ציון ראוי לשבח בתחרות החלל ע"ש אילן רמון למקיף א'

ציון ראוי לשבח בתחרות החלל ע"ש אילן רמון למקיף א'

האולימפיאדה ע"ש אילן רמון הפכה זה מכבר לאחת התחרויות המאתגרות עבור תלמידי ישראל, ולאטרקציה מרתקת עבור הציבור. כ-280 בתי ספר מכל הארץ מתחילים את המסע, אך רק מעטים מהם מגיעים לשלביו האחרונים ורק בודדים קוטפים פרסים. נבחרת תלמידי כיתה ט' מבית הספר מקיף א' לחלל ותעופה עשו זאת, ובאירוע הגמר של האולימפיאדה ע"ש אילן רמון, לתלמידי חטיבות הבינים בנושא אסטרונומיה וחלל, הם זכו בציון לשבח!

האולימפיאדה היוקרתית כוללת שלושה שלבים. בשלב הראשון הקבוצה התמודדה עם שאלון מקוון בנושא חלל, בו היו צריכים התלמידים להתמודד עם שאלות מורכבות בנושא חלל, תוך שהם חוקרים ומעמיקים בחומרי לימוד שאינם חלק מתוכנית הלימודים הסטנדרטית. בשלב זה, כ-280 בתי ספר מכל רחבי הארץ התמודדו לעלות לשלב הבא.

לאחר שתלמידי מקיף א' עברו את השלב הראשון בהצטיינות, נדרשה הקבוצה לעמוד בפני שאלה מאתגרת אשר עדיין לא נמצא לה פתרון. זהו שלב מרתק מאין כמותו ותלמידינו היקרים בחרו להתמודד עם שאלת האשפה שמסתובבת סביב כדור הארץ, ומהווה סכנה הן לתחנת החלל ללוויינים והן לתיירות החלל שעתידה להתחיל בעתיד הלא כל-כך רחוק.

הפתרון אותו הציעה הנבחרת האשדודית, כלל שיגור של חללית מיוחדת שמסוגלת להאיץ גז למהירות גבוהה (בעזרת מכשיר הנקרא ציקלוטרון). הגז המואץ יוכל לפגוע באשפה המאיימת וכך לגרום לו לאבד את מהירותו וליפול לאטמוספירה של כדור הארץ, שם היא תישרף או לחילופין תשגר את האשפה אל החלל הפתוח.

"הפתרון אליו הגיעו התלמידים הצריך אותם ללמוד נושאים רבים שנלמדים בדרך כלל בכיתה י"ב, להעמיק את הבנתם, להכין מצגת ופוסטר ולהציגם בפני וועדת שופטים המורכבת ממדענים ומדעניות העוסקים בחלל" אומר מקסים ספייסקי – רכז הפיסיקה והמורה שליווה את התלמידים להישג המרשים. ואכן הקבוצה אשר זכתה לשבחים רבים בשלב חצי הגמר, עלתה לשלב הגמר! לשלב זה העפילו רק 24 בתי ספר מכל רחבי הארץ!

בטקס שהתקיים בשבוע שעבר (31.01.2017), היה אפשר להתרשם מהרמה ומהאיכות הגבוהה של תכני התחרות ושל הטקס עצמו. האסטרונאוט גארט רייזמן נשא הרצאה מתחום החלל והתעופה, ולאחר מכן חולקו התעודות במעמד גב' רונה רמון, אשתו של אילן רמון ז"ל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך