תושב אשדוד זייף והפיץ שטרות מזוייפים – בית המשפט פסק רק 5000 ש"ח קנס

תושב אשדוד, בן 77, שזייף 351 שטרות של 200 שקל לא יישב יום אחד בכלא בגלל גילו ונסיבות חייו הקשות

לפני כשנתיים הגיע לחוקרי מחוז תל אביב של המשטרה מידע על אלפי שטרות מזויפים של 200 שקל שהופצו ברחבי העיר. כדי לאתר את רשת הזייפנים הפעילה המשטרה סוכן סמוי, שיצר קשר עם שני חשודים בהפצת ומכירת השטרות, שני תושבי אשדוד בגילאי 77 ו-50.

הסוכן, נפגש עם השניים במרכז העיר תל אביב ורכש מהם בשלושה מפגשים 351 שטרות בסכום כולל של 15,500 שקל במזומן. עבור כל שטר מזויף של 200 שקל קיבלו הזייפנים כ-45 שקל. "בפעם הבאה נעשה לך מחיר יותר זול", הבטיחו השניים לשוטר הסמוי. את השטרות שלפו השניים מהגרביים ובאמצעות מעטפות סגורות.

לאחר שנעצרו עלה בחקירתם של השניים שאחד מהם הקים במרפדיה בבעלותו מעבדה פיראטית לייצור שטרות של 200 שקל. בעזרת ניירות איכותיים, חומרים כימיים וניסיון וידע של שנים הוא הצליח ליצור זיופים מוצלחים.

הזייפנים השתמשו בשיחות הטלפון ביניהם במילות קוד: "1" – שטר של 100 שקל. "2 גדול"- שטר של 200 שקל. "קט"'- שטר של 50 שקל. השניים נהגו להשתמש במילות הקוד הללו במהלך שיחות הטלפון שלהם שנוהלו באמצעות מכשירי "טוקמן".

בשנים האחרונות השופטים נוטים לגזור עונשי מאסר בפועל על זיפני שטרות, בניסיון לבלום את התופעה. עם זאת, פרקליטו של הזייפן המבוגר יותר, עורך הדין קובי בן שעיה, ביקש להתחשב בנסיבות חייו הקשות של מרשו, בעובדה ששכל את שני ילדיו והוא מטפל ביחד עם אשתו בבתם הנכה. את מעכשיו, טען בן שעיה, ביצע הזייפן בעקבות מצוקה כלכלית.

השופט שמאי בקר החליט לחרוג באופן נדיר מעקרון הענישה במקרים אלו וגזר על הנאשם שישה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, עשרה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 5,000 שקל.

השופט הדגיש בפסק הדין, כי הוא התחשב בגילו של הנאשם שכן לא מדובר באדם צעיר והדגיש, כי אין לראות בגזר הדין הזה בשורה לזייפנים שכן לשיטתו מקומם הוא מאחורי סורג ובריח. גזר דינו של הנאשם השני יינתן במועד מאוחר יותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך