מצוקת המשכנתא: נעצרו חשודים נוספים בפרשת זיוף המסמכים וניפוח המשכנתאות

הרשויות נלחמות נגד מקרי ההונאה וניפוח הנתונים המוגשים לבנק על ידי יועצי משכנתאות חרדים, כדי לקבל משכנתאות בהיקף גבוה יותר מהמותר

בשבוע שעבר פרסמנו כי חרדי תושב אשדוד העוסק בתחום המשכנתאות, זייף עבור לקוחות תלושי שכר ופלטי עו"ש, וכך הצליחו לקבל הלוואות בסכומים של מיליוני שקלים. הוא נעצר ומעצרו הוארך עד להיום בבוקר (שלישי). על פי החשד, מדובר בהיקף מרמה של מעל 10 מיליון ש"ח שבוצעו עוד לפני שנת 2016, עבור לקוחות שלא היו זכאים לקבל משכנתא. מדובר בפרשיה עם עשרות מעורבים ועד כה נחקרו על ידי המשטרה עשרות.

למעשה מאז הוריד בנק ישראל את אישורי ההלוואות למשכנתאות באחוזים רבים, ולמעשה קבע הגבלות חדשות על אחוזי מימון המשכנתאות החלה סחרחורת של ממש בענף.

בעוד בעבר ניתן היה להשיג באופן רשמי הלוואה עד לערך של כ-75 אחוזים מערך הנכס הנרכש, ולעיתים אף להגיע ל-90 אחוזים – גם למשקיעים, בשנים האחרונות הקשיח בנק ישראל והמפקח על הבנקים את הפיקוח. עתה, קשה מאוד להשיג משכנתא בהיקף של יותר מחמישים אחוזים מערך הנכס מבלי להוכיח בוודאות אפשרויות החזר הלוואה בטוחות.

הקשחת הכללים והאישורים למתן ההלוואות הביאו למצב שיועצי משכנתאות רבים השתמשו בקיצורי דרך, וכאמור כעת, אף בעבירות של זיוף ומצגי שווא – כדי להשיג הלוואות בהיקף אחוזים גדול, גם כשהדבר מנוגד לכללים ולהוראות. הבנקים מצדם, שהפיקוח עליהם הוגבר, משתפים פעולה עם החקירות.

אמש, עצרה המשטרה חשודים נוספים, מירושלים ובני ברק שעל פי החשד הוציאו במרמה מן הבנקים משכנתאות בסכום של כ-50 מיליון ש"ח באמצעות מסמכים מזויפים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך