מדוע הצעת החוק לקידום פרויקט דירות להשכרה ירדה מסדר היום ?

גורמים הבקיאים בהצעת החוק: הכוונה היא להגיע להסכמה עם רשות המסים ולהעלות את ההצעה שוב בעוד שבועיים
בנין בהקמה באשדוד

הצעת החוק של ח"כ רועי פולקמן (כולנו), המבקשת לעודד הקמת מיזמי שכירות על קרקע פרטית, ירדה מסדר היום של ועדת שרים לחקיקה. הצעת החוק הייתה אמורה לעלות לאישור ועדת השרים ביום ראשון האחרון, אך למרות שההצעה קיבלה גיבוי ממטה הדיור והאוצר, רשות המסים התנגדה לנוסח, ולכן ההצעה ירדה מסדר היום.

מרשות המסים נמסר היום (ג') כי "על פי הצעת החוק, רשות המסים היא הגוף שאמור לתפעל את הטבת המס, טרם התקיימו ישיבות מסודרות בנושא זה עם מציע החוק והגורמים הרלוונטיים באוצר. לפיכך סוכם, כי בטרם תעלה הצעה זו לוועדת שרים לחקיקה יתקיים דיון מסודר בנושא עם נציגי רשות המסים".

הצעת החוק מתייחסת למתן הטבה ליזמים שיקדמו הקמה של פרויקט להשכרה וזאת באמצעות "תעודות מס". הכוונה היא לפטור את היזמים ממס כדי לקדם את הקמת הפרויקטים וליצור מסלול נוסף של דיור להשכרה המקביל למכרזי ההשכרה שהמדינה מפרסמת באמצעות החברה הממשלתית "דירה להשכיר".

במסגרת הצעת החוק מסביר פולקמן כי נכון להיום קידום פרויקטים להשכרה במחיר מוזל אינם כדאיים כלכלית ליזמים, ולכן יש ליצור תמריץ כספי. התמריץ הכספי המוצע הוא הענקת תעודות מס סחירות ליזם שאותן הוא יוכל למכור כדי לממן את הפרויקט. עוד מוצע בהצעת החוק כי גובה ההטבה ייקבע גם על פי הקריטריונים של הפרויקט, באם יהיה מיועד לאוכלוסייה בעלת הכנסה נמוכה, קשישים, בעלי מוגבלויות ועוד.

"דרך זו מהווה השלמה לכלים תכנוניים ורגולטורים ובבסיסה תמריצים כלכליים", כך פולקמן, "הצעת החוק תאפשר ליצור מקור מימון לבניית דיור להשכרה בדמי שכירות נמוכים, ויאפשר לשכן אוכלוסיות יצרניות למשק באזורי 'ביקוש', למשל, סטודנטים, בעלי מקצועות נדרשים כגון מורים, עובדים סוציאליים, אוכלוסיות של אנשים עם מוגבלויות ואוכלוסיות ממעמד חברתי-כלכלי נמוך".

עוד הוסיף פולקמן כי "כיום, קרקעות פרטיות כמעט ואינן כלולות בהסדרים כלשהם לפתרון בעיית הדיור דבר שגורם למספר מכרזים קטן מאוד לפרויקטים בשכירות. הכנסת קרקעות פרטיות לעולם הדיור וההשכרה תביא להפחתת התלות במדינה, לצמצום הביורוקרטיה והאצת הבנייה לפרויקטים לשכירות. אנו רואים כי במדינות רבות בעולם ישנם פרויקטים לדיור בשכירות שהרבה אנשים בוחרים במסלול הזה שמקנה להם ביטחון מגורים ראוי. בארה"ב למשל, קיים כיום מנגנון מפותח של תעודות מס אשר הוביל לפיתוח רב של ענף הבנייה להשכרה ויש מקום לאמץ אותו בישראל תוך התאמות לשוק המקומי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך