האוניות יחכו: עובדי נמל אשדוד מתכוננים לשביתה הגדולה

הבקשה לשביתה מגיעה על רקע המבוי הסתום במו"מ, ומיצוי ההידברות על ההסכם הקיבוצי, ובעידודה של ההסתדרות הכללית שמנסה להחזיר את כוחה בנמל אשדוד

התפתחות נוספת בקרב על התאגדות עובדי נמל אשדוד: ההסתדרות הכללית פנתה לבית הדין הארצי לעבודה – בבקשה כי זה יאפשר למעשה לעובדי נמלי הים לשבות.
בבקשתה ביקשה ההסתדרות מביה"ד כי זה יסיר את צו המניעה שמגביל את זכות השביתה של עובדי הנמלים, ובכך יאפשר לעובדים לנקוט צעדים ארגוניים על מנת להגן על זכויותיהם.

בהסתדרות הכללית ציינו כי הבקשה שהוגשה על ידי הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות מגיעה על רקע המבוי הסתום במו"מ, ומיצוי ההידברות על ההסכם הקיבוצי.

בבקשה שהוגשה הבוקר נכתב כי "גרירת הרגליים המכוונת מצד המדינה במו"מ, וסירובה להבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים, לא מותירים עוד ספק בדבר נחיצות ביטולו של הצו".

עוד צוינה העובדה כי בית הדין ביקש להגביל את זכות השביתה לפרק זמן מוגבל, על מנת לאפשר הידברות וכל עוד "הקמת הנמלים החדשים נמצאת בשלבים הראשוניים".

יודגש כי לצד תביעת ההסתדרות להסדיר את ביטחונם התעסוקתי של עובדי הנמלים, דרישות ההסתדרות במסגרת המו"מ עוסקות גם בהבטחת האיתנות הפיננסית של הנמלים הקיימים בסביבה תחרותית, ומתן הכלים והאמצעים הנדרשים לקיום ההתחייבויות לעובדים. 

בתוך כך עובדי הנמל העידו היום כי מיד לאחר השגת האישור המשפטי בפתיחת השביתה הם מתכננים להפוך אותה לגדולה אי פעם בתולדות הנמל.

כאמור, בשבועיים האחרונים נאבקת ההסתדרות הכללית בהסתדרות הלאומית בנמל הדרומי, זאת לאחר שבשנים האחרונות הוצרו צעדי עובדי הנמלים, ולמעשה נמנע מהם לשבות לנוכח הרפורמה שמוביל שר התחבורה כץ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך