השר ארדן הודיע: "עוברים לאי-הפללה של צרכני סמים קלים"

השר לביטחון פנים הסביר כי שינה את עמדתו בנושא הפללת צרכני קנאביס והחלפתה בהטלת קנסות על משתמשים בקנאביס בעבירה ראשונה ושנייה. בעבירה ה-3 יוכל החשוד להמיר את פתיחת התיק בהתנדבות הסברתית, בעבירה הרביעית - יוגש כתב אישום - חוק אי ההפללה עדיין צריך לעבור בממשלה ובכנסת
אדם מדליק סיגריה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע הבוקר (חמישי) על שינוי מדיניות אכיפת השימוש בסמים קלים, במדינויות זאת לא יופללו צרכני קנאביס. הודעה זאת הגיעה בעקבות הממצאים שהגיעו אליה צוות שבחן את המדיניות הקיימת, השר ארדן ציין כי יוטלו על המשתמשים קנסות ללא רישום פלילי ורק בעבירה הרביעית יפתח תיק פלילי.

במסגרת המדיניות החדשה – על עבירה ראשונה של בגירים יוטל קנס של אלף שקלים ללא רישום פלילי, על עבירה שניה יוטל קנס כפול, בעבירה השלישית, תותנה סגירת התיק הפלילי בהסדר שלפיו המשתמש יתנדב באל-סם או בעמותה אחרת העוסקת בתחום. ואילו בעבירה הרביעית ומעלה תהיה אפשרות למשטרה לפעול ולפתוח תיק פלילי.

ארדן סיכם את מסיבת העיתונאים ואמר: "למרות עמדתי הזקיפה מהעבר, במהלך השנים פגשתי אנשים רבים גם מהמעגל הקרוב שלי שאין להם שום עבר פלילי ולמעשה בגלל שנפתח להם בעבר תיק פלילי בגין שימוש עצמי הסיכויים שלהם להצליח בחיים נפגעו מאוד. ולכן, כל הנתונים והשינויים בחקיקה העולמית, הובילו אותי למסקנה שאני צריך לבחון מחדש את המדיניות הנוהגת בישראל. לכן הוריתי על הקמת הוועדה וביקשתי מהמנכ"ל פלג לבחון מדיניות חדשה שתהיה אחראית, מקיפה ומאוזנת."

השר ארדן - צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
השר ארדן – צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך