המשטרה בעקבות גלילי?

עבריין הבנייה, הקומבינטור והסחטן מנחם גלילי בן ה-72, עומד שוב במוקד הסערה. גורמים בכירים באשדוד פנו שוב למשטרת ישראל בבקשה לחקור את גלילי, לאחר שראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אמר בבית המשפט כי גלילי סחט אותו בשיטתיות, פעם אחר פעם. מצלמות הותקנו סביב ביתו של ד"ר לסרי, בעקבות פנייה שלו למפקד משטרת אשדוד סנ"צ שמעון פורטל, מאחר וראש העיר חשש שגלילי יפגע בו. כתבה ראשונה בסדרה על מעלליו של האיש הכי שנוא בתולדות אשדוד, איש שפוגע בתדמיתה של העיר ותושביה רק בשל אינטרסים אישיים. בשבוע הבא כתבה מקיפה על ההתחזות של גלילי, והניסיון להוציא כספים מעיריית אשדוד

מנחם גלילי בן ה-72 צריך להתפלל מבוקר ועד ערב סביב השעון, שחרית, מנחה וערבית, לקרוא תהילים ולומר פרקי הודיה מיוחדים ליושב במרומים. גלילי, ששלט ביד רמה בנעשה בעיר בשנות ה-70 וה-80, ברוע וברשעות, תוך כדי עשיית קומבינות על חשבון הציבור לטובת האינטרסים הכספיים של העיתון המיושן והעלוב שלו, הצליח פעם אחר פעם לחמוק מתביעות משפטיות ומדרישה לחקירה פלילית על המעללים שלו. כל מי שגדל באשדוד הישנה יודע בדיוק למה אנחנו מתכוונים, על הכח והשליטה האבסולוטית שלו בכל הנעשה בעיר בעבר הרחוק יותר. לא צריך להיות בלש או תחקירן מהמעלה הראשונה כדי להכיר את המעשים של גלילי, יש עדויות והקלטות שמספרות הכל.

ההתנהלות הסחטנית שלו התנהלה כך – מי שמפרסם בעיתון העלוב שאבד עליו הקלח מקבל סוג של חסינות בלתי נגמרת, ומי שלא מפרסם עומד בפני כיתת יורים של "מחסל" אחד בדמותו של גלילי.

זה לא מקרי שמנחם גלילי זוכה אחר כבוד בתואר האיש הכי שנוא בתולדות העיר אשדוד. הוא פגע ועדיין פוגע באנשים רבים, לא מתוך היותו עיתונאי ראוי ואמיתי (הוא רחוק מלהיות אחד כזה), אלא בעיקר כדי לסגור חשבונות, להוסיף עוד עמודים לעיתון המיושן שלו שמקרטע ומחלק עמודים במחיר של סוף עונה, רק כדי שהוא יהיה מעט מנופח. העיתון של גלילי כבר לא רלוונטי, לא מעניין ומופץ בכמות מביכה של אלפים בודדים בלבד. גלילי השנוא בן ה-72, איש מתוסכל שמחפש לפגוע באנשים ולחסל אותם בחיסול ממוקד, כבר לא מרגש איש. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לא מכניס את העיתון המיושן והעלוב הזה לביתו, כך עושים רוב מקבלי ההחלטות באשדוד. הם לא רוצים להיות חשופים לרוע ולאכזריות של הקומבינטור חסר המעצורים, שהפך את הסחיטה והאיומים לדרך חיים. מנחם גלילי בן ה-72 "חיסל" במו ידיו בזה אחר זה דמויות בכירות באשדוד, ברוע ובאכזריות, פירק אותם לגורמים מבלי להניד עפעף ועשה זאת בסגנון רע ואכזר.

בזמן שהעיר מתפתחת, פורחת ומלבלבת, זוכה בתארים ובפרסים ברמה הארצית, מבססת את מעמדה כעיר הישראלית הכי יפה ומצליחה, גלילי בן ה-72 עסוק בסגירת חשבונות, ברוע ובפגיעה בעיר ובתושביה. הוא מטנף את המרחב הציבורי של כולנו ואיש לא עוצר בעדו. אדם ששייך לעבר, אדם מיושן עמוס ברוע ובתסכול, עושה זאת בשיטתיות, לא מעניין אותו אם הוא פוגע בחיים, במתים או באנשים חסרי ישע. מי שלא יפעל על פי התכתיבים שלו, ישלם מחיר כבד. גלילי בן ה-72 כבר לא מבין שהעולם שייך לצעירים, והוא מנסה בכל כוחו להישאר רלוונטי.

דרישה לפתוח שוב את תיק החקירה נגד גלילי
עכשיו יש סיכוי לא רע בכלל שהקומבינות של גלילי בן ה-72 יגיעו לסיומן. בעבר כבר הוגשה נגדו תלונה במשטרה על סחיטה של ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ובדרכים מוזרות מאוד התיק נסגר. יש כאלה שביקשו לחקור את העובדה שמי שהיה עו"ד של גלילי עד לא מכבר הוא העורך דין המושחת רונאל פישר, שסגר כמה וכמה תיקים במשטרה לאחר שקיבל מעטפות שמנות במיוחד. המאבק הוכיח את עצמו, ולאחר שהתיק נסגר היועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח את החקירה בשנית. למרבה התדהמה, גם הפעם לא נרשמה התקדמות מהותית ואנשים לא נקראו לתת עדויות נגד גלילי הקומבינטור בן ה-72. עתה מוגשת בקשה חוזרת, שלישית במספר, של אנשים שמכירים היטב את הסחיטה שגלילי הפעיל על ראש העיר, ודורשים לקיים חקירה מקיפה.

כזכור, לפני כשלושה שבועות גלילי ספג מהלומה קשה בבית המשפט, לאחר שראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, עלה לדוכן העדים ובעדות דרמטית, עם לא מעט גילויים חדשים, חשף מה הוא עבר בשנים האחרונות מול ניסיונות הסחיטה והאיומים לכאורה של עורך העיתון המיושן.
ד"ר לסרי תיאר בצורה ברורה את הסחיטה לכאורה שעבר לאורך השנים מצד גלילי בן ה-72: "סחיטה של איש ציבור, זה לא לשים לו אקדח אמיתי על הרקה, סחיטה יכולה להיות עבור אדם שיש לו כלי תקשורת, גם בשימוש בפגיעה באותו כלי תקשורת כדי לפגוע בתדמיתו של אותו איש ציבור. כשאני נתקל בעיתון שלא נותן יחס הוגן, שמבקש ממני בקשות אישיות עבורו ועבור משפחתו, זה ניסיון סחיטה. מדובר ברדיפה אישית שלי ושל ילדיי, בני משפחתי, לפגוע בזכרה של רעייתי שנפטרה, לחפש מתחת לפנס במה אני לא בסדר, לשלוח שאילתות בכמות ובמספר ובתוכן שלא סבירות ולא הגיוניות. עושים שימוש בכלי תקשורת כדי לסחוט ראש עיר בישראל. אני מרגיש נסחט עד היום. אין לי הסבר לפער העצום בין התפקוד שלי לבין מה שהעיתון כותב עלי עד היום, חוץ מהעובדה שיש כאן שנאה אישית ורדיפה אישית. המקור שלה לכך שלא נעניתי אז לבקשות שלו".

גלילי עומד במוקד הסערה, וקיים סיכוי שיוזמן לחקירה משטרתית

גלילי סוחט בלי הפסקה את ראש העיר
ד"ר לסרי אמר עוד: "אני שומע לא מאדם אחד שמנחם גלילי מתבטא אין ספור פעמים: 'אני יוריד אותו, הוא לא יהיה ראש עיר, אני אגרום לו לא להיבחר, אני הורדתי את צילקר ואוריד גם אותו'. הוא אומר זאת גם היום, מאיים שהוא יצליח להוריד אותי. הכל נובע מכך שעמדתי בפני אותם לחצים ולא נכנעתי לבעל עיתון, למרות היותי איש ציבור שצריך להיות חרד לתדמיתו ולרייטינג שלו, לא נכנעתי וידעתי שאני אשלם את המחיר בצורת אותן כתבות שנמשכות עד עצם היום הזה. יש תיק שעכשיו מתנהל בבית המשפט בבאר שבע עם שלוש תביעות דיבה מדגמיות שהגשתי נגד גלילי. יכולתי לתבוע עוד תביעות דיבה, אבל בחרתי להתעסק בעשייה. אני מותקף פעם אחר פעם רק בשל העובדה שלא נכנעתי לניסיונות הסחיטה והאיומים של מנחם גלילי ואני גאה על כך. אני מנצל את זכותי בהליכים אזרחים כדי לגרום לכך שיתנו את הדין על כך".

ד"ר לסרי מתאר בבית המשפט את הקשר המוזר לכאורה שהיה בין משפחת גלילי לעו"ד רונאל פישר, המתמודד בימים אלה בפני כתב אישום חמור ביותר. ד"ר לסרי: "ישנו גם הליך פלילי המתנהל נגד מנחם גלילי ואני שמח על כך. התלונה הראשונה נסגרה בלי שהוזמנתי לעדות. מוגשת תלונה של ראש עיר שטוען שנסחט באיומים על ידי גורם שלישי, עו"ד אבי הלוי ועו"ד אשר חפוטה, והמשטרה לא מזמינה אותי לעדות, ופתאום כתוצאת מחשיפת הפרשייה של רונאל פישר, אותם עורכי דין מתלוננים איך יכול להיות שלא מזמינים את ראש העיר לעדות, סוגרים תיק בלי לשאול שאלות את ראש העיר. ומי העו"ד של משפחת גלילי? זה עו"ד רונאל פישר. זה מעורר תמיהה. ואז המתלוננים מקבלים הודעה שאכן הם צודקים ותפתח חקירה ואני מוזמן לתת עדות לחקירה. למיטב ידיעתי, הם נחקרו באזהרה ואני נותן את העדות שלי ואנשים נוספים מוזמנים לתת את העדות. בסופו של דבר, כפי מה שנאמר לי, הם מקבלים הודעה על סגירת התיק בחוסר אשמה, ושני עורכי הדין אבי הלוי ואשר חפוטה מגישים ערעור על סגירת התיק מחוסר אשמה. למיטב ידיעתי, הערעור עדיין בהליך. כלומר, האפשרות פתוחה ויכול להיות שכן יוגש בסופו של דבר כתב אישום פלילי נגדם. אלה העובדות וצריך לציין אותם".

ד"ר לסרי אמר בבית המשפט כי חש נסחט ע"י גלילי תקופה ארוכה

מצלמות הותקנו בבית של ד"ר לסרי
ד"ר לסרי חתם את עדותו, שנמשכה קרוב לארבע שעות (!) עם כותרת משמעותית: "התחלתי להרגיש שנחצה קו אדום, התחלתי להרגיש שיש איום גם על חיי מצד מנחם גלילי ונקטתי בפעולה הבאה. יצרתי קשר עם סגן ניצב שמעון פורטל, שהיה מפקד ימ"ר לכיש, שהיום מפקד תחנת אשדוד, אמרתי לו שאני רוצה לפגוש אותו. הצגתי בפניו כתבה אחת משמעותית שנכתבה נגדי (דוקטור או דיקטטור) ואמרתי לו – אתה יודע שגלילי רודף אותי, כותב עלי כתבות קשות ומשמיצות. אני מטפל במישור האזרחי, לא התלוננתי במשטרה אני מגיש תלונות דיבה, אבל כאן אני מרגיש שנחצה קו אדום. אני שומע מהתבטאויות שלו בפני אנשים שבאים אלי שאומרים לי: 'גלילי שונא אותך ברמה שאתה צריך לדאוג לחייך ושלא יפגע בך אישית'. אמרתי לשמעון פורטל שאני רואה בזה סכנה ואיום ממשי, פורטל אמר לי שהוא שמע ורואה, וזה נראה מאוד מפחיד. הוא אמר לי: 'יש לך את הטלפון שלי, ואם אתה מרגיש משהו בסביבה שלך, משהו שמסכן את חייך, תודיע מיידית ואנו נמשיך לפקוח עין'. הוא שאל אם יש לי מצלמות סביב הבית, אמרתי שכן. אבל בהחלט ראיתי בכתבה הזאת חציית קו אדום ופגיעה אישית ואיום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך