ד"ר לסרי במסר למשרד התחבורה: "גם מוניות פרטיות ושירות יורשו לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית"

במשרד התחבורה גיבשו החלטה לפיה רק אוטובוסים יורשו לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית המוקמים בימים אלה ברחבי העיר. ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, לא מתכוון לאפשר להעביר את ההחלטה הזו, והעביר מסר ברור: "הנתיבים החדשים לא יופעלו עד שההחלטה תשונה, וגם מוניות שירות ומוניות פרטיות יורשו לנסוע בנתיבים המהירים"
ד"ר לסרי במסר למשרד התחבורה: "גם מוניות פרטיות ושירות יורשו לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית"

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, לא יהסס לצאת למאבק מול משרד התחבורה בכל מה שקשור לפרויקט REWAY, ואף העביר מסר ברור לראשי המשרד הממשלתי בשבועות האחרונים. מדובר בסוגיה משמעותית מאוד לתושבי אשדוד, שעשויה להקל מאוד על הפקקים בעתיד. במשרד התחבורה גיבשו החלטה (שכבר עברה) כי רק אוטובוסים יורשו לנסוע בנת"צ (נתיב תחבורה ציבורי), כדי לאפשר מעבר מהיר וחלק לטובת התחבורה הציבורית, כפי שנהוג בכל עיר מתוקנת באירופה.

ד"ר לסרי, ששמע על ההחלטה לא מכבר, קיים שיחה ארוכה ואף נוקבת עם גורם בכיר במשרד התחבורה והעביר מסר ברור: "גם מוניות השירות והמוניות הפרטיות באשדוד יורשו לנסוע בנתיבים החדשים, אחרת הפרויקט לא יושלם". במילים אחרות, ד"ר לסרי חושב צעד קדימה ומבין שכדי להקל על מסלולי התחבורה הרגילים, יש צורך להעביר גם את המוניות למסלולים החדשים שמוקמים בימים אלה. ראש העיר אמר לעיתון "המגזין" ואתר "אשדוד אונליין" : "אכן העברתי מסר ברור שלא נאפשר את הפעלת הפרויקט אם הבקשה שלנו לא תתקבל. נתיבי התחבורה הציבוריים צריכים לשמש את כלל כלי הרכב הציבוריים באשדוד, ולאפשר זרימה מהירה יותר במסלולי הנסיעה הרגילים לטובת הרכבים הפרטיים. כרגע עוד לא קיבלתי תשובה סופית בעניין, אך מאחר ויש עוד זמן להשלמת הפרויקט, אני מעריך שהבקשה שלנו תתקבל ולא נתפשר בעניין הזה".

מחשבים מסלול מחדש
כזכור, לפני כשלוש שנים נבחרה אשדוד מבין 18 ערים לשמש כעיר מודל לתחבורה ציבורית. העובדות יימשכו כשנה וחצי, ובסיומן תציג אשדוד מודל חדש, מודרני ומתקדם של תחבורה ציבורית. עלות הפרויקט חצי מיליארד שקלים, והוא מתבצע במימון מלא של משרד התחבורה. אשדוד תיהנה ממערכות תחבורה מהמתקדמות בעולם, מרשת תשתיות משודרגות ומסביבה עירונית איכותית שיהפכו את העיר למודל חיקוי לשאר הערים בישראל. ההצעה של אשדוד מציגה תכנית פרטנית ואיכותית, הכוללת רשת נתיבים של תחבורה ציבורית (נת"צים), באורך של 20 ק"מ, המבוססת על קווי BRT (אוטובוסים רבי קיבולת), תוך יכולת מעבר מהיר של קווי BRT וכן קווים מזינים ובינעירוניים. מערכת המשלבת אמצעים ברי קיימא, המהווים חלופה אמיתית לשימוש ברכב הפרטי, תוך נכונות של העירייה לבצע ויתורים בכל הנוגע לרכב הפרטי, לטובת השיפורים במערך התחבורה הציבורית. פריסת טכנולוגיות מתקדמות לשימוש וניהול תחבורה ציבורית. הצבת מערכות כרטוס מחוץ לאוטובוס, הקמת מערכת בקרת רמזורים, מתן העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים, התקנת שילוט אלקטרוני המעדכן את הנוסע על זמני הגעת האוטובוס לתחנה והקמת מערכת אכיפה אוטומטית בנת"צים.

במסגרת שיפור תשתית התחבורה הציבורית, יוקמו יותר מ-100 תחנות אוטובוס חדשות לאורך צירי קווי ה-BRT וישודרגו יותר מ-200 תחנות בכל רחבי העיר. התחנה המרכזית תשודרג ותכלול הקמת סככות חדשות לקווי האוטובוסים. כמו כן יוקם מסוף אוטובוסים חדש בעיר. כן תוקם רשת של שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים, בתוספת של עוד כ-23 קילומטרים, שתחבר בין רובעי העיר למרכזים העירוניים ויצירת אינטגרציה מלאה עם התחבורה הציבורית. 13 קילומטרים נוספים של צירים להולכי רגל יוקמו ברחבי העיר, הכוללים בין השאר הקמת מדרחוב חדש במרכז העיר, באורך של כקילומטר אחד.

במשרד התחבורה ציינו כי עם השלמת המיזם, אשדוד תהנה ממערכות תחבורה מהמתקדמות בעולם, תשתיות משודרגות וסביבה עירונית איכותית שיהפכו את העיר למודל חיקוי לשאר הערים בישראל. "מדובר ברשת תחבורה ירוקה הכוללת בין השאר עשרות קילומטרים של נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית, מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים וצירים ייחודיים להולכי רגל".

סקר ומחקר שנערכו בעיר בשנת 2012 העלו כי ישנה שביעות רצון נמוכה מהתחבורה הציבורית ותשתיות התחבורה בעיר, וזאת בשל מסלולים ארוכים ומייגעים, זמני המתנה ארוכים, אוטובוסים עמוסים וישנים, אי עמידה בלוחות הזמנים ומיעוט בקווים לאזורים מרכזיים בעיר כגון: רכבת, אזור התעשייה, חוף הים וכדומה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך