אביבה עובדת כמזכירה של מנכ"ל ברשת משקאות גדולה. יש לה ארבעה אחים, שניים גדולים ממנה ושניים קטנים. היא ילדת סנדביץ' קלאסית, אחת שבועטת במוסכמות ופורצת גבולות. בזמן שהייתה בכיתה ג' המשפחה עברה מדירה סטנדרטית ברובע י"ג לווילה רחבת ידיים בגן יבנה. המעבר הזה היה בעוכריה. בר גם ככה סבלה מבעיות של קשב וריכוז, והמעבר לסביבה חדשה גרמה לה ליצור פער גדול בלימודים, פער שרק הלך והחמיר עם השנים. היא מספרת: "בהתחלה היו לי קשיים רגילים כמו כל ילדה שעוברת לסביבה חדשה, אבל במקום שהמצב ישתפר קרה בדיוק ההיפך. סבתא שלי בדיוק נפטרה באותה תקופה והרגשתי שאני לא יכולה ללמוד כמו שצריך. בשלב מסוים החליטו להעביר אותי לכיתה של חינוך מיוחד. היינו 10 ילדים בכיתה, כל אחד והבעיות שלו והקושי עם הלימודים, וממש התביישתי להיכנס לכיתה. לא רציתי ללכת לבית הספר וההורים שלי ניסו כל דרך להחזיר אותי למסלול. פעם אחת ילדים תלו שלט בכניסה לכיתה שלנו וכתבו: 'הכיתה של המפגרים'. זה שבר אותי יותר ופשוט הפסקתי ללמוד בכיתה יא'. אומנם הייתי מגיע שעתיים ביום לבית הספר אבל לא באמת למדתי. סיימתי בסוף עם 12 שנות לימוד וזה מה שהיה חשוב מבחינתי. ברגע שהיו קוראים לנו בכיתה אוטיסטים, הייתי מתעוררת ונלחמת. הילדים לא הבינו את המשמעות של המילה הזו ולמעשה פגעו באוכלוסיה שלמה. הכיתה בה למדנו הייתה רגילה לכל דבר, עם ילדים רגילים שפשוט לא הצליחו ללמוד במסגרת הסטנדרטית".

גם בצבא בר חוותה קשיים בלתי פוסקים. היא מוסיפה ואומרת: "בהתחלה שובצתי כלוחמת ב'כיפת ברזל', לא התחברתי לתפקיד וביקשתי העברה למג"ב. התחלתי שם כטבחית, ולאחר מכן עברתי לתפקיד סמב"צית. בשלב הזה התחילו קשיים עם הבנות בבסיס שהחליטו לעשות עלי חרם. הייתי כל היום רק עם הבנים, אבל זה היה מצב בלתי אפשרי כי ברגע שהגעתי למגורי הבנות, הייתי בודדה ונשברתי פעם אחר פעם. נאלצתי לגשת לקב"ן, ולאחר תהליך לא ארוך השתחררתי מהצבא. החלום שלי היה להיות לוחמת במג"ב, ולצערי עברתי מסלול לא פשוט שפגע בי. למרות שיצאתי לאחר שנה וחודשיים, אני מעודדת את כל מי שבסביבה שלי להתגייס ולתרום את חלקו למדינה. אני עשיתי את ההשתדלות שלי, ולצערי נאלצתי לצאת מהמסגרת".

4534

באותה הזדמנות בר מעבירה מסר ברור להורים של דור האייפון: "אני יודעת מה זה לעבור משברים, וחשוב מאוד שתהיה סביבה תומכת מההורים, כפי שהיה לי, כדי לזהות משברים ולהיות לצד הילדים. אני רואה מה קורה היום בדור הזה, מי שאין לו אייפון 7 ולא לובש מותגים, הוא לא חלק מהחברה. צריך לשים לב לילדים, לבדוק מה קורה איתם ולהיות עם היד על הדופק".

בר קיבלה אור אדום פעם אחר פעם…
את החיבור עם המוזיקה בר התחילה מאוחר יחסית, רק בבת מצווה שלה. אז היה טרנד שכלת האירוע נכנסת לאולם כשהיא שרה, ואמא אביבה דחפה את בר לעשות משהו דומה. בר ריגשה את כל הנוכחים באירוע הפרטי שלה, ומשם היא הצטרפה למקהלת בית הספר באורט רבין והפכה לסולנית עם הקול הכי נוגע. בר וחברי הלהקה יצאו לסיבוב הופעות ברחבי הארץ, בכל מוסדות החינוך של "אורט", ומשנה לשנה הקול שלה התייצב והתעצם. "אפילו שלחו אותנו להופיע בצרפת, כלהקה הייצוגית של גן יבנה וזה היה מרגש מאוד", משחזרת כהן.
אבל לצד הפריחה בלהקת העירונית, בר חוותה מפחי נפש כואבים לאחר שקיבלה את התשובה "לא" פעם אחר פעם לאודישנים שונים שניגשה. "בגיל 16 ניגשתי לאודישן של כוכב הבא 10, ולא עברתי את הסיבוב הראשון. הייתי שם משבע בבוקר, ורק בעשר בלילה נכנסתי לשיר. הייתי עייפה, גם השופטים היו כבר חסרי אנרגיות, שרתי שני משפטים ויצאתי החוצה", אומרת בר. לאחר מכן היא לא צלחה אודישנים בדה-וויס, אקס פקטור ואפילו בעונה השנייה של "אייל גולן קורא לכם".

בגיל 19 בר החליטה שהיא עוצרת את המירוץ הזה. אבא שלה רכש לה ערכת קריוקי והיא שרה בבית לעצמה ולבני המשפחה, ובעצם ויתרה על האודישנים. עד שהגיע הרגע עם האח בעונה הרביעית של "איילן גולן קורא לכם". בר אומרת: "היה לי אודישן מצוין, וכנראה שהגעתי יותר בשלה ויותר מוכנה מכל הבחינות. עברתי ארבעה מסלולים כאלה עד שהגעתי לבליינד אודישן מול אייל גולן וצוות השופטים. הרגליים שלי רעדו ופחדתי ליפול. באמצע השיר אייל גולן עצר את המוסיקה וקרא לי אליו. הם אהבו מאוד את הביצוע שלי והייתי בטוחה שבשלב הזה החלום הזה ייגמר. עברתי 4 חודשים אינטנסיביים, החיים שלי השתנו בשנייה. התקדמתי בתוכנית, עבדנו סביב השעון וזו חוויה שתלווה אותי כל החיים".

"הבמה זה הבית שלי"
בר ניצחה בגדול את הגמר, זכתה ברכב פיאט 500 קומפקטי ובחוזה לאלבום ב"ליאם הפקות", החברה בבעלותו של אייל גולן. מאז הניצחון היא עובדת באולפן ההקלטות יחד עם המנהל האישי חגי אוזן, מופיעה על בסיס קבוע ברחבי הארץ והשיקה ממש עכשיו את סינגל הבכורה "עברו לילות", שכבר זוכה להד אדיר עם מאות אלפי צפיות ביוטיוב. בר אפילו זכתה להיכנס לרשימת 5 הסינגלים הטובים ב"ידיעות אחרונות", לצד סטטיק ובן-אל. בר מסכמת ואומרת: "זה הייעוד שלי בחיים ואני נהנית מכל רגע. הבמה זה הבית שלי ואחרי הופעה אני לא יכולה לישון מרוב האדרנלין שזורם לי בגוף. אייל גולן מאוד מעורב בקריירה שלי, הוא מקבל סקיצות, שומע ונותן את ההערות שלו. הוא מייעץ ותומך ממש כמו אבא שדואג לילד שלו. חוץ מזה, אני הולכת להופיע באשדוד במימונה בבמה הגדולה וזו סגירת מעגל מבחינתי. מילדה שבאה לראות את האומנים הגדולים מופיעים בבמות הגדולות, אני הפעם אהיה על הבמה. אני מחכה לרגע הזה בכיליון עיניים".

בר חובקת בתקופה זו זוגיות חדשה. קוראים לו אוראל אלבז והם כבר חודשיים צמודים-צמודים. "זה בדיוק מה שהיה חסר לי בתקופה המדהימה שלי, חבר תומך ומפרגן ואוראל הוא בדיוק כזה. רק שהכל ימשיך ככה, טפו טפו, בלי עין הרע…".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך