משה בן זקן הפך את הליכודיאדה למותג: 5000 משתתפים וסיקורים נרחבים

מי שחשב בשנה שעברה שהליכודיאידה היא קוריוז טעה ובגדול * אם בשנה שעברה הכנס לווה בנימה של שעשוע מצד התקשורת הארצית, השנה אי אפשר היה להתעלם מהתופעה והסיקורים היו בהתאם. האשדודי משה בן זקן שכיום משמש יועץ מוניציפאלי של מירי רגב וקודם לכן היה יועץ של שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, נמנה על הוגי הליכודיאדה, וכיכב במהדורות החדשות

בסוף השבוע שעבר התקיימה בקלאב הוטל אילת הליכודיאדה השנייה. מה שהתחיל בשנה שעבר כמיזם של שניים מצעירי הליכוד, משה פסל ומשה בן זקן האשדודי, שניסו לאגד את חברי הליכוד והנהגתו מבלי לדעת אם אכן יצליחו, התברר כצעד מוצלח מאין כמוהו. אם בשנה שעברה חלק מכלי התקשורת התייחסו לכנס כאל קוריוז (חפשו באינטרנט את הראיון של בן זקן עם שי שטרן בתכניתו "שי בשידור"), הרי שהשנה האירוע קיבל דקות מסך רבות מכל כלי התקשורת.

את הרעיון ואת השם הגו בן זקן וחברו לאחר ששמו לב שכמעט כל גוף מוכר מקיים סוף שבוע מגבש. יש ספורטיאדה, יש תימניאדה, אז למה שלא תהיה ליכודיאדה? מה שהתחיל בחצי צחוק-חצי רצינות תפס תאוצה. משרד יחסי ציבור נכנס לקידום הכנס, ואף מי שכיהן כשר הביטחון בוגי יעלון, קרא לכולם "להגיע לתקוף את העיר אילת", דבר שגם תרם לפרסום האירוע.

השנה כבר לא היה צריך להסביר מה זה ליכודיאדה ומה הערך המוסף שלה. אל המפגש הגיעו משתתפים מכל רחבי הארץ, נציגים מכל עיר ויישוב, עשרה מטוסים נחתו בשדה התעופה ושישה אוטובוסים יצאו מרחבי הארץ והביאו את חברי הליכוד לסוף השבוע. כמובן שחלק מהמשתתפים הגיעו באופן עצמאי, ובסך הכול הגיעו 5000 איש לליכודיאדה. את יום השואה הבינלאומי, המצוין בתאריך 27 בינואר וחל באותו סוף שבוע, כיבדו בכנס בעמדת הדלקת נרות ובדקת דומייה.

גם השרים וחברי הכנסת הבינו שאסור להם לוותר על הנוכחות בליכודיאדיה, מה עוד שבמקום נערכה סימולציה של פריימריז. וכך ראינו את שרת התרבות והספורט מירי רגב, יו"ר המרכז ושר הרווחה והעבודה חיים כץ, השרה לשוויון מגדרי גילה גמליאל, יובל שטייניץ שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, השר איוב קרא, חבר הכנסת ויו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם, ח"כ ויו"ר הקואליציה דוד ביטן, ח"כ ויו"ר ועדת הכספים מיקי זוהר, ח"כ אברהם נגוסה, ח"כ ג'קי לוי סגן שר הבינוי והשיכון. ח"כ אמיר אוחנה, ח"כ יואב קיש, ח"כ שרן השכל, ח"כ נווה בוקר ועוד.

456

גם גלעד שרון הבן של אריאל שרון וליאור קצב, אחיו של משה קצב, הגיעו כל אחד בנפרד כדי "להרגיש את השטח", ולרמוז על כוונתם הפוליטית.

כמו בשנה שעברה, גם השנה נערכו פריימריז מדומים שבחנו את הפופולאריות של חברי הכנסת ושרי הליכוד בקרב חברי המפלגה שהשתתפו באירוע. אחרי 48 שעות הצבעה, הגיעו תוצאות האמת. מירי רגב זכתה במקום הראשון ואחריה (לפי הסדר) גילה גמליאל, מיקי זוהר, אופיר אקוניס, יולי אדלשטיין, גלעד ארדן, יואב קיש, דוד ביטן, אבי דיכטר ואמיר אוחנה.

אלפי חברי המפלגה נהנו שם ממופע סטנד-אפ של שלומי קוריאט, קבלת שבת עם ליאור פרחי, משחקי כדורגל, טיפולי ספא, בריכה מחוממת וגם ממסיבה עד אור הבוקר. השנה התקיים אירוע הצדעה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו שרה, והם הפתיעו ושלחו איגרת ברכה למארגנים ולבאים. משה בן זקן הקריא את המכתב של נתניהו, שסיפר שהוא עובר תקופה לא קלה ויעבור אותה יחד עם תומכיו. חידוש נוסף השנה היה אולפן שידור חי לכל ערוצי התקשורת, עמדת צילום עם ביבי ושרה כגימיק ומסיבה בעיר המלכים.
בתחום הפוליטי הארצי והמקומי מסמנים את משה בן זקן (30) כדמות מובילה בתנועת הליכוד. הוא כבר נבחר בעבר לכנסת במשבצת הצעירים, במקום ה-47, הלא ריאלי אמנם, אך סביר להניח שבקצב הזה נוכל בעתיד להוסיף את התואר ח"כ לפני שמו. גם באשדוד פועל בן זקן שנים רבות בתמיכת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וממלא מקומו עו"ד גבי כנפו. "הם עוזרים ונותנים גיבוי וביטחון, ומטפחים צעירים עם אמביציה", הוא אומר. "הדברים הגדולים שאנחנו עושים בארץ, יוצאים מאשדוד ומחזקים אותה, כל צעיר יכול להתחבר ולעזור, אפשר להפוך יוזמות למציאות".

wer43

בתום סוף השבוע מסרו משה בן זקן, משה פסל וניר בן סימון: "זכינו השנה לאמון חוזר ממשתתפי הליכודיאדה, שבמשך שעות ארוכות עמדו בתור ההצבעה לקלפי כדי לממש את הזכות הדמוקרטית שהינה חלק מרכזי מתנועת הליכוד. אנו קוראים לכולם לקחת את התוצאות באווירה ספורטיבית ככאלו שמשקפות מגמות. האירוע והאווירה הליכודית-משפחתית הם החשובים ביותר. אנו מודים לכל מי שהצביע והשפיע וכן לראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו על איגרת הברכה ששיגרו ביום שישי למשתתפי האירוע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך