בעירייה החלו לבצע ביקורות ובדיקות בנוגע להיקף העובדים שאמורים לעבוד בפרויקט REWAY

בעיריית אשדוד החלו לבצע ביקורות ובדיקות בנוגע להיקף העובדים שאמורים לעבוד בפרויקט REWAY, כאשר הכוונה היא לעמוד על כך שבכל יום יעבדו יותר מ-30 עובדים בצירים המרכזיים, על מנת לעמוד בלוחות הזמנים שהוצבו בתחילת הפרויקט
ד"ר לסרי במסר למשרד התחבורה: "גם מוניות פרטיות ושירות יורשו לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית"

בשבוע החולף פנו מספר תושבים למערכת עיתון "המגזין" ואתר "אשדוד אונליין" בטענה כי קצב העבודות בפרויקט REWAY אינן סבירות, וכי אין מספיק כח אדם בצירים שכבר נחסמו ובהם הייתה אמורה להיות עבודה בקצב "טורבו". אותם אזרחים אף ביקשו להפעיל לחץ על העירייה כדי שהעבודות יתקיימו סביב השעון, 24 שעות ביממה, ביום ובלילה, כדי ל"חתוך" את לוחות הזמנים וכפועל יוצא לסיים את הפקקים שמעיקים על כולנו.

העלנו את הטענות הללו בפני בכירים בעיריית אשדוד, שהסבירו בצורה ברורה כי למרבה הצער אין אישור מצד כל הגורמים (משטרה, משרד התחבורה) לבצע עבודות בשעות הלילה, למעט עבודות נקודתיות שכבר קיבלו אישור מהגורמים הללו לביצוע עבודות סביב השעון. בנוגע להיקף העובדים בשטח, במכרז מצויין מפורשות שבכל קטע עבודה יהיה צוות הכולל לכל הפחות 15 עובדים. בשלב הזה מדובר בשני קטעים מרכזיים (מנחם בגין והרצל), ומשמעות הדבר היא שהקבלן שזכה במכרז חייב לדאוג לכך ש-30 עובדים יבצעו עבודות מקיפות במקום בכל שעות הפעילות. בעירייה מתכוונים לבצע בדיקה דקדקנית יותר החל מהשבוע הקרוב, ואם הקבלן לא יעמוד בתנאי הבסיסי הזה, בעירייה לא יהססו להפעיל נגדו סנקציות. העבודות צפויות להימשך 19 חודשים (יצאו לדרך לפני כחודשיים), ובסיומן נתיבי התחבורה המרכזיים באשדוד ישנו את פניהם מקצה לקצה, הן ברמת התשתית והן ברמת הסדר החדש שיפעל בעיר. תשתיות הביוב והמים ברחוב הרצל לא הוחלפו במשך 40 שנה, ועתה בזכות פרויקט REWAY, הוחלט לחדש לגמרי את התשתיות, מה שימנע פיצוצים בצינורות המיושנים שמוחלפים בימים אלה בצנרת מתקדמת.

גם ברמה האסתטית אשדוד תהפוך לעיר הכי מודרנית בישראל מבחינה תחבורתית, עם מערך נסיעה המזכיר את הערים המתקדמות ביותר באירופה. זה מתחיל עם מדרכות משתלבות, שבהן יהיה מסלול הליכה ומסלול להולכי רגל. הכביש יחולק לשלושה – נתיב תחבורה ציבורית בצבע אדום, מסלול לרכבים פרטיים ומסלול כחול המיועד לרוכבי אופניים.

16443752_10212095561013940_1797731197_o

מחשבים מסלול מחדש
כזכור, לפני כשלוש שנים נבחרה אשדוד מבין 18 ערים לשמש כעיר מודל לתחבורה ציבורית. העובדות יימשכו כשנה וחצי, ובסיומן תציג אשדוד מודל חדש, מודרני ומתקדם של תחבורה ציבורית. עלות הפרויקט חצי מיליארד שקלים, והוא מתבצע במימון מלא של משרד התחבורה. אשדוד תיהנה ממערכות תחבורה מהמתקדמות בעולם, מרשת תשתיות משודרגות ומסביבה עירונית איכותית שיהפכו את העיר למודל חיקוי לשאר הערים בישראל. ההצעה של אשדוד מציגה תכנית פרטנית ואיכותית, הכוללת רשת נתיבים של תחבורה ציבורית (נת"צים), באורך של 20 ק"מ, המבוססת על קווי BRT (אוטובוסים רבי קיבולת), תוך יכולת מעבר מהיר של קווי BRT וכן קווים מזינים ובינעירוניים. מערכת המשלבת אמצעים ברי קיימא, המהווים חלופה אמיתית לשימוש ברכב הפרטי, תוך נכונות של העירייה לבצע ויתורים בכל הנוגע לרכב הפרטי, לטובת השיפורים במערך התחבורה הציבורית. פריסת טכנולוגיות מתקדמות לשימוש וניהול תחבורה ציבורית. הצבת מערכות כרטוס מחוץ לאוטובוס, הקמת מערכת בקרת רמזורים, מתן העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים, התקנת שילוט אלקטרוני המעדכן את הנוסע על זמני הגעת האוטובוס לתחנה והקמת מערכת אכיפה אוטומטית בנת"צים.

במסגרת שיפור תשתית התחבורה הציבורית, יוקמו יותר מ-100 תחנות אוטובוס חדשות לאורך צירי קווי ה-BRT וישודרגו יותר מ-200 תחנות בכל רחבי העיר. התחנה המרכזית תשודרג ותכלול הקמת סככות חדשות לקווי האוטובוסים. כמו כן יוקם מסוף אוטובוסים חדש בעיר. כן תוקם רשת של שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים, בתוספת של עוד כ-23 קילומטרים, שתחבר בין רובעי העיר למרכזים העירוניים ויצירת אינטגרציה מלאה עם התחבורה הציבורית. 13 קילומטרים נוספים של צירים להולכי רגל יוקמו ברחבי העיר, הכוללים בין השאר הקמת מדרחוב חדש במרכז העיר, באורך של כקילומטר אחד.

במשרד התחבורה ציינו כי עם השלמת המיזם, אשדוד תהנה ממערכות תחבורה מהמתקדמות בעולם, תשתיות משודרגות וסביבה עירונית איכותית שיהפכו את העיר למודל חיקוי לשאר הערים בישראל. "מדובר ברשת תחבורה ירוקה הכוללת בין השאר עשרות קילומטרים של נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית, מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים וצירים ייחודיים להולכי רגל".

סקר ומחקר שנערכו בעיר בשנת 2012 העלו כי ישנה שביעות רצון נמוכה מהתחבורה הציבורית ותשתיות התחבורה בעיר, וזאת בשל מסלולים ארוכים ומייגעים, זמני המתנה ארוכים, אוטובוסים עמוסים וישנים, אי עמידה בלוחות הזמנים ומיעוט בקווים לאזורים מרכזיים בעיר כגון: רכבת, אזור התעשייה, חוף הים וכדומה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך